Partnerzy serwisu:

Faryna: Andrzej Massel może liczyć na potężne wsparcie środowiska, ale...

Piotr Faryna , 22 grudnia 2010 22.12.2010 92

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2010-12-22 14:38:46 Autor: stand
---.38.109.122.internetia.net.pl
Szkoda mi tego przyzwoitego człowieka. Będzie miał do powiedzenia dokładnie tyle, co poprzednik. Przy tych nakładach na kolej król Salomon, L.da Vinci ani żaden inny geniusz nie ma najmniejszych szans w starciu z gddkia. To jest przecież polityka tego rządu. Proporcje finansowania mówią same za siebie. Tu nie ma sentymentów. Tu jest potężne lobby,któremu ten rząd jak żaden inny uległ.
Warto przeczytać stanowisko A. Massela na jego blogu n/t przejazdów. Jest drobnym potwierdzeniem tego co piszę.
2010-12-22 14:42:00 Autor: kryniczanin
---.197.158.213.umts.dynamic.eranet.pl

kryniczanin
@stand Przy redukcji zbędnej nikomu nie potrzebnej biurwy o 90-95% i przekazaniu kasy na linię sytuacja nie wygląda żle.
2010-12-22 14:46:54 Autor: GRACJAN WYRZYKOWSKI
---.134.228.120
NIE PANOWIE.
NAKŁADY NA KOLEJ NIE SĄ ZŁE.
ALE JAK WYWALA SIĘ NA E65 8-10MLN ZŁ GDZIE WYSTARCZYŁA BY NG DO 120-130KM/H ZA 2MLD ZŁ TO KASY NA INNE LINIE NIE MA.
PO CO WYWALA SIĘ 1MLD ZŁ NA LINIĘ WARSZAWA-SKIERNIEWICE GDZIE JEST 130KM/H JAK BYDGOSZCZ-TCZEW CZY KRAKOW-KATOWICE TO STAN AGONALNY?
PO CO OD WAWY DO SIEDLEC JEST 160KM/H JAK NIC TYLE NIE JEDZIE? NIE STARCZYŁO BY 120KM/H I ZAOSZCZĘDZONE 50% KOSZTÓW?

WYDAWAĆ NA KOLEJ RACJONALNIE. A NIE ĹťE KOLEJĄ RZĄDZI WARSZAFKA I LOBBY ŁĂ“DZKIE...
2010-12-22 14:50:52 Autor: kolo
---.tktelekom.pl
Stand - 100 proc. racji
2010-12-22 14:51:19 Autor: GRACJAN WYRZYKOWSKI
---.134.228.120
PRZY NG WARSZAWA-GDAŃSK NA 120-130KM/H CZAS JAZDY WYNIÓSŁ BY 3H12MIN.
PO WYWALENIU 8-10MLD ZŁ I KUPNA PSEUDO-PENDOLINO BĘDZIE 2H35MIN.

I WYWALCIE SOBIE W TYCH GŁĂ“W KDP, DOPÓKI NIE NAPRAWICIE 50% ISTNIEJĄCEJ SIECI DO 120KM/H
2010-12-22 14:56:52 Autor: stand
---.38.109.122.internetia.net.pl
@ kryniczanin
W. I. Lenin miał podobne podejście jak Ty. Maszynista ma sobie obliczać pensję? przecież na litość boską ktoś to musi robić.
@ Gracjan W
Linią W-wa - Skierniewice jeżdżą Pawlak i Grabarz. I tu masz odpowiedź.
2010-12-22 15:27:28 Autor: inzynier
---.ae.ge.com
Problem w tym, ze w peakapo-podobnych spolkach pracuje lacznie jakies 120k ludzi. Przynajmniej 2 razy za duzo.
2010-12-22 15:45:10 Autor: kryniczanin
---.197.158.213.umts.dynamic.eranet.pl

kryniczanin
@stand

Słyszałeś o takim wynalazku jak firmy zewnętrzne. Na pewno zrobią to dużo lepiej i taniej. I można wybrać najkorzystniejszą ofertę w stosunku cena/jakość przez procedurę przetargową. A co do maszynisty to nie można zamontować na maszynach liczników czasy pracy przekazujących dane za pomocą sieci komórkowych do centrali? Takie to trudne w XXI wieku? Musi być wszystko na papierze podpisane przez ileś tam osób ?
2010-12-22 15:48:28 Autor: kryniczanin
---.197.158.213.umts.dynamic.eranet.pl

kryniczanin
@Gracjan Wyrzykowski
\"PRZY NG WARSZAWA-GDAŃSK NA 120-130KM/H CZAS JAZDY WYNIÓSŁ BY 3H12MIN.\"

Z Centralnej z EP08 na czele i NG 120 ale fragmenty 130-140km/h da się zejść do 3h05min. Na EU07 jeżdziło się z WWO do GG 3h10min bez zatrzymania.

2010-12-22 16:28:38 Autor: GRACJAN WYRZYKOWSKI
---.134.228.120
no więc właśnie. 3h05min było by optypalne. i TLK za 40-50zł. pociągi jeździły by pełne a zostało by okolo 6mld zł na remonty innych linii. na wawa-skierniewice 130km/h tez by stykło, a remont można było zacząć za 5-6lat

WESOŁYCH ŚWIĄT
2010-12-22 16:30:20 Autor: GRACJAN WYRZYKOWSKI
---.134.228.120
ALE CO TAM.
BUDUJMY KDP NA 350KM/H TYLKO NIE ZAPOMNIJMY O 10FOTELACH DLA MASZYNISTÓW W TYCH SUPER SZYBKICH POCIĄGACH :))))
2010-12-22 16:41:05 Autor: Ante Reco
---.play-internet.pl
@stand: Pana dr Massela może trochę szkoda, ale w mojej opinii nie z uwagi na to jakie stanowisko zajmie, tylko kto się będzie o nim wypowiadał publicznie. Przy okazji zamieszania z rozkładem jazdy mogliśmy liczyć na opinie historyków, socjologów, psychologów, politologów. Aż pozostaje niedosyt, że zabrakło wypowiedzi pedagogów, kulturoznawców, religioznawców czy np. oceanologów. Jeśli gdziekolwiek pojawiła się opinia specjalisty w zakresie transportu (co dopiero kolejowego) to zatonęła ona w tym populistyczno-politycznym krzyku. Nie straszne więc środowisko, do którego dr Massel trafi, ale grupa \\\"znawców tematu\\\", która to środowisko otacza. Czytałem już opinie, że wiceministrem znów zostanie \\\"człowiek z PKP\\\", a jak powszechnie wiadomo \\\"PKP to zło\\\". Chyba szkoda tej opinii poświęcać uwagę.
Chciałem tylko dopisać, że oprócz lobby gospodarczo-ekonomicznego, które wymieniłeś, jest jeszcze lobby medialne. Wspomniałeś o proporcjach finansowaniach, ale jestem w stanie sobie wyobrazić, jaki by krzyk podniosły media, gdyby te proporcje zmieniono z korzyścią dla kolei.
Mogłoby się więc wydawać, że dr Massel zajmie stanowisko, które nie przystoi przyzwoitemu człowiekowi. Nie sądzę jednak, by mu groziło tzw. zeszpecenie władzą. Spodziewam się, że będzie mniej medialny, niż jego poprzednik, bo nie musi taki być. Jego świat to kolej, a nie polityka - to jego atut. Z tego powodu moim zdaniem ma więcej do powiedzenia niż poprzednik. Przede wszystkim może podejmować decyzje, które nie są uwarunkowane polityką, a praktyką. Bo czym mu zagrożą? Dymisją? Jemu do szczęścia to stanowisko nie jest potrzebne.
2010-12-22 16:55:32 Autor: Maurycy
---.ntlworld.ie
znowu wrzawa nt KDP - to już staje się naprawdę nudne i czasami zahacza o obłęd.
a tzw. \"fachowcy\" przechodzą nad tym do porządku dziennego

pozostaje mieć nadzieję że przyszły pan v-ce minister infrastruktury odpuści sobie temat KDP a zajmie się dogorywającymi liniami układu podstawowego po których niedługo pojedziemy 50 km/h a może i mniej,
Jaki % długości tego układu stanowią linie po których można pojechać z v=160 km/h?
1,5 procent czy może deczko więcej /np 1,651% jak wyliczyliby teoretycy od KDP/?
Jak słusznie zauważył kolega Gracjan - wywala się kasę w błoto a np. linia nr 131 praktycznie już nie żyje.
co z liniami nr 18, 202, 272, 353?
jest jakakolwiek odpowiedź na takie pytanie?
teraz odzywa się jakieś forum kolejowe - czyli kolejne towarzystwo wzajemnej adoracji
teoria w najczystszej postaci mająca tyle wspólnego z rzeczywistą koleją co biblia z gwiezdnymi wojnami,
pan Andrzej Massel - jako typowy teoretyk może liczyć na \"wsparcie\" tylko żeby nie skończyło się ono zaparciem
2010-12-22 17:10:01 Autor: pozdro600
---.tktelekom.pl
inzynier jak zwykle bzdurę walnął, tyle to pracowało na początku nowego wieku, teraz jest kilkadziesiąt tysięcy mniej, ale dotarcie do tych informacji przekracza możliwości naszego forumowego trolla
2010-12-22 17:11:52 Autor: civic
---.icpnet.pl

civic
Nie tylko Massel pisze na blogu:

\"Niech mikroekonomista, nie inżynier, reformuje polską kolej

Jak donoszą szybko rozprzestrzeniające się kuluarowe pogłoski, nowym wiceministrem odpowiedzialnym za sprawy kolei miałby być Andrzej Massel, wicedyrektor Instytutu Kolejnictwa (dawne Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa). Zajmował się on w tej instytucji studiami i projektami badawczymi. Niestety, nominacja tej osoby nie oznacza żadnej znaczącej zmiany. Nie kojarzę tej osoby z jakimikolwiek szerszymi zagadnieniami ekonomicznymi branży. Pan Massel jest dobrym specjalistą do spraw technicznych i wizjonerem pewnych rozwiązań, obawiam się że w polskich warunkach będących dosłownymi fontannami na slamsach.

Ten sektor potrzebuje ekonomisty szkoły neoklasycznej, najlepiej mikroekonomisty. Próbowałem zebrać grono potencjalnych kandydatów- ekonomistów na podstawie ich opublikowanych prac.

Ze starszych osób: Olgierd Wyszomirski - Katedra Rynku Transportowego na Wydziale Ekonomicznym UG, Robert Tomanek- Katedra Transportu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Jest też jeszcze jedna osoba- pan Włodzimierz Rydzkowski z Wydziału Ekonomicznego UG, choć osoby z którymi konsultowałem niniejszą pobieżną listę, były zdania że rewolucji on nie zrobi.

Z młodszych osób, 30-latków: Michał Beim, UAM Poznań; Marcin Wołek- Katedra Rynku Transportowego na Wydziale Ekonomicznym UG, Michał Wolański- SGH, Katedra Transportu.

Do tego cała masa osób spoza branży, ale z silnymi podstawami teoretycznymi z mikroekonomii.\"

http://adamfularz.salon24.pl/261617,niech-mikroekonomista-nie-inzynier-reformuje-polska-kolej
2010-12-22 17:39:03 Autor: stand
---.38.109.122.internetia.net.pl
@ Ante Reco
Generalnie zgoda, ale:
\"Przede wszystkim może podejmować decyzje, które nie są uwarunkowane polityką, a praktyką.\" tu się nie zgadzam i o tym właśnie pisałem. O wszystkim decydują politycy kalkulując przede wszystkim co się doraźnie opłaca dla partii. Tak jest przynajmniej w przypadku tego rządu. Wybawieniem dla kolei może być teraz jakaś poważna zadyma, grożąca wizerunkowi obecnego gabinetu, ale nie taka jakiej doświadczyliśmy za pośrednictwem TVN i GW.
2010-12-22 17:49:10 Autor: Ante Reco
---.play-internet.pl
@civic: Miło, że wypowiedziała się osoba z branży. Nie rozumiem jednak powodu, dla którego pan Fularz rozlicza dr Massela za to, na co zdaniem pewnej grupy osób go nie stać. Nie dość, że nie znamy tak naprawdę grupy osób, z którą będzie pracował, to jeszcze tak naprawdę oficjalnie nie jest wiceministrem.
2010-12-22 19:03:17 Autor: IĆ
---.dynamic.chello.pl
@ stand
Krótko i treściwie. Bez kasy na kolej to i 10 Masseli nic nie zrobi.
2010-12-22 20:24:12 Autor: Maurycy
---.ntlworld.ie
@stand
tak gwoli formalności - o jakiej \"zadymie\" myślisz?
bo kiedyś z ust pracownika PKP usłyszałem że na PKP nic się nie zmieni dopóki nie dojdzie do poważnego wypadku kolejowego, będą dziesiątki ofiar, itp.
czyżby \"krwawa rewolucja\"
ja stanowczo bym tego nie chciał bo dopiero GW I TVN miałyby używanie...
2010-12-22 20:48:46 Autor: stand
---.38.109.122.internetia.net.pl
@Maurycy
Zgoda co do GW i TVN. Myślę o zadymie górniczej czyli takiej, jakiej której ze względów wizerunkowych obecny rząd boi się jak diabeł święconej wody. Jestem maszynistą i ostatnią rzeczą jakiej bym chciał to wypadek na torach.
2010-12-22 20:54:34 Autor: Maurycy
---.ntlworld.ie
@stand
to raczej nie przejdzie - jakby nie było - kolejarze są jednak bardziej ucywilizowaną grupą pracowniczą niż górnicy czy stoczniowcy
2010-12-22 22:24:58 Autor: Kolejarz realista
---.160.245.168
Może Pan Tadeusz AUGUSTOWSKI ?
2010-12-23 01:40:49 Autor: Stanisław Sobczyk.
---.leon.com.pl

Stanisław Sobczyk.
Wierzę, że Pan Massel zacznie zmieniać polską kolej na lepsze, jednak obawiam się, że może nie zyskać poparcia reszty rządu.
Ĺťeby zmienic polską kolej pasażerską na lepsze, należy wziąć na uwagę przedewszystkim jej służbę publiczną, a nie jak dotychczas interes budżetu państwa - który miałby zarobić na sprzedaży spółki Intercity. Przedewszystkim trzebabyłoby zwiększyć inwestycje w infrastrukturę kolejową. Następnie należałoby postawić na integracji kolei lokalnych z kolejami dalekobieżnymi. W międzyczasie należałoby zreformować samą grupę PKP czyli np. PKP Energetyka wcielić do PKP PLK ... PKP Informatyka połączyć z TK Telekom...

Tak więc obawiam się że jeden dobry człowiek na samej górze kolejowej piramidy może nie zdać egzaminu, ponieważ reszta piramidy może nie zgadzać się z górą ...
2010-12-23 02:40:49 Autor: Ante Reco
---.unknown.vectranet.pl
@Stanisław Sobczyk: TK Telekom będzie prywatyzowane, PKP Informatyka pewnie też. Nie wiem jak z PKP Energetyką, ale podejrzewam, że tez ich czeka taki los.

Moim zdaniem (i jak sądzę wielu innych osób) podział PKP, który przeprowadzono na początku wieku powinien się ograniczyć do:
- PKP jako przewoźnika pasażerskiego: tj. PKP Intercity + PKP Przewozy Regionalne (aktualnie Przewozy Regionalne) + WARS;
- PKP jako przewoźnika towarów, tj. PKP Cargo;
- Polskie Linie Kolejowe, tj. PKP Energetyka, PKP Informatyka, Telekomunikacja Kolejowa (aktualnie TK Telekom), PKP Dworce Kolejowe, PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.
Podział prosty i - na moje oko - wręcz oczywisty, ale nie dający tylu foteli prezesów. Nie sądzę, by akurat znajdowanie tylu stanowisk determinowało podział PKP na spółki, bo w końcu w samym PKP tych foteli było mniej i jakoś mogło to funkcjonować. Nie potrafię jednocześnie odpowiedzieć czemu PKP rozdrobniono na tyle cząstek. To już autor reformy powinien się wypowiadać czemu nie poszedł logicznie najprostszą drogą.
Do działalności krajowej zupełnie mi nie pasują spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście i Polskie Koleje Linowe i powinny być przekazane pod odpowiednie władze regionalne.
Wracając do ilości spółek - mam nadzieję, że żadnej nie pominąłem. Nie uwzględniałem Kolejowego Przedsiębiorstwa Turystyczno-Wypoczynkowego \"Natura Tour\" i Kolejowej Oficyny Wydawniczej (aktualnie KOW).
2010-12-23 03:39:45 Autor: Bartek Sadowski
---.centertel.pl

Bartek Sadowski
Ante Reco - pominałeś mniej więcej połowę niezbyt medialnych spółek, które powstały od czasu rozdrobnienia molocha PKP. Nie wiem czy warto je wszystkie wyliczać, ale można się pokusić.
2010-12-23 03:58:30 Autor: Bartek Sadowski
---.centertel.pl

Bartek Sadowski
no to dodam:
Konsorcjum Taborowe - przemianowana ledwo co na Dworzec Polski
PKP Nieruchomości
PKP Dworce Kolejowe
Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury
WAGREM
Gorzów Wagony
CS Szkolenie i Doradztwo
Drukarnia Kolejowa w Krakowie
Kolejowe Zakłady Łączności
PKP WKD - usamorządowiona w 2005
PKP Farmacja - po upadku sprywatyzowana
Obwody Lecznictwa Kolejowego ...a to chyba jeszcze nie wszystko
2010-12-23 10:25:08 Autor: badworm
---.adsl.inetia.pl
@Maurycy: \"co z liniami nr 18, 202, 272, 353?\" Nie wiem co chcesz od linii 202 - poza króciutkim fragmentem (2km, OIDP w Słupsku) gdzie jest 80km/h to cała trasa ma prędkość szlakową co najmniej 100km/h. Dodatkowo, dzięki materiałowi staroużytecznemu z E65, w ubiegłym tygodniu zakończono wymianę nawierzchni między Rumią a Gdynią Chylonią. Nie ma zbyt wielu ograniczeń stałych na tej linii, jest trochę stacji z rozjazdami z 60/100 na bok. 202-ka doczekała się w ubiegłym roku remontu na najgorszym fragmencie, między Świdwinem a Łobzem, a od przyszłego roku rusza modernizacja trójmiejskiego odcinka tej linii (od Gdańska Głównego do Gdyni Chyloni) w ramach modernizacji trasy E65. W ramach tej modernizacji ma też zostać dobudowany drugi tor między Gdynią Główną a Gdynią Chylonią.
2010-12-23 12:36:49 Autor: Juzuf as Soldau
---.dynamic.chello.pl
@kryniczanin
\"Z Centralnej z EP08 na czele i NG 120 ale fragmenty 130-140km/h da się zejść do 3h05min. Na EU07 jeżdziło się z WWO do GG 3h10min bez zatrzymania.\"

EP08, helou? Jesteś typowym miłośnikiem kolei, który naczytał się trochę kolejowego slangu i na kartce papieru szkicuje sobie fantastyczne scenariusze, oparte na wykorzystaniu lokomotyw w wieku 40 lat. Ile lat jeszcze pojeżdżą te twoje EU07 i EU08? Myślisz chłopie w perspektywie jednego RJP do przodu, a modernizacja E65 jest robiona na dziesięciolecia.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony