Fiasko drugiego przetargu na automaty z kawą dla PKP Intercity
Michał Szymajda ⚫ 27.12.2022 ⚫
2,6k

Fot. archiwum
Zorganizowany przez PKP Intercity przetarg na dostawę automatów do sprzedaży napojów i przekąsek znowu nie znalazł szczęśliwego zakończenia.
PKP Intercity kolejny raz unieważniło przetarg na dostawę, montaż i obsługę automatów z przekąskami i napojami. Na takie urządzenia w wagonach Combo, które Pesa skończyła dostarczać ponad rok temu, czekamy od miesięcy. Nic nie wskazuje na to, że pojawią się w 2023 roku. Na razie w miejscu gdzie miały się znaleźć można... usiąść, jeśli sprzedały się wszystkie miejsca siedzące w pociągu.
Przetarg dotyczył dostawy i obsługi 30 urządzeń, których dotąd nie było na pokładzie pociągów PKP Intercity. W opcji pozostała dostawa kolejnych 118 automatów, które znalazły by się wówczas we wszystkich 60 wagonach Combo i w jednostkach trakcyjnych ED74, które systematycznie wchodzą po modernizacji do obsługi pociągów PKP Intercity. W przyszłości takie automaty mają znaleźć się także w piętrowych zestawach push-pull.
Dlaczego przetarg nie zakończył się wyborem wykonawcy urządzeń i usługi? Zdaniem PKP Intercity jedyna oferta, która wpłynęła w przetargu – spółki Delco Perspectice & Business, była za droga. Delco chciało otrzymać za 30 urządzeń z 12 miesięcznym serwisem 7,8 milionów zł brutto, a za komplet z 48 miesięcznym serwisem – 78 milionów. Przewoźnik chciał natomiast przeznaczyć na urządzenia maksymalnie 4,9 mln złotych w zamówieniu podstawowym i 31,5 za pełne zamówienie.
Czy operator zamierza ogłosić kolejne postępowanie i próbować zamówić maszyny vendingowe po raz trzeci? Tego na razie nie wiemy.
Przetarg dotyczył dostawy i obsługi 30 urządzeń, których dotąd nie było na pokładzie pociągów PKP Intercity. W opcji pozostała dostawa kolejnych 118 automatów, które znalazły by się wówczas we wszystkich 60 wagonach Combo i w jednostkach trakcyjnych ED74, które systematycznie wchodzą po modernizacji do obsługi pociągów PKP Intercity. W przyszłości takie automaty mają znaleźć się także w piętrowych zestawach push-pull.
Dlaczego przetarg nie zakończył się wyborem wykonawcy urządzeń i usługi? Zdaniem PKP Intercity jedyna oferta, która wpłynęła w przetargu – spółki Delco Perspectice & Business, była za droga. Delco chciało otrzymać za 30 urządzeń z 12 miesięcznym serwisem 7,8 milionów zł brutto, a za komplet z 48 miesięcznym serwisem – 78 milionów. Przewoźnik chciał natomiast przeznaczyć na urządzenia maksymalnie 4,9 mln złotych w zamówieniu podstawowym i 31,5 za pełne zamówienie.
Czy operator zamierza ogłosić kolejne postępowanie i próbować zamówić maszyny vendingowe po raz trzeci? Tego na razie nie wiemy.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |