Estonia: Rusza projektowanie kolejnych przystanków Rail Baltiki
Witold Urbanowicz ⚫ 16.01.2023 ⚫
1,3k

wizualizacja przystanku Raplamat. RB
Spółka Rail Baltic Estonia podpisała umowę z hiszpańską firmą projektową Ardanuy Ingeneria na projekt infrastruktury pasażerskiej na kilku przystankach w prowincjach Harju i Parnawa.
Firma Ardanuy Ingeneria będzie odpowiedzialna za prace projektowe dla siedmiu przystanków: Assaku, Luige, Saku i Kurtna w prowincji Harju oraz Kaisma, Tootsi i Urge w prowincji Parnawa. Prace projektowe obejmą perony, przejścia podziemne i nadziemne, zagospodarowanie otoczenia, miejsca parkingowe oraz układ komunikacyjny. Wykorzystane zostaną gotowe rozwiązania modelowe przyjęte dla stacji w prowincji Rapla.
Prace projektowe potrwają pięć miesięcy. Kolejne trzy miesiące przewidziano na uzyskanie pozwoleń na budowę i wszelkich zgód. Wartość kontraktu wynosi 380 mln euro. Budowa kolejowej infrastruktury pasażerskiej będzie prowadzona równolegle do trasy kolejowej, natomiast realizacja obiektów towarzyszących (budynki, otoczenie przystanków) rozpocznie się bezpośrednio przed uruchomieniem Rail Baltiki.
Zgodnie z planem w Estonii przewidziano 13 regionalnych przystanków pośrednich: Assaku, Luige, Saku, Kurtna, Kohila, Rapla, Järvakandi, Kaisma, Tootsi, Urge, Parnawa, Surju i Häädemeeste. Parnawa będzie też pełnić rolę stacji międzynarodowej. Jak podaje spółka Rail Baltic Estonia, trwają prace projektowe i przygotowawcze dla większości przystanków regionalnych – za wyjątkiem Surju i Häädemeeste. Od początku 2022 r. trwają prace projektowe dla przystanków w prowincji Rapla. Gotowe są wstępne zestandaryzowane projekty przejść na perony, trwają dalsze prace dla miejsc postojowych i układu komunikacyjnego. Wykonuje je firma Novarc Group.
W sumie w krajach bałtyckich powstanie 870 km normalnotorowej linii. Połączy ona Tallin, Rygę, Kowno i Wilno z Polską.
Prace projektowe potrwają pięć miesięcy. Kolejne trzy miesiące przewidziano na uzyskanie pozwoleń na budowę i wszelkich zgód. Wartość kontraktu wynosi 380 mln euro. Budowa kolejowej infrastruktury pasażerskiej będzie prowadzona równolegle do trasy kolejowej, natomiast realizacja obiektów towarzyszących (budynki, otoczenie przystanków) rozpocznie się bezpośrednio przed uruchomieniem Rail Baltiki.
Zgodnie z planem w Estonii przewidziano 13 regionalnych przystanków pośrednich: Assaku, Luige, Saku, Kurtna, Kohila, Rapla, Järvakandi, Kaisma, Tootsi, Urge, Parnawa, Surju i Häädemeeste. Parnawa będzie też pełnić rolę stacji międzynarodowej. Jak podaje spółka Rail Baltic Estonia, trwają prace projektowe i przygotowawcze dla większości przystanków regionalnych – za wyjątkiem Surju i Häädemeeste. Od początku 2022 r. trwają prace projektowe dla przystanków w prowincji Rapla. Gotowe są wstępne zestandaryzowane projekty przejść na perony, trwają dalsze prace dla miejsc postojowych i układu komunikacyjnego. Wykonuje je firma Novarc Group.
W sumie w krajach bałtyckich powstanie 870 km normalnotorowej linii. Połączy ona Tallin, Rygę, Kowno i Wilno z Polską.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |