Partnerzy serwisu:

České dráhy poszukują bateryjnych następców motoraków. Zainteresowane firmy z Polski

Michał Szymajda 02.11.2020 207

České dráhy poszukują bateryjnych następców motoraków. Zainteresowane firmy z Polski
Fot. CD
Trwają konsultacje techniczne dotyczące tego, jak mógłby wyglądać następca starzejącej się i wielokrotnie modernizowanej serii 810, czyli niezwykle popularnych na liniach lokalnych w Czechach i na Słowacji motoraków. Wygląda na to, że jego napędem nie będzie już silnik spalinowy.
Koleje Czeskie chciałyby, aby niewielkie pojazdy były zaopatrzone w akumulatory, które można by ładować z sieci trakcyjnej. Na nich, zamiast na silnikach spalinowych, miałyby pokonywać odcinki do 80 kilometrów. To niewiele, ale duża część stacji węzłowych na czeskiej sieci kolejowej ma sieć trakcyjną i tam pojazdy mogłyby być doładowywane przed wjazdem na regionalne niezelektryfikowane linie. Nową serię nieistniejących jeszcze pojazdów nazwano roboczo BEMU50.

Do konsultacji przed ogłoszeniem właściwego przetargu zgłosiło się dziewięciu wykonawców, w tym trzech produkujących tabor w Polsce: Newag, Pesa, Stadler, Alstom, Bombardier, CAF, Siemens, Škoda Transportation i ŽOS Vrútky.

Wiadomo, że Čd chciałyby kupić w przyszłości do 200 akumulatorowych autobusów szynowych o pojemności do 50 miejsc siedzących. Wiadomo, że przynajmniej częściowo muszą być niskopodłogowe. Dokładna specyfikacja zamówienia zostanie jeszcze ogłoszona. Koleje Czeskie oczekują od wskazanych potencjalnych wykonawców przedstawienia proponowanych rozwiązań technicznych do początku grudnia. Operator zdecyduje wówczas, na które z nich zdecydować się podczas ogłaszania przetargu.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony