Partnerzy serwisu:

ET22-999 w PKP Cargo Service

Jakub Madrjas 05.04.2019 359

ET22-999 w PKP Cargo Service
Fot. Wojciech Szpigiel
Od listopada w PKP Cargo Service pojawiły się pierwsze lokomotywy elektryczne, w tym elektrowóz o charakterystycznym numerze ET22-999. 
Zdjęcia lokomotywy to ET22-999, a wcześniej ET22-1047 w barwach PKP Cargo Service zostały opublikowane na profilu pt. Kolej wczoraj i dziś. Jak czytamy, były one w PKP Cargo od 2001 roku, a w listopadzie ubiegłego roku po naprawie P4/2 w Cargotabor Ostrów Wlkp. otrzymały barwy PKP Cargo Service. Lokomotywa o masie służbowej 120 t może poruszać się z prędkością maksymalną do 125 km/h.  Są wykorzystywane w zależności od potrzeb przy usługach: przewozów węgla do przeróbki i wzbogacenia, do utylizacji ubocznych produktów spalania oraz tzw. przewozów niszowych.

Jak informuje PKP Cargo Service, oprócz standardowego zakresu prac, lokomotywa została wyposażona w urządzenia klimatyzacji w kabinach maszynisty oraz licznik energii elektrycznej. Elektrowóz otrzymał nową malaturę i odblaskowe oznakowanie z folii fluorescencyjnej, które jest dodatkowo pokryte warstwą antygraffiti, co w przypadku aktów wandalizmu umożliwi szybkie usunięcie farby z ich powierzchni. Zastosowanie odblaskowego oznakowania przyczynia się do zwiększenia widoczności lokomotywy przez innych użytkowników ruchu drogowego w porze wieczornej i nocnej w szczególności na przejazdach kolejowo-drogowych – pisze przewoźnik.

PKP Cargo Service, spółka zależna od PKP Cargo, specjalizuje się w kompleksowej obsłudze bocznic. Jak dowiedzieliśmy się w spółce, do podstawowej działalności dołączane są kolejne profile w celu dywersyfikacji usług, jakimi są m.in. przewozy niszowe i utrzymanie infrastruktury kolejowej. Jej udział w rynku przewozów w 2018 roku został oszacowany przez UTK na 0,74%. To wzrost o ok. jedną trzecią w ciągu dwóch lat – podkreśla spółka.

Jak przyznaje członek zarządu PKP Cargo Witold Bawor, lokomotywy elektryczne to nowość w PKP Cargo Service. Dotąd spółka posiadała tylko lokomotywy spalinowe, wykorzystywane do prac na bocznicach SM31, 6Dg, SM42, SM30) oraz prowadzenia pociągów pomiędzy bocznicami (ST44, TEM2 i 6Dg). – Spółka została wzmocniona lokomotywami elektrycznymi w celu zwiększenia swoich zdolności operacyjnych – powiedział “Rynkowi Kolejowemu”. 


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony