Partnerzy serwisu:

EN57 wiecznie żywy

Rynek Kolejowy, 7 września 2009 07.09.2009 166

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2009-09-07 09:55:31 Autor: darek
---.internetdsl.tpnet.pl
Panowie konstruktorzy! Nie ma się czym zachwycać. Z prezentowanych zdjęć widać, że znowu rozkład urządzeń w kabinie nie był konsultowany z najbardziej zainteresowanymi, czyli maszynistami. Wymienię to w punktach:
a) nastawnik jazda-hamowanie - chyba rozsądniejszym rozwiązaniem było by umieszczenie go w centralnej części pulpitu po prawej stronie.
b) radiotelefon - są już nowsze modele(KOLIBER), który można zabudować w pulpicie.
c) po kiego licha ten \\\"telewizor\\\"(dla mechanika on jest zbędny - chyba że na postoju do oglądania programu TV).
Trudno jest mi się wypowiedzieć o takich sprawach jak klimatyzacja - przynajmniej w kabinie, która by w znacznym stopniu poprawiła komfort pracy - ponieważ nic o tym nie napisano w tym artykule.
Z innej fotki natomiast wynika, że nie zmieniono sposobu napędu drzwi automatycznych(bez lepszego dojścia do dolnej części drzwi lub ich lepszego zabezpieczenia przed różnymi zanieczyszczeniami po krótkim czasie zaczną się zacinać jak w obecnych EN). No i te powtarzające się ucieczki powietrza na napędzie drzwi jak również na blokadzie otwarcia podczas jazdy.
2009-09-07 10:13:44 Autor: gość
---.tktelekom.pl
@darek: jesli chodzi o otwieranie drzwi to mozliwe, że zastosowano już nowe napędy. Takowe znajdują się w 4 jednostkach zmodernizowanych 2 lata temu dla trójmiejskiej SKM. Też co prawda zdarza im się zacinać ale generalnie drzwi otwierają się wyraźnie szybciej i nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem, by gdzieś z ich okolic uchodziło powietrze. Dźwigni awaryjnego otwierania już chyba nikt nie rusza w tych jednostkach bo posiadają one osobną, elektryczną blokadę, aktywną w trakcie jazdy. Opisywaną tutaj jednostkę pewnie będzie można obejrzeć na tegorocznym Trako.
2009-09-07 10:23:13 Autor: xxx
---.internetdsl.tpnet.pl
Małe sprostowanie:
-rozmieszczenie urządzeń na pulpicie było ustalane z KM i przez nich zatwierdzane
-radiotelefon montują sobie same KM-y,dodam że jest on przenośny i montowany na różnych ezt,
-ten telewizor to ekran monitoringu na ezt, niby gdzie on miałby być? schowany do szafy?
-klimatyzacja w kabinie maszynisty jest obecnie montowana we wszystkich zmodernizowanych ezt po naprawie głównej,
-jeżeli chodzi o napęd drzwi automatycznych to siłowniki są po naprawie , natomiast sterowanie układem pneumatycznym jest zupełnie nowe oparte na modułach FESTO
2009-09-07 10:25:45 Autor: Zorobabel
---.236.0.201
ehh

jak dla mnie kibel zawsze pozostanie kiblem %-)

dlaczego on jest nieśmiertelny??!!
2009-09-07 10:26:28 Autor: laik
---.internetdsl.tpnet.pl
radiotelefon jak i naped drzwi zostaly wykonane tak jak sobie tego rzyczyly koleje mazowieckie, proste ze mozna bylo zrobic to inaczej ale kto placi tego wola
2009-09-07 10:28:48 Autor: kolejarz
---.internetdsl.tpnet.pl
Panie Darku:
Klimatyzacje masz w kabinie więc nie będziesz narzekał, że jest gorąco
A telewizor jak nazywasz ten monitor to żebyś widział czy pasażerowie już Ci wsiedli więc dla bezpieczeństwa wszystkich on jest....
Co do drzwi to jak najbardziej mają nowy napęd
2009-09-07 10:30:49 Autor: ziober
---.89.71.122.static.crowley.pl
skopiowalem sobie zdjecie wc, zeby zapamietac jak to powinno wygladać
2009-09-07 10:56:07 Autor: Norbert
---.internetdsl.tpnet.pl
Dlaczego w tekście można znaleźć takie zdanie\"... Przygotowywany od kilku lat projekt, został zrealizowany ostatecznie przez Newag oraz ZNTK Mińsk Mazowiecki ...\", jakby jakikolwiek był w tym przygotowywaniu udział Newagu. Nie ma on akurat w tym projekcie żadnych zasług. Pomysł od wielu lat był przygotowywany w ZNTK MM, zaś pracujący nad tym pracownik ZNTK MM obecnie pracuje w MEDCOMIe, zaś całość nabrała rumieńców dopiero w ubiegłym roku ( http://inforail.pl/text.php?from=search&id=23016 ). Pominięto także całkowicie udział EMITU z Ĺťychlina, który te silniki opracował. Dlaczego?
2009-09-07 10:57:30 Autor: asad
---.131.155.20
@ziober - chyba chciales powiedziec zeby zobaczyc jak ten kibel bedzie wygladal za 2-3 lata i ewentualnie wtedy prownac.
BTW
Mialem okazje niedawno jechac dolnoslaskim SA13x bedacym we wladaniu PR i niestety wygada na to ze w tym szaynobusie tylko podloge sie sprzata bo na laminatach przy szybie zaczol juz robic sie ciezko zmywalny syf.
2009-09-07 12:03:51 Autor: Hubert Pollak
---.acn.waw.pl
Siedzenia mógłby być ciut większe (szersze) i z przegródką (oparciem pod łokieć) między pasażerami. Te nadają się głównie dla par.
2009-09-07 12:19:03 Autor: darek
---.internetdsl.tpnet.pl
Panie kolejarzu:
Celowo nazwałem monitor telewizorem, ponieważ jest to wielofunkcyjny monitor, a to czy będę miał widok wsiadających pasażerów zależy od tego, czy są zamontowane kamery na zewnątrz. Poza tym załączony monitor przeszkadza podczas jazdy a nocy, a żeby go włączyć lub wyłączyć lub wyłączyć trzeba wstać i sięgnąć do przycisku. Wracając do tematu kamer, to jeśli jest to takie samo rozwiązanie jak na EN57 serii 2000 to zewnętrznej kamery nie ma.
A maszynista powinien chyba uważać podczas jazdy na sygnalizację, tory i sieć trakcyjną a nie na to co dzieje się wewnątrz składu. Od tego jest kierownik pociągu. I to by było na tyle w tym temacie.
2009-09-07 12:25:58 Autor: Krzysiek
---.adsl.inetia.pl
Ale dlaczego nie dali klimy! Przeciez latem przy tych uchylnych okienkach mozna sie usmazyc w srodku!
2009-09-07 12:42:40 Autor: darek
---.internetdsl.tpnet.pl
To jest właśnie to. Robi się z jednego g.... drugie \"poprawione\" g.... a prezentacja tego wygląda tak, jakby to był cud techniki.
2009-09-07 14:12:03 Autor: tom
---.217-171-53.tkchopin.pl
Beczka śmiechu !!! Osobowy KM jeżdżący szybciej niż nie jeden PKP INTERCITY !!!
2009-09-07 14:33:07 Autor: ...
---.tktelekom.pl
@Krzysiek: okna z wersji \"AKM\" są dużo lepsze (lufciki większe) niż z wersji \"KM\" - czuje się ruch powietrza we wnętrzu.
2009-09-07 15:26:23 Autor: młotkowy
---.chello.pl
Wszystkie kible po modernie siedzeń mają tę samą wadę - ciasno! Oryginalny kibel ma szerokie ławki a tylko ławki przy drzwiach są zwężone. Przy modernie nie chciało się pomyśleć i zwężono WSZYSTKIE. Bo dwa typy siedzeń to kłopot nie do przyjęcia. Generalnie patrząc na moderny wnętrz taboru czy to w Cegielskim, czy w Newagu czy w Mińsku ma się wrażenie, że ten kto je projektował wielu rzeczy nie przemyślał. Niewygodne, krzesłowate siedzenia w IC, śmietniki wbijające się w kolano siedzących pod oknem, tony laminatów zwężajacych korytarz, waskie siedzenia w całym składzie zamiast tylko przy drzwiach...Kto to projektuje?
2009-09-07 15:32:56 Autor: jot
---.adsl.inetia.pl
Ciekawe, czy bedzie tak samo walic po szynach, ze czlowiek wlasnych mysli nie slyszy?
2009-09-07 18:12:57 Autor: as
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
skoro są to składy dla KM to dlaczego w kiblu nad podajnikiem ręczników papierowych widnieje naklejka z napisem PKP? to już innych nie było?
2009-09-08 10:37:27 Autor: xxx
---.internetdsl.tpnet.pl
Do młotkowego:
Nie prawda że wszystkie siedzenia maja taką samą szerokość. Przy ściankach działowych (nawet tutaj zwężanych z szybką)i przy ścianach szczytowych (przy przejściu międzywagonowym) są węższe, natomiast pozostałe są szersze. Rozstaw siedzeń jest ten sam co niegdyś. Ławka zawsze jest montowana pomiędzy oknami plecami do siebie. Rozmiar siedzeń i ich profil określają normy. Jeśli piszesz że coś jest ciaśniej to tylko w ED 74 i innych nowych pojazdach gdzie siedzenia montowane są żędowo jeden za drugim w tym samym kierunku. Co do laminatów to nie zwężają one miejsca, na starych 57-kach były unilamy ze sklejką - biorąc pod uwagę te dwa rozwiązania to laminat jest cieńszy.
2009-09-08 17:06:01 Autor: Mariusz W.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mam wątpliwości co do rozmieszczenia muszli klozetowej w toalecie. Po opuszczeniu poręczy do poziomu powinna być możliwość swobodnego podjechania każdym wózkiem, tak aby wózek mógł stać na przeciw muszli klozetowej. Ze zdjęcia wnioskuję, że takiej możliwości nie ma.
Mógłby ktoś rozwiać moje wątpliwości, albo je potwierdzić?
2009-09-15 12:28:47 Autor: inszynier
---.cpe.marton.net.pl
Ze wszystkich postów pod tym artykułem w 100% zgadzam się z \"Darkiem\".
Od 15 lat prowadzę Kible i te starego typu i 2000.Stwierdzam jednogłośnie że starsze EN-57 są mniej awaryjne i bardziej niezawodne. A nowe jednostki niestety posiadają wiele usterek.
Sterowanie drzwiami jest oparte na zamkniętych cyklach.Przykładowo zamykam drzwi i dostaję informację od kierownika pociągu o ponownym otwarciu bo jakaś staruszka nie zdążyła się pozbierać i wysiąść lub wsiąść do pociągu.Wtedy cały cykl sterowania diabli biorą .Drzwi które nie zdążyły się domknąć wykazują usterkę.Druga sprawa ,przy prędkości około 10 km. na godzinę załącza się blokada drzwi.Wystarczy że jakiś podróżny przytrzyma nogą dłużej jedną z połówek drzwi i następna usterka na pulpicie. Świeci się kontrolka nie zamknięcia drzwi.A jak wiadomo w takiej sytuacji nie wolno mi jechać.Następna sprawa dotyczy się sprężarki głównej na ezt. Wystarczy że podczas załączania się lub rozłączania sprężarki natrafię na przejście sekcyjne zwane potocznie żabą na sieci trakcyjnej i sprężarkę szlak trafił .Po prostu jej elektronika odczytuje to jako awarie.Oczywiście maszyniści mają na to swoje sposoby.Ale czy o to chodzi?
Czy każda służba ma być ciągłym stresem i kombinowaniem .
Kolejnym wielkim niewypałem jest rozmieszczenie przyrządów sterowniczych na pulpitach nowych EZT.
Szczególnym idiotyzmem jest umieszczenie przycisku SHP i Opuszczenia pantografów w podobnych miejscach. Dodam jeszcze że oba przyciski niczym się nie różnią .O pomyłkę podczas jazdy bardzo łatwo.A skutkiem mogą być połamane pantografy.Jest jeszcze sporo innych wad jednak brakło by miejsca na tym forum ,aby wszystkie opisać.Najbardziej rozbawiła mnie informacja że wszystkie rozmieszczenia i udogodnienia w kabinach są konsultowane z maszynistami.Jest totalna bzdura na pożytek medialny.Ĺťaden normalnie myślący maszynista nie utrudnił by sobie tak miejsca pracy.
Kończąc życzę kolegom maszynistą i sobie bardziej udanego nowego taboru.pozdr.
2009-09-15 14:42:23 Autor: darek
---.internetdsl.tpnet.pl
Niestety to co pisze \"inszynier\" to prawda, chociaż tak jak wspomniał do pełnego obrazu jeszcze kilku rzeczy brakuje. Podobnie jak On też jestem maszynistą, z tą różnicą, że mam trochę większy staż za nastawnikiem. Kolego nie wiem w jakim rejonie Kraju jeździsz-ja na Śląsku. Ciekawym rozwiązaniem sygnalizacji zamknięcia drzwi jest urządzenie, które zastosowano na EZT jeżdżących do Czech.Otwieranie/zamykanie jest takie jak na EZT starego typu(bez indywidualnego), jednak sygnalizacja na zamknięcie jest dla każdych indywidualnie(na wyświetlaczu jest wyświetlony nr drzwi, które nie są zamknięte). Co prawda działa to tylko przy pojedynczej EZT, ale z drugiej strony większość jeździ pojedynczo. Co do wad to jeszcze można wymienić:
1.lokalizacja prędkościomierza, jak również model(czy nie można było zastosować w 2-tysiączkach nowszej wersji Hslera - taki jak na EZT 19..?
2.i chyba jedna z gorszych zmor maszynistów - brak w kabinie gniazda 110V(cały czas mowa o serii 2000)i dodatkowego siedzenie bocznego ze stolikiem.
Możemy się tak wzajemnie wymieniać wadami i zaletami w nieskończoność, ale na forum jest to stratą czasu. Co prawda również stratą czasu jest postulowanie do władz spółki o poprawki, ale to już inna sprawa.
2009-09-15 19:14:49 Autor: inszynier
---.cpe.marton.net.pl
Pozdrawiam Cię \"Darek\" również jeżdżę na Śląsku. Do zobaczenia na szlaku ,miejmy nadzieję w lepszym taborze .
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony