Partnerzy serwisu:

Elektryfikacja linii na Hel pomoże ograniczyć ruch samochodowy na Półwyspie?

pr, Rynek Kolejowy 11.01.2016 327

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2016-01-11 11:26:05 Autor: kali74
---.16-4.cable.virginm.net
Jedyny konieczny warunek elektryfikacji tej lini to...bezsensowne wydanie unijnych pieniędzy!
Zrobiono modernę za pizdylion złotych bez widocznych efektów.
Dlaczego zwrotnica po łuku za stacją Władysławowo w kierunku Helu jest na drewnie??
Przy wiejacych tam zimą silnych wiartach, sieć będzie tam nagminnie zrywana!
Przecież wystarcza dwie mijanki na szlaku ale przede wszystkim POJEMNIEJSZY TABOR durnie!!!!!
Jak można puszczać w sezonie letnim SZT na trzech członach z Helu do Gdyni gdzie we Władku nie ma już miejsc siedzących. Moja Żona latem musiała tluc się do Gdyni smierdzącym busem z dzieckiem bo się nie zmieściła do dwóch pociągów!!!!!!
2016-01-11 11:44:42 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
elektryfikacja bez sensu-sezon na linii do Helu trwa dwa miesiące i trzeba się raczej przygotować do niego z wagonami piętrowymi i dobrym rozkładem
2016-01-11 11:45:42 Autor: sid vicious
---.104.226.5
Co wy z tym zrywaniem sieci na Półwyspie?? Chyba RYBACKIEJ....
Jakoś nikt nie kwestionuje elektryfikacji do LUBLIN AIRPORT dla 3 par poc. dziennie przewożących w porywach 5 osób??
2016-01-11 11:59:15 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
CYTAT: "Podkreślamy w kolejnych publikacjach pokazujących atuty elektryfikacji linii na Hel, że ewentualny powrót do obsługi Półwyspu Helskiego w wakacje wyłącznie taborem piętrowym – jakkolwiek przed dokonaniem elektryfikacji powinno to mieć miejsce – nie rozwiązuje problemu tej linii. Poza wakacjami, a więc przez zdecydowaną większość roku, tabor piętrowy i tak będzie bowiem stać niewykorzystany, a linia 213 bez elektryfikacji i uruchomienia bezpośrednich pociągów do/z Gdańska pozostanie drugorzędną trasą regionalną – pomimo iż na odcinku od Redy do Władysławowa liczba mieszkańców w ciągu ostatnich 20 lat wzrosła o 26%."


Proszę mi powiedzieć, kto robi takie durne analizy???


Po pierwsze przez 10 miesięcy w roku linia ta ma marginalne znaczenie... Jest linią bardzo słabo wykorzystaną, bo bardzo mało ludzi mieszka na Półwyspie Helskim!!! Po co to elektryfikować, jak przez te 10 miesięcy spokojnie wystarczy szynobus na tej linii???

Ponadto przez 10 miesięcy tabor piętrowy mógłby z powodzeniem jeździć na najbardziej zatłoczonej w roku szkolnym linii Gdynia - Gdańsk - Tczew - Malbork!!! Wtedy kiedy jeździ najwięcej uczniów!!! W wakacje uczniów brak, więc składy piętrowe jeździłyby na zatłoczonej linii do Helu!!! Czego tego nikt nie rozumie???
2016-01-11 12:01:11 Autor: ciekawy
---.wlan.uni-bonn.de
Do wszystkich pseudo-specjalistow! Elektryfikacja musi zostać przeprowadzona i to dalszą modernizacja. Cel: redukcja hałasu!

Ruch na hel zwiększa się z roku na rok. Większość pensjonatów, campingow leży w bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej. Lokomotywy spalinowe emitują tyle hałasu co przelatujacy odrzutowiec. Ten stan rzeczy jest w 21 wieku skandalem. Potrzebna jest również redukcja niestrzeżonych przejść dla pieszych. Wszystko co jedzie po tej linii daje co 300m pr1. Katastrofa!
2016-01-11 12:01:22 Autor: ciekawy
---.wlan.uni-bonn.de
Do wszystkich pseudo-specjalistow! Elektryfikacja musi zostać przeprowadzona i to dalszą modernizacja. Cel: redukcja hałasu!

Ruch na hel zwiększa się z roku na rok. Większość pensjonatów, campingow leży w bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej. Lokomotywy spalinowe emitują tyle hałasu co przelatujacy odrzutowiec. Ten stan rzeczy jest w 21 wieku skandalem. Potrzebna jest również redukcja niestrzeżonych przejść dla pieszych. Wszystko co jedzie po tej linii daje co 300m pr1. Katastrofa!
2016-01-11 12:04:19 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post sid vicious:
"Co wy z tym zrywaniem sieci na Półwyspie?? Chyba RYBACKIEJ....
Jakoś nikt nie kwestionuje elektryfikacji do LUBLIN AIRPORT dla 3 par poc. dziennie przewożących w porywach 5 osób??"
Nie rozumiem cię...

Po pierwsze elektryfikacja linii do lotniska w Świdniku to zaledwie 3 km jednotoru, a linii z Redy do Helu to 62km z wieloma mijankami po drodze - koszt znacznie większy...
Po drugie elektryfikacja linii do Świdnika Lotniska to była chybiona inwestycja, kompletnie nie potrzebna, bo PR Lublin posiada spalinowe szynobusy, które spokojnie poradziłyby sobie z tym mikroskopijnym potokiem podróżnych, jaki tam jest... Ba, tam by wystarczył zwykły motorak z Czech
2016-01-11 12:06:20 Autor: patenciarz
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Po co zaraz elektryfikować? Przecież pendolino można gagarem na półwysep wciągnąć i warsiafka będzie usatysfakcjonowana, hahaha. Że sprzęgi nie pasują? A jak przyjechało pierwsze pendo do Żmigrodu na testy?
2016-01-11 12:10:58 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post ciekawy:
"Do wszystkich pseudo-specjalistow! Elektryfikacja musi zostać przeprowadzona i to dalszą modernizacja. Cel: redukcja hałasu!

Ruch na hel zwiększa się z roku na rok. Większość pensjonatów, campingow leży w bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej. Lokomotywy spalinowe emitują tyle hałasu co przelatujacy odrzutowiec. Ten stan rzeczy jest w 21 wieku skandalem. Potrzebna jest również redukcja niestrzeżonych przejść dla pieszych. Wszystko co jedzie po tej linii daje co 300m pr1. Katastrofa! "
Kolejny specjalista od siedmiu boleści się odezwał... Skoro puszczano tam 30-40 letnie lokomotywy, to nie dziwne, że był hałas... Czy ty kiedykolwiek słyszałeś o nowym sprzęcie na torach? Słyszałeś kiedyś nowe lokomotywy spalinowe... Wątpię...
Idąc twoim tokiem myślenia, zelektryfikujemy całą linię, a po typ puścimy EU07, lub ET22, które również hałasują... I co wtedy powiesz??? Że trzeba kupić nowoczesne lokomotywy elektryczne???

Na szczęście ludzi mądrzejszych jest więcej i mam nadzieję, że ktoś kiedyś dojdzie do wniosku, że wystarczy tylko zwiększyć liczbę mijanek i zastosować nowy tabor kolejowy. NIC WIĘCEJ NIE TRZEBA!!!
2016-01-11 12:21:24 Autor: kali74
---.16-4.cable.virginm.net
Gubernator Kaliforni...

dobrze napisał!
Tylko tabor piętrowy na tej lini a nie jakaś kretynska elektryfikacja!
Ile lat się pieprzono z tą linią?? Trzy?? I standardowo zrobiono ją w stopniu MINIMALNYM!!! Nie dokonując absolutnie żadnej rozbudowy!!! Ptzystanki krótkie, brak mijanek no i oczywiście standardowo dla większości modernizacji w polsce...linia wygląda dobrze, za to dworzec we Władysławowie to nic...tylko nasrac!!
2016-01-11 12:27:00 Autor: red
---.dynamic.chello.pl
@Gubernator Kaliforni

To że ruch na Lotnisko jest mały w tej chwili nie oznacza że taki będzie zawsze - elektryfikacje zrobiono na przyszłe potoki podróżnych zrezygnowano z drugiej bocznicy zostawiając drugi tor na przejeździe.Po za tym były na to pieniądze z UE i szkoda żeby przepadły zwłaszcza że dziś pewnie byśmy ich nie dostali
Już teraz terminal który miał być dla nas odpowiedni jest za mały (rekomendacja do zmiany projektu JASPERS) i trzeba będzie go rozbudować to samo będzie z potokami podróżnych z portu.
2016-01-11 12:28:27 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Elektryfikacja linii helskiej - paranoja roku,

ograniczenie liczby samochodów - druga paranoja roku,
dopóki na półwyspie nie zostanie ograniczona tzw. działalność gospodarcza polegająca na budowie dzikich pól kampingowych przez mafie - nie ma szans na ograniczenie ruchu blachosmrodów, nie ma!

Przynajmniej raz "komuna" zrobiła z tym porządek stawiając bramki na wjeździe na Półwysep,

I dość tego ciągania pociągów z Polski, przesiadka w Gdyni lub Redzie, szynobusy w takcie i po problemie...
2016-01-11 12:39:58 Autor: UrzednikUnijny
---.204.rev.vline.pl
1) Zdefiniujmy problem (Jeśli problem nie istnieje - wymyślmy problem)
3) Powołajmy zespół ekspertów
4) Przeprowadźmy szereg analiz
5) Wyciągnijmy wnioski
6) Powołajmy zespół ekspertów do analizy wniosków
7) Przeprowadźmy analizę wniosków
.
.
.
.
itd...

Za każdy punkt przelew. Czy to nie piękne?
2016-01-11 12:40:24 Autor: ga
---.play-internet.pl
Po cholere ekektryfikowac na 2 miesiace?! Sciagnijcie Bohuny + wyremontujcue SP32 i to wystarczy a z IC powinny jezdzic Gamy. Poza sezonem SA138 idealnie sobie radza
2016-01-11 12:42:29 Autor: ciekawy
---.wlan.uni-bonn.de
@ gubernator calif oni

Mieszkam w bonn nieopodal linii kolejowej która jeżdżą nowe siemensy valeo i elektrowozy różnego typu. Kolego diesel zawsze będzie glosny. Dużo głośniejszy od napędu elektrycznego.
2016-01-11 12:53:19 Autor: haha
---.g-net.pl
Hałas szynobusów przeszkadza, hałas od samochodów nie przeszkadza? Hmm...

Przyłaczając się do postu Urzędnika Unijnego: postawmy ekrany wzdłuż drogi na Hel! A wcześniej - oczywiście studium, analiza, wnioski, analiza wniosków, studium analizy wniosków, itp.
2016-01-11 12:55:23 Autor: patenciarz
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
A Bohuny jakie mają kible? Sądzicie że ktoś wpuści na półwysep tabor z otwartymi toaletami?
2016-01-11 13:06:22 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post red:
"@Gubernator Kaliforni

To że ruch na Lotnisko jest mały w tej chwili nie oznacza że taki będzie zawsze - elektryfikacje zrobiono na przyszłe potoki podróżnych zrezygnowano z drugiej bocznicy zostawiając drugi tor na przejeździe.Po za tym były na to pieniądze z UE i szkoda żeby przepadły zwłaszcza że dziś pewnie byśmy ich nie dostali
Już teraz terminal który miał być dla nas odpowiedni jest za mały (rekomendacja do zmiany projektu JASPERS) i trzeba będzie go rozbudować to samo będzie z potokami podróżnych z portu."
To samo można napisać o lotnisku w Radomiu, Gdyni, Zielonej Górze, w Szymanach, czy planowany w Kielcach...

Teraz tam nikt nie lata, ale kiedyś pewnie będzie latał... Nie wątpię, że kiedyś ktoś poleci, ale jaki procent z tego będzie korzystało z kolei, by na to lotnisko dojechać??????


Pieniądze trzeba było lepiej wykorzystać, a nie na kolejki do lotnisk z bardzo małym potokiem podróżnych...
2016-01-11 13:08:56 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post ciekawy:
"@ gubernator calif oni

Mieszkam w bonn nieopodal linii kolejowej która jeżdżą nowe siemensy valeo i elektrowozy różnego typu. Kolego diesel zawsze będzie glosny. Dużo głośniejszy od napędu elektrycznego."
To prawda, że jest głośniejszy, ale hałas nowego diesla jest i tak znacznie niższy, niż obecnie wykorzystywanych starych lokomotyw spalinowych, co zdecydowanie byłoby znośne dla wczasowiczów.
Elektryfikacja tej linii to po prostu głupota bez żadnego rozsądnego uzasadnienia ekonomicznego i jakiegokolwiek innego!!!
2016-01-11 13:10:42 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post patenciarz:
"A Bohuny jakie mają kible? Sądzicie że ktoś wpuści na półwysep tabor z otwartymi toaletami?"
A EN57 jakie mają kible??? To może EN57 też nie wpuścimy bez modernizacji???

Kto powiedział, że muszą być bohuny??? Skoro ktoś chce wydać setki milionów na sieć trakcyjną, to niech lepiej wyda je na nowoczesny tabor piętrowy typu push-pull i tyle w temacie.
2016-01-11 13:11:44 Autor: wayfarer
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A elektryfikacja Piła-Krzyż-Gorzów-Kostrzyn?
2016-01-11 13:14:05 Autor: asm.huciński.
---.dynamic.chello.pl
Rzeczywiście problemem jest zmasowany najazd samochodów na półwysep helski.
I trudny problem do rozwiązania, bo ucierpi na tym czyiś interes, w razie rozwiązania tego problemu.
Ludzie jakby mogli to by swoimi blaszanymi łupami na czterech kołach na Kasprowy Wierch wjechali.
Dlatego przydałoby się rozwiązanie systemowe. No ale jak to zrobić w sezonie, kiedy transport publiczny jest przepełniony, przepustowość wyczerpana ?
Może pociągi dalekobieżne na Hel z głębi kraju, powinny docierać i odjeżdżać w godzinach nocnych tylko, a w pozostałych godzinach doby wyłącznie regionalne Hel - Gdynia ?
Przy czym gdzieś te dalekobieżne musiałyby stacjonować, tak by nie zajmować miejsca na Helu, może część w rejonie Władysławowa ? A te składy mogłyby zabierać pasażerów, jako pociągi regionalne, przy zjeździe/dojeździe do miejsca stacjonowania i na Hel ???
Zanim podejmie się decyzje o ew. elektryfikacji linii kolejowej w kierunku półwyspu helskiego, warto rozpatrzyć - czy coś da się jeszcze wycisnąć na istniejącej infrastrukturze, poprawić organizację przewozów ???
2016-01-11 13:45:55 Autor: ciekawy
---.wlan.uni-bonn.de
@ gubernator calif oni

Proponuje Ci spędzić wakacje na helu. Ta linia przebiega ludziom pod oknami. Jak powstawała nie zakładano takiego ruchu jak dzisiaj. Ta linia miała głównie obsługiwać jednostkę wojskowa.

Do tego mądrego od ekranów akustycznych proponuje postaw sobie taki w ogródku przed domem. Przynajmniej oszczędzisz polakom widok na twoją głupotę... bo jesteś jej uosobnieniem. Problem jest i to dosyć powazny! Hel rozwinął się do letniej stolicy wypoczywających polakow.... czy wam się to podoba czy nie. W lato jest istny najazd. Szynobusy nie są ciche. Tym bardziej ze ciągną wagon osobowy za soba. Obecne rozwiązanie to prowizorka. Ci co piszą ze problemu nie ma pogodzili się z tym ze polska to kraj dziadostwa i partactwa. Proponuje przestańcie się tutaj wypowiadac.
Hałas samochodów jest również uciazliwy. Dlatego trzeba poprawić połączenie kolejowe i jak najszybciej zelektryfikowac.
2016-01-11 13:46:06 Autor: ciekawy
---.204.155.39
@ gubernator calif oni

Proponuje Ci spędzić wakacje na helu. Ta linia przebiega ludziom pod oknami. Jak powstawała nie zakładano takiego ruchu jak dzisiaj. Ta linia miała głównie obsługiwać jednostkę wojskowa.

Do tego mądrego od ekranów akustycznych proponuje postaw sobie taki w ogródku przed domem. Przynajmniej oszczędzisz polakom widok na twoją głupotę... bo jesteś jej uosobnieniem. Problem jest i to dosyć powazny! Hel rozwinął się do letniej stolicy wypoczywających polakow.... czy wam się to podoba czy nie. W lato jest istny najazd. Szynobusy nie są ciche. Tym bardziej ze ciągną wagon osobowy za soba. Obecne rozwiązanie to prowizorka. Ci co piszą ze problemu nie ma pogodzili się z tym ze polska to kraj dziadostwa i partactwa. Proponuje przestańcie się tutaj wypowiadac.
Hałas samochodów jest również uciazliwy. Dlatego trzeba poprawić połączenie kolejowe i jak najszybciej zelektryfikowac.
2016-01-11 13:46:11 Autor: ciekawy
---.204.155.39
@ gubernator calif oni

Proponuje Ci spędzić wakacje na helu. Ta linia przebiega ludziom pod oknami. Jak powstawała nie zakładano takiego ruchu jak dzisiaj. Ta linia miała głównie obsługiwać jednostkę wojskowa.

Do tego mądrego od ekranów akustycznych proponuje postaw sobie taki w ogródku przed domem. Przynajmniej oszczędzisz polakom widok na twoją głupotę... bo jesteś jej uosobnieniem. Problem jest i to dosyć powazny! Hel rozwinął się do letniej stolicy wypoczywających polakow.... czy wam się to podoba czy nie. W lato jest istny najazd. Szynobusy nie są ciche. Tym bardziej ze ciągną wagon osobowy za soba. Obecne rozwiązanie to prowizorka. Ci co piszą ze problemu nie ma pogodzili się z tym ze polska to kraj dziadostwa i partactwa. Proponuje przestańcie się tutaj wypowiadac.
Hałas samochodów jest również uciazliwy. Dlatego trzeba poprawić połączenie kolejowe i jak najszybciej zelektryfikowac.
2016-01-11 15:18:24 Autor: ...
---.dynamic-ra-2.vectranet.pl
Wjazd samochodów powinien zostać ograniczony w jakiś sensowny sposób, ale oczywiście zakładając że zostanie przeprowadzona elektryfikacja i zwiększona ilość pociągów. Inaczej to nie ma sensu.
2016-01-11 15:19:50 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Chciałbym zauważyć, że od grudnia ub. roku przestały kursować pociągi na trasie Słupsk - Ustka. Linia jest zelektryfikowana...
2016-01-11 15:24:17 Autor: ciekawy
---.wlan.uni-bonn.de
@zetes

Elektryfikacja to nie wszystko. Czy jechałem kiedyś pociągiem Gdynia hel? Wiesz ilu w sezonie jest turystów którzy chcą z tego połączenia uzywac?

Gdyby pociągi słupsk-ustka powietrza nie woziły to by ich nikt nie zlikwidowal
2016-01-11 15:27:29 Autor: haha
---.g-net.pl
@ciekawy:
To była ironia ;)
2016-01-11 15:50:22 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
@ciekawy
Zapewniam, że widziałem, jak podróżni (najczęściej z małymi dziećmi...) już na przystanku Lębork Nowy Świat nie mieścili się do szynobusu zmierzającego do Łeby. Mimo to daleki jestem od postulowania elektryfikacji odcinka Lębork - Łeba, bo takie sceny są jednak możliwe jedynie w sezonie letnim.
2016-01-11 16:00:29 Autor: onerail xd
---.adsl.inetia.pl
Czy pisząc nowy tabor spalinowy macie na myśli 6Dg?
A co do Pendolino to zawsze można podpiąć stonkę i pojedzie. Będzie głośno, będzie śmierdzieć, będzie powoli, ale pojedzie! PR mają dyskomfort, bo ich ulubionym pojazdem są kible, a gdy linia jest niezelektryfikowana to ciężko coś znaleźć ;D Nie rozumiem czemu nie mogą kupić push-pulli ani więcej SZT-ów aby je spinać w wakacje, ale jak widać PR inwestują głównie w modernizację kibli.
2016-01-11 16:36:02 Autor: kali74
---.16-4.cable.virginm.net
Trzeba było budować jeszcze więcej domów wczasowych, moteli, hoteli i wynajmować kazdą dziurę dla wczasowicza żeby tylko "zarobić".
Półwysep się rozrósł ale rozwiązania na linii kolejowej niestety nie!
Elektryfikacja to mega głupota!! Kupić fajne diesle i tabor piętrowy i smigac w systemie push-pull a nie coorwa puszczać trzyczłonowy SZT plus wagonik jak na trasie Hel-Gdynia do takiego pociągu chce wejść sześćset osób a zmieści się sto bo oczywiście reszta to jasniepaństwo z rowerami porozpieprzanymi bo całym pociągu!
2016-01-11 16:49:13 Autor: Dedete
---.dynamic.chello.pl
Kto widzi problem z wykorzystaniem Bohunów?? PR ma przecież w całym kraju w ę oddziałów. Tabor można wypożyczyć po jakieś racjonalnej stawce, tak żeby na siebie pracował. Co to miejsc nie ma?? Linia średnicowa na Śląsku , linia do Zwardonia (więcej jak 120 się tam nie pojedzie), Dolny Śląsk - linia Wro-Węgliniec (też potrasowane pociągi na max 130).
2016-01-11 16:50:40 Autor: Znafca
---.kalisz.mm.pl
Elektryfikacja powinna być wykonywana tylko tam gdzie to jest uzasadnione ekonomicznie.Jak pisano-tu wystarczy żeby składy kolejkowe były dłuższe i obniżyć ceny.A na pewno by się dało bo u nas ceny są wyższe około 12 razy niż na Białorusi gdzie rządzi"potworny dyktator" Łukaszenko .Poza tym grozi temu półwyspowi zalanie więc tym bardziej nie warto inwestować w elektryfikację.
2016-01-11 17:36:39 Autor: Ave Jaja
---.242.138.101
Oczywiście, że gdyby taką analizę robili ci ludzie, co pracowali przy elektryfikacjach za komuny, to temat by od razu upadł.

Ale tutaj temat wymyślił kto? - oczywiście Rynek Kolejowy, czyli ZDG TOR

Kto te wszystkie analizy wykona - oczywiście ZDG TOR

W PKP PLK podchwycili temat - bo jeszcze Bankomaty twardo siedzą na swoich miejscach, tylko ci co mogli liczyć na wysokie odprawy odeszli, a że przyjaciele z ZDG TOR potrzebują kasy bo czasy ciężkie nadchodzą, to wymyślili na poczekaniu temat

< Kto pamięta, że linia kolejowa do Żarnowca była zelektryfikowana? Kamień na kamieniu nie został. Tak się kończy ze wszystkim, czego dotknie Senior Expert & Company. >
2016-01-11 17:53:00 Autor: Gubernator Kalifornii
---.centertel.pl

Gubernator Kalifornii
@ciekawy

Piszę po raz ostatni do ciekawego, bo jego skrajna postawa antyhałałasowa mnie rozśmiesza.
Nie obrażałem cię, ale skoro jedynym twoim argumentem jest twoje przekonanie o mojej glupocie, to pozostaje mi tylko smucić sie nad twoim stanem umysłu...

Otóż byłem na Helu na wakacjach i bardzo mi się podobalo. Cały półwysep zwiedziłem na rowerze i bardzo mi się podobało.

Jeśli przeszkadza ci ten potężny i niemożliwy do zniesienia hałas tych 10 pociągów, to jak ty bidulko poradziłeś sobie z hałasem tysięcy aut na tej drodze???

Proponuję ci na przyszłość zmienić miejsce urlopowania... Może Gołdap, Włodawa, albo Białowieża... Tam odpoczniesz od wszelkiego hałasu...

Żałuję, że nie dzielisz się merytorycznymi uwagami, tylko osobistymi wycieczkami, ale widocznie tak masz po prostu zrytą psychę...
2016-01-11 18:22:34 Autor: Markos
---.google.com
PR Gdynia puści tam swoje padło to szybko te trasę zablokuje :)
Ultranowoczesne En57 z wypadającymi oknami przyciągnie tłumy zwolenników survivalu
2016-01-11 18:26:52 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
1. Dodatkowe mijanki
2. Wagony piętrowe (doczepiane też do pociągów TLK).

Bohuny są. Zebrać latem ok 30 sztuk na 3city - Reda - Hel. Zestawić 4 składy po 5 bohunów jako regio (+ew. Bh na rowery), pozostałe po 2-3 doczepiać razem z lokiem spalinowym do TLK i nawet EIC jadących na Hel i w bohunach jako regio przyspieszony, w wagonach PIC taryfa PIC i miejscówki.

Zalety: Dodatkowe miejsca na Hel, kilka dodatkowych połączeń, odzyskane "szczynobusy" łączyć po 2-3 na międzyszczyty.
2016-01-11 18:27:43 Autor: Markos
---.google.com
Na prawdę sądzicie ze coś w kwestii przewozów na tej linii się polepszy? PR Gdynia nawet palcem nie kiwnie. Będzie miała wyje... Ne na ludzi. Nie znacie realiów tu panujących. Puszcza dwa razy na dobę szynobus który rozpadnie się na trasie. A jeśli będą tłumy to wytną trasę jak do Elblaga.
2016-01-11 19:10:36 Autor: Patryk1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nalezy odpowiedzieć na pytanie Kto poniesie koszty uruchomienie tych pociągów. Latem rzeczywiście jest duży potok pasażerów ale największy problem jest z "rowerzystami", którzy jadą na rowerze 3 km a potem prezentują swoje rowery w pociągu. Na rowerach winno sie jeździć a nie przewozić rower pociągiem. Po co sa budowane ścieżki rowerowe? Moze trzeba sie zastanowić na zwiększenie nakładów na tabor kosztem ścieżek rowerowych skoro rowery jeżdżą w pociągach. Czekać tylko nalezy na wniosek o wprowadźenie zgody na jazdę rowerem w pociągu.
2016-01-11 20:42:10 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Tak czytam te wszystkie komentarze (wycieczki osobiste pomijam) i dochodzę
do wniosku, że gdzie dwóch Polaków tam trzy partie polityczne.

Więc zacznijmy od początku.

Poza sezonem komunikacja spełnia oczekiwania tubylców. I tak trzymać.

Sezon trwa znacznie dłużej niż 2 miesiące, ale nie jest już tak intensywny.
Dla kolejarzy jednak tylko 2, więc emeryci (bo to są główni wczasowicze w sezonie
rozszerzonym) wybierają samochody, bo wygodniej. Ale tłoku już nie ma, więc
problemu też nie.

Nie wszystkie pensjonaty/pola namiotowe znajdują się w zasięgu rzutu beretem
od najbliższej stacji kolejowej.
Jak ktoś jedzie z rodziną i większą ilością bambetli, to pociąg odpada z przyczyn
oczywistych. Ale dla tych, którzy mimo wszystko się na pociąg zdecydowali (a są
ich tłumy) chyba też o jakieś sensowne warunki podróżowania warto powalczyć.

Połączenia IC/TLK z głębi kraju (Warszawa nie jest niczym lepszym) powinny być
realizowane składami wagonowymi. W Gdyni powinny być podpinane nowoczesne
loki spalinowe (lub hybrydy). W części wagonów (zwykle odpinanych w Gdyni)
powinna obowiązować taryfa "podmiejska" - takie coś dla klientów lokalnych.
O Pseudolino raczej zapomnijmy - mają za dobre parametry ruchowe by marnować
swoje moce przewozowe na tak powolnej linii.

Szynobusy PRów to już jest problem. PRy nie dysponują wystarczającą ilością
wielkopojemnego taboru. Bohunów trochę mają, ale te stare spalinówki to żenada.
Tu potrzeba składów dłuższych, pojemniejszych z większą ilością miejsca na bagaże, rowery itp. oraz nowych mocnych spalinówek, a raczej hybryd by wykorzystywać
je przez cały rok, a nie tylko w sezonie. I raczej inny przewoźnik by się przydał.

Pozostaje kwestia infrastruktury. Elektryfikacja nie ma większego sensu.
Dla zwiększenia przepustowości wystarczą szybsze spalinówki.
Potrzebne są za to mijanki: Swarzewo, Chałupy i Hel Bór oraz nastawnie.
Przy czym mogą one funkcjonować tylko w sezonie lub w razie potrzeby.
W ten sposób funkcjonuje np. Sprowa pod Szczekocinami. Jeśli nie jest potrzebna
wszystkie zwrotnice są blokowane na wprost i sterowanie ruchem przejmuje Kozłów.
Oczywiście potrzebne są o odpowiednich długościach perony.

A gdyby tak jeszcze trochę dodatkowych torów odstawczych w Helu wybudować,
to wszystkie dalekobieżne mogły by przyjeżdżać rano, a wracać wieczorem.

Na koniec kwestia hałasu. Samochody hałasują - pociągi też. A według moich (jakże
subiektywnych) obserwacji poczynionych na półwyspie pociągi hałasują najbardziej
ale też najrzadziej. Pociąg przejeżdża i nastaje cisza - do następnego.
Pierwsze źródło to Rp1 przed każdym przejściem na plażę. Ostrzeganie plażowiczów
można zorganizować inaczej - tylko czy ktokolwiek na to pójdzie? Przecież nadopie-
kuńczość obowiązuje. Drugie źródło głośne diesle w lokach należy zastąpić nowymi
znacznie cichszymi. Cały wysłużony tabor raczej też. Trzecie źródło znaczy torowisko
właśnie zostało wyremontowane.

Reasumując elektryfikacja (bez mijanek) to wydatek wielki i praktycznie zero korzyści.
Co najwyżej PRy mogły by swoje kible na półwysep wpuścić. Nie warto.
Wszystko to co opisałem wyżej wyniesie znacznie taniej, a efekt będzie wymierny.
Ale w tym kraju kolej jest dla kolejarzy i lobbystów, a nie dla pasażerów.
Jeszcze o doradcach i ich źródłach wiedzy warto by wspomnieć.
2016-01-11 21:08:06 Autor: nowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tabor jest i stoi w Krzyżu. Tam z 30 wagonów jest z tego połowa to piętrowe bohuny. Stoi tez kilkanaście SP-32. Z 3 do 5 loków zmodernizować i zrobić składy na te dwa wakacyjne miesiące SP-32 + 4 bohuny + jeden wagon na rowery. A po sezonie tak jak napisał Gubernator Kalifornii załatwic elektryka i składy śmigają na Gdynia - Malbork. Ale u nas nie da się!
2016-01-11 23:34:46 Autor: Jeżdżę bo lubię
---.dynamic-ww-2.vectranet.pl
Problem przewożenia rowerów można rozwiązać, doczepiając do każdego składu węglarkę z otwieranymi z boku drzwiami. Wsiadający do pociągu - żeby było szybciej - rower wrzuci górą przez burtę, a wysiadając wyciągnie drzwiczkami. Że nie zawsze swój - a cóż za problem, sztuka się liczy. Zaś na ewentualne pretensje zroweryzowanych pasażerów wąsaty konduktor zawsze może odpowiedzieć tekstem z "Misia" - >>Nie mamy pańskiego roweru i co pan nam zrobi?
2016-01-12 00:15:41 Autor: Czes
---.dynamic.chello.pl
Władze województwa pomorskiego jak i pr Gdynia sa takim wspaniałym ewenementem na skale światowa, ze cokolwiek co przeciętny, nawet mało inteligentny człowiek uznałby za racjonalne, uznaliby ze takie nie jest i wdrożyli swój idiotyczny plan... Nie rozumiem jak tak wielcy idioci jeszcze sa na takich stanowiskach. Zamiast manifestacji KOD itp, mieszkańcy mogliby zająć się tymi decydentami
2016-01-12 05:36:10 Autor: przemo
---.4.104.134
Już to pisałem kiedyś i powtórze to:
PR Gdynia powinna dogadać się z zarządem PR i kilka bohunów przerobić czyli pokład dolny przystosować do przewozu rowerów i ewentualnie fotele uchylane jakby nie było wiele rowerów.Pokład górny zostaje bez zmia.Taki wagon jest o niebo lepszy od bipy poniewaz jest lepiej wejść z rowerem bo jest niższy a i miejsc siedzących jest więcej.Więc wszyscy byliby zadowoleni.
Co do składu ja bym to widział tak:
SA137 lub SA138+bohun+SA137 lub SA138.Nie powinno być problemu z pociągnięciem tego wagonika ponieważ w kuj.pom. taki wagon swego czasu ciągnął pojedyńczy SA106.
Po sezonie jak pisał przedmówca sformować skład z 3 -4 bohunów i elektryka i wysyłać na bardziej oblegane połączenia.
Szczytem luksusu byłaby moderna tych wagonów i wmontowanie w nie klimy i samozamykacjących dzwi.
2016-01-12 05:36:58 Autor: przemo
---.4.104.134
Już to pisałem kiedyś i powtórze to:
PR Gdynia powinna dogadać się z zarządem PR i kilka bohunów przerobić czyli pokład dolny przystosować do przewozu rowerów i ewentualnie fotele uchylane jakby nie było wiele rowerów.Pokład górny zostaje bez zmia.Taki wagon jest o niebo lepszy od bipy poniewaz jest lepiej wejść z rowerem bo jest niższy a i miejsc siedzących jest więcej.Więc wszyscy byliby zadowoleni.
Co do składu ja bym to widział tak:
SA137 lub SA138+bohun+SA137 lub SA138.Nie powinno być problemu z pociągnięciem tego wagonika ponieważ w kuj.pom. taki wagon swego czasu ciągnął pojedyńczy SA106.
Po sezonie jak pisał przedmówca sformować skład z 3 -4 bohunów i elektryka i wysyłać na bardziej oblegane połączenia.
Szczytem luksusu byłaby moderna tych wagonów i wmontowanie w nie klimy i samozamykacjących dzwi.
2016-01-12 05:37:52 Autor: przemo
---.4.104.134
Już to pisałem kiedyś i powtórze to:
PR Gdynia powinna dogadać się z zarządem PR i kilka bohunów przerobić czyli pokład dolny przystosować do przewozu rowerów i ewentualnie fotele uchylane jakby nie było wiele rowerów.Pokład górny zostaje bez zmia.Taki wagon jest o niebo lepszy od bipy poniewaz jest lepiej wejść z rowerem bo jest niższy a i miejsc siedzących jest więcej.Więc wszyscy byliby zadowoleni.
Co do składu ja bym to widział tak:
SA137 lub SA138+bohun+SA137 lub SA138.Nie powinno być problemu z pociągnięciem tego wagonika ponieważ w kuj.pom. taki wagon swego czasu ciągnął pojedyńczy SA106.
Po sezonie jak pisał przedmówca sformować skład z 3 -4 bohunów i elektryka i wysyłać na bardziej oblegane połączenia.
Szczytem luksusu byłaby moderna tych wagonów i wmontowanie w nie klimy i samozamykacjących dzwi.
2016-01-12 05:38:33 Autor: przemo
---.4.104.134
Już to pisałem kiedyś i powtórze to:
PR Gdynia powinna dogadać się z zarządem PR i kilka bohunów przerobić czyli pokład dolny przystosować do przewozu rowerów i ewentualnie fotele uchylane jakby nie było wiele rowerów.Pokład górny zostaje bez zmia.Taki wagon jest o niebo lepszy od bipy poniewaz jest lepiej wejść z rowerem bo jest niższy a i miejsc siedzących jest więcej.Więc wszyscy byliby zadowoleni.
Co do składu ja bym to widział tak:
SA137 lub SA138+bohun+SA137 lub SA138.Nie powinno być problemu z pociągnięciem tego wagonika ponieważ w kuj.pom. taki wagon swego czasu ciągnął pojedyńczy SA106.
Po sezonie jak pisał przedmówca sformować skład z 3 -4 bohunów i elektryka i wysyłać na bardziej oblegane połączenia.
Szczytem luksusu byłaby moderna tych wagonów i wmontowanie w nie klimy i samozamykacjących dzwi.
2016-01-12 05:41:53 Autor: przemo
---.4.104.134
Wdarła się pomyłka -miałobyć "o niebo lepsze od bh "a nie od bipy.Przepraszam za pomyłke i podwójne wysłanie komentarzu
2016-01-12 13:04:09 Autor: MSW
---.246.238.90
Aby ograniczyć ruch samochodowy należy zwyczajnie wprowadzić na Helu zakaz ruchu.
To naprawdę wyjątkowe miejsce pod względem geograficznym i przyrodniczym i szkoda go na bezmyslną masową turystykę, samochody, parkingi, dyskoteki, supermarkety itd.
Szkoda że w Polsce chwilowy zysk jest ważniejszy od tego długofalowego....
2016-01-12 19:23:37 Autor: Eurotram
---.internetdsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post ciekawy:
"@ gubernator calif oni

Proponuje Ci spędzić wakacje na helu. Ta linia przebiega ludziom pod oknami. Jak powstawała nie zakładano takiego ruchu jak dzisiaj. Ta linia miała głównie obsługiwać jednostkę wojskowa.

Do tego mądrego od ekranów akustycznych proponuje postaw sobie taki w ogródku przed domem. Przynajmniej oszczędzisz polakom widok na twoją głupotę... bo jesteś jej uosobnieniem. Problem jest i to dosyć powazny! Hel rozwinął się do letniej stolicy wypoczywających polakow.... czy wam się to podoba czy nie. W lato jest istny najazd. Szynobusy nie są ciche. Tym bardziej ze ciągną wagon osobowy za soba. Obecne rozwiązanie to prowizorka. Ci co piszą ze problemu nie ma pogodzili się z tym ze polska to kraj dziadostwa i partactwa. Proponuje przestańcie się tutaj wypowiadac.
Hałas samochodów jest również uciazliwy. Dlatego trzeba poprawić połączenie kolejowe i jak najszybciej zelektryfikowac. "
Cóż za typowy zabieg: kto sądzi inaczej niż ja,ten jest pseudoznawcą,idiotą i niech się tu w ogóle nie wypowiada. Widzisz że masz dość słabe karty w ręku w tej dyskusji i tak starasz się ją uciąć? Dodatkowo cały czas manipulujesz poprzez ciągły nacisk na wygląd tej linii w sezonie. Owszem w sezonie ta linia ma spore obłożenie,ale TYLKO W SEZONIE.
Elektryfikacja i półgodzinny takt (na przemian z Wejherowem)... ktoś normalnie z byka spadł. Ktoś chce stawiać tę linię na równi z SKM do Wejherowa (i pewnie dalej) ze znacznie dłuższą linią (kilkudziesięciokilometrową),przy której znajdują się dwa niewielkie miasteczka po 10 koła każde (jakim wygwizdowem jest Władysławowo,to widać zwłaszcza o sezonie),jedno pół miasteczko-pół wiocha na jej końcu i kilka wioch pomiędzy?! Z linią,przy której znajduje się 50-tysięczne Wejherowo i wylot SKM-ką dalej do Lęborka (34k) i Słupska (niemal 100k)?! Ktoś sobie chyba jaja robi!.

Żadna elektryfikacja! W sezonie owszem,lepsza obsada (najlepiej każdy pociąg złożony z kilku bohunów),ale nic więcej; obsada sezonowa to tylko zasługa Struka,bo gdyby nie pochodził skąd pochodzi,to Hel miałby obsługę adekwatną do wielkości,a ma więcej! Ja nie jestem pewien czy to się kwalifikuje poza sezonem na regio co godzinę,a tu takie fanaberie ktoś wymyśla...
2016-01-12 20:28:51 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Jak nie ma żadnego ruchu i w kilku pociągach jedzie pare osób to na ę PLK chce to elektryfikować ? Jeżeli ma to przyczynić się do lepszej ochrony środowiska to marszałek pomorskiego może sobie jeden tor zdjąć z Łódzkiej linii Łódz Kaliska-Zduńska Wola
bo więcej niż 1 tor jest nie potrzebny jak w pociągach jeździ po 3 osoby max 5 osob widziałem i jak się zatrzymuje to rzadko wogole ktoś jeszcze wysiada , jeden tor tylko wyremontować polozyc nową podsypke i wyrownac i pozgrzewać tak żeby było równo a drugi tor zwinąć razem z siecią trakcyjną i podstacjami i niech sobie Hel wezmie bo straty zadnej w Łodzi z tego tytułu w przewozach na pewno nie będzie dlatego ze niedługo ta linia zacznie być do likwidacji i jak ta na Hel jeszcze nie jest to się tylko dziwic skąd Panstwo ma jeszcze miliony znajdować na elektryfikacje skoro w tym kraju nie ma po prostu ludzi młodych na pociąg albo rodzin z matkami z dziecmi żeby im pokazac ze ta kolej jeszcze funkcjonuje to lepiej bysta tym rodzinom dali jakies zasiłki wyższe na dzieci żeby się wam przyszli klienci urodzili dla tej kolei bo ja osobiście jak patrze na linie jednotorową zelektryfikowaną z Łodzi do Kutna to tu tez nie jest zbyt dobrze coprawda jeździ bardzo dużo ludzi tymi pociągami ŁKA ale większość w Zgierzu Północnym wysiada tam gdzie jest duże skupisko ludzkie i osiedle i dalej jedzie jakies 20-30osob to tez nie jest zbyt dużo biorac pod uwagę ze pociąg sklada się z 2 członowych skladow Stadlera i ma na pokładzie kiliaset miejsc , ale jeszcze są jacys ludzie i jak jest nawet jeden tor to to spokojnie wystarczy ale jak są dwa tory z Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli gdzie jak ostatnio jechałem to jechalo 5 osob raz tylko widziałem 10 osob to jeden tor spokojnie można zdjać z tej linii razem z siecią trakcyjną i z mijankami bo za wiele pociagow tez nie chodzi az tyle żeby się gdziekolwiek mijali a w nastawni musi stale ktoś być i swiatlo całą noc się na tych posterunkach pali bo mają po kilka peronow na tej linii z których nikt nawet nie wsiada ani nie wysiada w dzień a co dopiero mowiac w nocy .
2016-01-13 16:16:55 Autor: Rych
---.dynamic.mm.pl
@patenciarz, gdybyś się interesował sytuacją linii to byś wiedział, że gagary mają zakaz wjazdu na linię 213
2016-01-13 20:41:09 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Rych:
"@patenciarz, gdybyś się interesował sytuacją linii to byś wiedział, że gagary mają zakaz wjazdu na linię 213"
Zakaz mają wszelkie z wózkami 3 osiowymi.
Są za ciężkie.
Ale zaraz, zaraz.
Czy po modernie ten zakaz nie został tak "przypadkiem" anulowany?
2016-01-13 20:53:28 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post MSW:
"Aby ograniczyć ruch samochodowy należy zwyczajnie wprowadzić na Helu zakaz ruchu.
To naprawdę wyjątkowe miejsce pod względem geograficznym i przyrodniczym i szkoda go na bezmyslną masową turystykę, samochody, parkingi, dyskoteki, supermarkety itd.
Szkoda że w Polsce chwilowy zysk jest ważniejszy od tego długofalowego...."
A niby co w/g Ciebie jest tym zyskiem długofalowym?
Zwiększenie populacji meduz w zatoce?
A może ograniczenie zmywania piasku z plaży, co i tak zimowe sztormy nadrobią?
Wiesz co? Oddaj swój samochód (o ile się go w ogóle dorobiłeś na złom) a potem pogadamy.
Jak sobie policzę koszty taksówki na dworzec, koszty biletów kolejowych, koszty (raczej niewymierne
ale grożące natychmiastowym zawałem) przesiadek kolejowych oraz koszty (cokolwiek zbójeckie)
taksówki na półwyspie - to wiesz co wychodzi taniej?
Nie tylko samochód ale i prywatny helikopter.
Pociągiem na wakacje to ja jeździłem jak miałem 18 - 20 lat, za to nie miałem żony ani dzieci.
Zakaz wjazdu samochodów na półwysep to bankructwo dla miejscowych.
Oni potrzebują w ciągu sezonu zarobić tyle ile Ty przez cały rok zarabiasz.
A pociągiem to tylko gołodupcy przyjadą - no chyba, że ktoś na dworcu mieszka.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony