Partnerzy serwisu:

Oferta na przeglądy P4 lokomotyw EU07A przekroczyła kosztorys

Michał Szymajda 27.04.2018 74

Oferta na przeglądy P4 lokomotyw EU07A przekroczyła kosztorys
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Dwie z trzech posiadanych przez PKP Intercity lokomotyw elektrycznych EU07A wymagają przeprowadzenia prac serwisowych na poziomie P4. W przetargu złożona została tylko jedna oferta.
Obie lokomotywy zmodernizowano dla PKP Intercity w 2014 roku w ZNTK Oleśnica, pod dobrych doświadczeniach z pierwszym takim elektrowozem, zmodernizowanym do typu EU07A w 2011 roku. Głównym założeniem bardzo zaawansowanej przebudowy było przygotowanie elektrowozu do prędkości 160 km/h i to założenie udało się spełnić, dzięki wymianie bardzo licznych podzespołów napędowych lokomotywy. Zresztą – ze starego pojazdu EU07 zostało niewiele ponad ostoją i wózkami.

Obecnie dwie z trzech lokomotyw wymagają przeprowadzania czynności obsługowych poziomu P4. Po wyłonieniu wykonawcy będzie on miał 90 dni na wykonanie przeglądu każdego z pojazdów i na naprawę udzieli gwarancji na okres 24 miesięcy. Kryterium wyboru wykonawcy P4 to: cena (80%), termin wykonania naprawy rewizyjnej 1 lokomotywy (10%) oraz kryterium jakości (10%). Termin składania ofert minie 18 kwietnia 2018 r.

Mimo niezłych własności jezdnych EU07A i wysokiej bezawaryjności elektrowozów, PKP Intercity nie planuje przebudowy kolejnych lokomotyw do tego standardu. Obecnie przewoźnik wyleasingował od Newagu nowe elektrowozy Griffin. Piszemy o tym tutaj.

Aktualizacja: Chętny tylko Olkol

25 kwietnia otwarto oferty w tym postępowaniu. Jedyną propozycję złożył Olkol – wykonawca modernizacji do standardu EU07A. Opiewa ona na 3 186 591,75 złotych brutto i przekracza kosztorys, określony na 2,8 mln zł brutto. Termin wykonania jednej naprawy określono na 90 dni, a gwarancję – na 24 miesiące.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony