Partnerzy serwisu:

Feroco wycofuje wniosek o upadłość

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 06.05.2014 163

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-05-06 15:12:28 Autor: vvde
---.devs.futuro.pl
a ja już je widziałem :)
2014-05-06 15:30:25 Autor: Draj
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
no i bardzo dobrze że wycofuje, to w końcu dobra firma i sobie w wielu gorszych sytuacjach poradziła; wiem co piszę :) powodzenia !
2014-05-06 15:33:27 Autor: DRaj
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja akurat w czerwcu wyruszam do Dubaju na roboty (monorail), chętnie widziałbym zainteresowanie ze strony FEROCO bo i zarobić będzie tam można a i frajdy sporo ! Adres znacie - nic się nie zmieniło !
2014-05-06 17:00:39 Autor: Lech
---.adsl.inetia.pl
I co "panie" Jakubas? Nie udało się przestraszyć PLK-i!
2014-05-06 17:04:21 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gnoje. Wypad na dzewo liście pompowac nie za kolej sie brac. Firemki z koziej dupy.
2014-05-06 17:25:54 Autor: MD
---.ssp.dialog.net.pl
@DRaj - wprost przeciwnie zapewne jest dogadane z PLK o wpłacie albo już zostały wpłacone 3 zaległe raty z 4
2014-05-06 19:37:37 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Szanowny Panie Jakubas a teraz wygonić tych mistrzów i arcymistrzów oraz bankomaty. Niech Pan pozostawi toromistrzów i firma stanie na nogi. Oczywiście całe kierownictwo Feroco do abdykacji.
2014-05-06 21:06:41 Autor: xad
---.static.chello.pl
W odpowiedzi na post Adam Zz:
"Gnoje. Wypad na dzewo liście pompowac nie za kolej sie brac. Firemki z koziej dupy."
Wskaż jakąś nie "firemkę z koziej dupy", bo na chwilę obecną prawie każda jest umoczona w jakimś kontrakcie, słabo wypłacalnym i dodatkowo niedoszacowanym w PLK...
2014-05-07 08:37:29 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@xad: "na chwilę obecną prawie każda jest umoczona w jakimś kontrakcie, słabo wypłacalnym i dodatkowo niedoszacowanym w PLK..."

OIDP to kontrakt firma-PLK jest podpisywany po rozstrzygnięciu przetargu. W przetargu firma podaje kwotę wg własnego szacunku. Owszem, PLK ma też swój kosztorys, ale to firmy podają swoje oferty. Skoro rżną się na najniższych cenach, to jest, jak jest.
Wina jest po obu stronach. A nikt nie widzi/nie chce widzieć (?) wyjścia.
2014-05-07 08:50:09 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Podobna firma tylko że nordycka zajmuje się infrastrukturą i torują szlak do granicy z Finlandią. Profesjonaliści. Chyba będą pociągi pasażerskie jeździły bo piękny tor układają.
2014-05-07 09:09:16 Autor: Woń Artura
---.ip.netia.com.pl
Nic nie zmieni faktu, że Ferocco dalej liczy dni... Po co wniosek wycofujecie jak zaraz będziecie musieli znowu składać? Kasę chcą od PPMT i Energetyki za linie 001 haha śmiech na sali nikt wam jej nie zapłaci tym bardziej, że nie wykonaliście sporo robót za które wystawiliście fakturkę.
2014-05-07 23:17:22 Autor: Kolumbijczyk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Chcecie się pośmiać, albo - jeszcze lepiej - popłakać?
Poziom dziennikarstwa sięga bruku ...

DZIŚ Gazeta Wyborcza (7.05.) na głównej stronie umieściła informację:

Zagrożona inwestycja za 3,5 mld zł. Bankrutuje wykonawca. Będzie jak z A4?

Upadłość wykonawcy. Szybka kolej Kraków-Rzeszów zagrożona?

Problemy na budowie jednego z odcinków linii kolejowej Kraków - Rzeszów. Wykonawca ogłosił upadłość, zarzucając PKP PLK, że wstrzymały płatności za prace.
Warta 3,5 mld zł przebudowa trasy kolejowej E30 z Krakowa do Rzeszowa to jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych na południu Polski. Dla naszego regionu kluczowe są tory do Tarnowa, po których pojadą pociągi na jednej z tras Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Z uwagi na prowadzone prace przejazd między Krakowem a Tarnowem trwa teraz nawet 2 godz. i 40 min, więc pasażerowie najczęściej wybierają podróż autobusem. Po remoncie pod koniec 2015 r. pociąg, osiągając prędkość nawet 160 km/godz., ma dojeżdżać nawet w 35 minut.

Wniosek o upadłość

Tyle że przy rozliczaniu inwestycji z dotacji unijnej trasa będzie traktowana całościowo, a na jednym z sześciu odcinków - między Tarnowem a Dębicą, który miał być gotowy do września - pojawił się problem.

Firma Feroco, która jest liderem konsorcjum odpowiedzialnego za ten fragment linii, złożyła w poznańskim sądzie wniosek o upadłość, tłumacząc, że straciła płynność finansową, bo PKP PLK od kwietnia nie wypłaca jej należności. - Otrzymaliśmy sygnały, m.in. od podwykonawców Feroco, że firma ta nie płaci im za wykonane prace, dlatego do czasu zweryfikowania tych informacji PKP PLK czasowo wstrzymały płatność czterech faktur wystawionych przez wykonawcę - tłumaczy Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, dodając, że po audycie wewnętrznym uruchomiono płatność z jednej faktury. - Firma wciąż pracuje, a jej wewnętrzne problemy na chwilę obecną nie spowalniają robót - zapewnia.

Obawa przed powtórką z A4

Małopolscy posłowie PiS obawiają się jednak powtórki z budowy A4 do Tarnowa, którą opóźniły podobne problemy na linii inwestor - wykonawca - podwykonawcy. Przypominają, że niedotrzymanie terminu wykonania i rozliczenia zadania jest bardzo ryzykowne. - Może dojść do sytuacji, w której grozi nam utrata nawet 1,9 mld zł będących wsparciem unijnym - ostrzega poseł PiS Andrzej Adamczyk, wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury. Winą za całą sytuację obarcza PKP PLK, które jego zdaniem sprawują zbyt słaby nadzór nad realizacją.

- Rola inwestora nie może kończyć się na przetargu i podpisaniu umowy. Ma on być strażnikiem przepływu finansowego, dbać o doprowadzenie zadania do końca, a nie wstrzymywać płatności - uważa. Wraz z posłem Edwardem Czesakiem zaapelowali do wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej o wyjaśnienie sprawy i odwołanie prezesa PKP PLK Remigiusza Paszkiewicza.

Udogodnienia dla wykonawców

Dorota Szalacha z PKP PLK na zarzuty posłów odpowiada tak: - Wprowadziliśmy już szereg udogodnień usprawniających współpracę z rynkiem wykonawców, m.in.: zaliczki, zapłaty za materiały oraz płatności częściowe, co w połączeniu z zaliczkami znacznie poprawia płynność finansową. Z drugiej strony te działania narzuciły wykonawcom odpowiedzialność w przypadku niewypełniania wymagań kontraktowych.

PKP PLK rozstały się już z Feroco na budowie linii Warszawa - Skierniewice i znalazły nowego wykonawcę zadania - krakowskie ZUE. Na razie nie wiadomo, czy podobny krok zostanie podjęty w przypadku linii Kraków - Rzeszów i czy w takim przypadku uda się wystarczająco szybko znaleźć innego wykonawcę.

Read more: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15906253.html#ixzz314AuxSWa
2014-05-08 00:41:14 Autor:
---.181.223.68.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
czyli koniec koncow PLKa pekla i zaplacila
2014-05-08 11:08:05 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Adam Zz
Wolę Feroco, Torpol oraz PNI, od biedy PPMT które są dobrymi firmami niż PNIUK DOLKOM i ZRK DOM, po których tysiąc razy trzeba poprawiać to co spartaczyli. Zobacz sobie na odcinek Wrocław - granica IZ Wrocław modernizowany przez Dolkom oraz Poznań -Czempiń modernizowanymi przez ZRK DOM (jako podwykonawca) na LK 271. Pełno jest tam ograniczeń no i terminy przekroczone.
Maciej G
2014-06-10 14:58:01 Autor: Gość
---.24.114.22
Tak, tak Fero.., tak.
Najlepsi, najwspanialsi, najuczciwsi oczywiście, a szczególnie dr. Włodzimierz T. z tej firmy.
Uczciwszego nie znam, ha, ha, ha. Uczciwie wymaga i uczciwie nie płaci (to tak po polsku - prawdziwy patriota).
Przestraszyli się, że nie będą mieli wpływu na kaskę i ktoś inny będzie dzielił torcik - dlatego się wycofali z upadłości.


Pozdrawiam
2014-07-04 09:18:22 Autor: anonim
---.adsl.inetia.pl
FEROCO TO Dobra Firma .Ale Pozwalniajcie ta biurokracje na budowach.Wystarczyl By Brygadzista I kierownik na kazdej budowie.Majstrowie Maja Stale Pensje.A pracownicy Malo Zarabiaja,bo musza utrzymac tych Majstrow Nierobow.Sprzedaja,Stary Tluczen I Podklady.Pieniadze zamiast do firmy ,To laduja swoje kieszenie.sprawdzcie ich majatki.przez lata okradali ta firme.Jestem kierowca u podwykonawcy,to wozilem wszystko co majstrowie kazali.godziny zapisane.a kase brali do kieszeni.Jak moze taka firma dlugo wytrzymac.Jakubas niech pojezdzi po budowach i zobaczy co tam sie dzieje.lub detektywa najmie.niby na majstra tam go wstawi.to oczy sie otworza.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony