Partnerzy serwisu:

Fatalny stan torowisk linii Nysa – Brzeg [ZDJĘCIA]

Damian Kapinos 11.02.2016 289

arrow
arrow
Fatalny stan torowisk linii Nysa – Brzeg [ZDJĘCIA]
Fot. Damian Kapinos
Fatalny stan torowisk linii Nysa – Brzeg [ZDJĘCIA]
Fatalny stan torowisk linii Nysa – Brzeg [ZDJĘCIA]
Fatalny stan torowisk linii Nysa – Brzeg [ZDJĘCIA]
Fatalny stan torowisk linii Nysa – Brzeg [ZDJĘCIA]
Fatalny stan torowisk linii Nysa – Brzeg [ZDJĘCIA]
Fatalny stan torowisk linii Nysa – Brzeg [ZDJĘCIA]
Fatalny stan torowisk linii Nysa – Brzeg [ZDJĘCIA]
Pociągi na linii Nysa - Brzeg już dostosowują się do ograniczeń prędkości, a kolejne mogą pojawić się w najbliższych tygodniach. Kontroli trasy nie wyklucza Urząd Transportu Kolejowego. 
Wystarczy przejść dowolny odcinek linii nr 288, gdzie znajdziemy istotne uchybienia zagrażające bezpiecznemu poruszaniu się pociągów. Zgniłe, drewniane podkłady kolejowe, luźne wkręty lub ich brak w złączach szynowych, zanieczyszczone i zachwaszczone podłoże torowisk – to tylko niektóre usterki, które są odczuwalne dla podróżnych.

- Służby techniczne na bieżąco kontrolują stan linii kolejowych. Warunki przejazdu pociągów muszą być bezpieczne i dostosowane do możliwości technicznych linii – informuje Bohdan Ząbek, z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Kolejne usterki w torowisku można zobaczyć pomiędzy zakładem Contipasz a starą nieużytkowaną już nastawnią w Grodkowie. W tej chwili pociągi już zwalniają do 30 km/h m.in. na odcinku Czeska Wieś – Olszanka.

Jak zaznacza PKP PLK gruntowne remonty opolskich torów powinny ruszyć w przyszłym roku. Środki na te inwestycje są zagwarantowane w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Opolskiego na lata 2004-2020.

- W pierwszej kolejności będą realizowane prace na liniach Opole – Kluczbork i Opole – Nysa, a na końcu będzie remontowana linia Nysa – Brzeg. W listopadzie tego roku skończymy sporządzać studium wykonalności dla tych zadań, po czym będziemy składać wniosek o dofinansowanie tych robót. Z innych projektów planujemy także przebudować trzeci peron w Nysie oraz przejazd drogowo-kolejowy w Chróścinie Nyskiej – podkreśla Bohdan Ząbek.

Dziś pokonanie 47 kilometrów zajmuje 59 minut.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony