Partnerzy serwisu:

Feroco złożyło wniosek o upadłość

jm, Rynek Kolejowy 23.04.2014 217

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-04-23 14:50:38 Autor: frank
---.centertel.pl
SZOK!!! Polska firma z 70-letnią tradycją, załatwiona przez PKP PLK, ręce opadają...
2014-04-23 14:53:14 Autor: MAŚĆ
---.199.97.18
W artykule jest wiele błędów..................
PLK-a płaci terminowo wszystkim wykonawcom i przejmuje się podwykonawcami hahahahaha "KOMEDIA RAIL"

Prawda jest taka ze PLK-Sa to tak jak ZUS Państow w Państwie mają swoje zasady.

Firma Feroco miała opóźnienia w realizacji kontraktu ? ............. może dlatego ze nie zgodne z prawem jest realizowanie inwestycji bez Projektów wykonawczych których nie było
..... przykładów można mnożyć .........
2014-04-23 14:57:38 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No to chyba już czas, żeby zarząd PLK-i otworzył trzecią kopertę...
2014-04-23 15:00:17 Autor: amigo.w.polsce
---.opera-mini.net
Po 89r. W Polsce wszystko polskie zostaje upodlone.
Przecież to rozbiór.
2014-04-23 15:02:26 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
"W sytuacji, gdy firma nie radzi sobie z kontraktem i terminowym realizowaniem zadań, rozstajemy się z nią i znajdujemy innych wykonawców"

Pan to mówi na trzeźwo? No to zapraszam na Kraków - Katowice. Nawet dziś.
2014-04-23 15:05:04 Autor: BALOO
---.199.97.18
W sytuacji kiedy firma sobie nie radzi ........
Ludzie czy ktoś za darmo będzie pracował
A dlaczego projektów wykonawczych nie było ....... rety o jakiś opóźnieniach mówi autor i PPMT ?
Czy prawo przewiduje , żeby budować bez projektów Wykonawczych ? jeżeli tak to jakie to prawo PPMT-owskie czy PLK-owskie?

Sumienna i rzetelna firma nie pracuje ... kiedy jej się zobowiązań nie płaci ?
Wiec o czym tu mowa?
2014-04-23 15:25:56 Autor: VVDE
---.devs.futuro.pl
Feroco to była porządna firma kiedy nazywała sie jeszcze Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych S.A. w Poznaniu. Od kiedy przejął ją Jakubas zaczęła się walić, odeszła cała masa ludzi którzy stanowili o wartości tej firmy czy to na budowie, czy to w biurze. Poprzechodzili do innych firm i budowali ich potęgę, kiedy Feroco chwiało się na swoich glinianych nogach. Kiedy odeszli już wszyscy ludzie którzy znali się na swoim fachu i Ci którzy mieli doświadczenie, również w kontaktach z PLKą, ta nie zawahała się by rozwalić firmę i pozbawić ludzi pracy. PLK nie ma skrupułów, nie chce rozmawiać i dogadywać kwestii spornych, chyba że wykonawcą jest firma z Grupy. PKP PLK woli pogrążyć cały rynek. Tylko bankowcy pamiętajcie, że kiedyś zjecie własny ogon. Już teraz kontrakty wykonywać zaczynają egzotyczne firmy, które nie znają się ani na robocie (100% robót na wątpliwych podwykonawcach), ani na specyfice rynku (hiszpanie, włosi etc)
2014-04-23 15:40:45 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
@VVDE
robota wykonana przez Feroco na odcinku Dębica-Tarnów wygląda dość słabo. tempo prac mizerne i wszystko robione najniższym kosztem (beznadziejne wiaty), tunele prawie gotowe i zamknięte od roku (np. Grabiny), ludzie biegają przez tory. dodatkowo to tam było projektuj i buduj, więc to Feroco samo sobie projektu nie zrobiło.
2014-04-23 15:40:51 Autor: kolejorz mistrz
---.internetdsl.tpnet.pl
Dlaczego taka firma jak PPMT której właścicielem jest PKP PLK realizuje dla PLK kontrakty... ? Bardzo dziwne w czasach kapitalizmu i wolnego rynku Chyba tylko po to aby doprowadzić do upadłości takich firm jak FEROCO. Niech firmy typu PPMT normalnie zaczną konkurować z innymi na zasadzie wolnego rynki, a nie na zasadzie zleceń od Swego właściciela, wtedy zobaczymy kto i jak długo przerwa....
dziś FEROCO, a jutro .......?
2014-04-23 16:00:31 Autor: VVDE
---.devs.futuro.pl
@wdr ale nie wmówisz mi, że nie było wytycznych z PLK (np. co do kształtu wiat), a ostatecznie projekt, w tym jakość użytych materiałów, zatwierdza Inwestor czyli PLK
2014-04-23 16:02:17 Autor: kolejarz_
---.finemedia.pl
do piotr:

Katowice-Kraków to co innego, przecież trzebaby doprowadzić do bankructwa konsorcjantów , np. PKP Energetykę. a tu właścicielem tak jak pkp plk jest pkp.
2014-04-23 16:03:31 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
@VVDE
nigdzie nie było wytycznych a wszędzie jest raczej lepiej. dlatego dziwi mnie to, że PLK zatwierdziła takie projekty
2014-04-23 16:04:28 Autor: kolejarz_
---.finemedia.pl
do wdr:
Zawsze robi się jak najtaniej, ponieważ przetargi wygrywa się ceną.
2014-04-23 16:05:31 Autor: VVDE
---.devs.futuro.pl
jeszcze raz ja
@kolejorz mistrz jak długo takie firmy jak PPMT, DOLKOM czy ZRK-DOM by przetrwały na rynku bez dopływu zamówień z wolnej ręki od PKP PLK pokazuje przykład PNI. To przecież też firma z tej samej grupy tylko sprywatyzowana. I co? Zabrali jej kontrakty z wolnej ręki i to był gwóźdź do upadłości. Każdą firmę która wyjdzie z Grupy PKP czeka to samo. Wtedy już nie ma możliwości dogadania sie, prac zleconych żeby podratowac portfel itp itd. O firmach działających na zasadach rynkowych nie wspomnę, ich PLK nigdy nie podratowała czego efektem upadłość FEROCO
2014-04-23 16:07:44 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@kolejarz_:
W takim razie Pan Rzecznik nie powinien uogólniać. Bo ogólnie, to tak dobrze nie jest.
A szkoda.
2014-04-23 16:18:10 Autor: kolejarz_
---.finemedia.pl
vvde:
Skoro gdy firmy z jednej grupy kapitałowej składają oferty na ten sam przetarg ,to należy ich wyrzucić z przetargu, to dlaczego plk robi postepowania w których biorą udział firmy należące do pkp lub nawet do samej plk? to jest równe traktowanie podmiotów ? Ile mln kar zostało już naliczonych i zapłaconych przez te firmy za opóźnienia ?
2014-04-23 16:29:51 Autor: Siki_Weroniki
---.ip.netia.com.pl
@VVDE
PNI upadło tylko i wyłącznie na życzenie nowego właściciela, który nie ma nawet mglistego pojęcia o specyfice rynku kolejowego.
Brak tzw. utrzymaniówki miał znikomy wpływ na sytuację PNI.
2014-04-23 16:35:12 Autor: pikuś
---.icpnet.pl
Coś Jakubas kręci. Tydzień temu Feroco chwaliło się w WNP:

Jak podał Kowalski, 2013 r. spółka zakończyła przychodami w wysokości 318,58 mln zł oraz 2,91 mln zł zysku netto. Dla porównania w 2012 r. było to 447,49 mln zł przychodów oraz 3,44 mln zł zysku netto.

(...)Aktualna wartość portfela zleceń Feroco na lata 2014/2015 opiewa na ponad 550 mln zł. Około 75 proc. wartości portfela stanowią kontrakty kolejowe.

- Reszta to zlecenia drogowe oraz inżynieryjne, m.in. dotyczące układów komunikacyjnych w Poznaniu, jak Most Uniwersytecki. Jesteśmy również obecni przy realizacji tramwaju do Fordonu w Bydgoszczy. Czekamy na rozstrzygniecie przetargu na przebudowę ul. Czechosłowackiej w Poznaniu dla ZDM, w którym mieliśmy najlepszą cenę - wskazał Kowalski.

http://budownictwo.wnp.pl/feroco-z-grupy-z-jakubasa-w-restrukturyzacji-i-przebudowie,220949_1_0_0.html
2014-04-23 16:39:40 Autor: szaman
---.tktelekom.pl
Na trzeźwo!!! Bo na linii Kraków - Katowice nie radzi sobie PKP PLK, a nie Wykonawcy. :)
2014-04-23 17:47:25 Autor: stw
---.free.aero2.net.pl
Kiedy wreszcie zostanie odspawana od stołków ta banda szkodników rządząca Polską. Niemal codziennie informacje o gigantycznych przekrętach, dziś np. o utopionej (przetransferowanej) kasie przy Stadionie Narodowym i oczywiście żadnych odpowiedzialnych tak samo jak przy modernizacji Kraków-Katowice, przy której stracone zostanie unijne dofinansowanie.
Teraz następny wykonawca budujący musi upaść. Bo nie da się po prostu prowadzić prac przy tych układach. Całkowity brak kompetencji ze strony PLK i zwalanie wszystkiego na wykonawcę. Ale bantustan. Tylko PR, manipulacja i robienie w wała całego narodu. Wstyd
2014-04-23 18:07:49 Autor: Woń Artura
---.142.199.99.metrointernet.pl
Nie mieszajmy pojęć Ferocco zatrudniało 300 osób PNI swego czasu 2 000 ludzi. Obie padły z innych powodów. Budimex kupił PNI żeby przejąć maszyny i najlepszych ludzi a potem położyć wyczyścić pozostałej hiszpańskiej zarazie rynek z kolei Ferocco zostało położone przez niekopetentnego szefa oraz PLK, który w gdzieś ich los. Utrzymaniówki to rewelacyjny dopływ pieniądza dla firm typu PPMT ale nie ma nic za darmo, wygrali kontrakt poniżej wartości ( czyli PPMT musi dołożyć ) to dostaje utzymaniówkę na pokrycie strat tak to się robi. Szkoda Ferocco, szkoda PNI, szkoda dostawców i firm podwykonawczych. które będą miały ciężko z odzyskaniem kaski...
2014-04-23 19:25:00 Autor: g
---.internetdsl.tpnet.pl
Rzygać się chce, widząc działania PLK.
2014-04-23 19:48:52 Autor: ter
---.dynamic.chello.pl
Im szybciej ich wywalą z odcinka Tarnów-Dębica tym lepiej. Firma sama już powoli usuwa swój sprzęt i nic ie robi oprócz tego.
2014-04-23 20:06:31 Autor: gowa36
---.dynamic.chello.pl
ja bym sprzedał dług firmie windykacyjnej i co na to plk :)
2014-04-23 20:51:37 Autor: Genio
---.dynamic.chello.pl
Trzeba liczyć się z kolejnymi tego typu smutnymi przypadkami rozwalania polskich firm, niszczonych przez firmy teczki kładące na stole nierealne oferty.

W połączeniu z nowymi kompetencjami fachowców od inwestycji w PLK, mamy mieszankę wybuchową, której stężenie zaraz osiągnie masę krytyczną. Nie ma co liczyć na wielkie zmiany - sama PLK zakłada tempo inwestycji na poziomie 5,7 mld rocznie, wobec zapowiadanych 8-9 mld zł -
http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Forum_Inwestycyjne/Pierwszy_panel_FI/2_Prezentacja_M_Mochocki.pdf - slajd nr 9

Nie ma co liczyć na rozwój rynku. bo inwestycje będą robić słabnące polskie firmy, podgryzane przez desanty niemieckie, hiszpańskie włoskie i czeskie, mające budżety na development, idące po bandzie z cenami.
2014-04-24 01:39:17 Autor: elwawa
---.play-internet.pl
Siemieniec jak każdy rzecznik - jest od tego, żeby uzasadnić wszystko, co nie jest do racjonalnego wytłumaczenia...
2014-04-24 09:13:17 Autor: qwas
---.tktelekom.pl
...W tej chwili zaległości to kwota około dziesięciu milionów złotych...

Jeżeli to jeden z największych graczy na rynku, który dla 10 mln zł musi ogłaszać upadłość to jak wygląda ta reszta wykonawców?
2014-05-12 16:01:54 Autor: Gość
---.24.113.46
Proszę Autora wypowiedzi o informację, jakie przepisy (prawo) obliguje Wykonawcę robót do wykonywania robót na podstawie projektów wykonawczych?
Prawo budowlane i związane z nim przepisu mówią tylko o PB (PW brak). Wykonawca jak chce, to może wykonać roboty bez PW.

Wracając do sedna sprawy, to faktycznym problemem na tym kontrakcie (jak również pozostałych kontraktach infrastrukturalnych), jest cwaniactwo tych, którzy są na szczycie piramidy płacowej (począwszy od Inwestora, Lidera Konsorcjum, Wykonawców i na samym końcu podwykonawców). Kto jest na szczycie, to chce ograć tego, który jest niżej :(. A w tym przypadku niestety tak było.
Dlaczego Feroco wyceniało swoje roboty na podstawie PFU, jak od 2 lat były już gotowe projekty budowlane?
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony