Partnerzy serwisu:

Od rozkładu jazdy 2020/2021 elektrycznym pociągiem jedziemy z Lublina do Stalowej Woli

inf. pras., oprac. ms 12.12.2020 121

arrow
arrow
Od rozkładu jazdy 2020/2021 elektrycznym pociągiem jedziemy z Lublina do Stalowej Woli
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Od rozkładu jazdy 2020/2021 elektrycznym pociągiem jedziemy z Lublina do Stalowej Woli
Od rozkładu jazdy 2020/2021 elektrycznym pociągiem jedziemy z Lublina do Stalowej Woli
Od rozkładu jazdy 2020/2021 elektrycznym pociągiem jedziemy z Lublina do Stalowej Woli
Od rozkładu jazdy 2020/2021 elektrycznym pociągiem jedziemy z Lublina do Stalowej Woli
Od rozkładu jazdy 2020/2021 elektrycznym pociągiem jedziemy z Lublina do Stalowej Woli
Od 13 grudnia na linii Lublin - Stalowa Wola Rozwadów pojadą przyjazne środowisku pociągi elektryczne. Elektryfikacja to ostatni etap modernizacji trasy. Podróżni korzystają już z dwudziestu zmodernizowanych przystanków. Inwestycja za 451 mln zł realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe przy współfinansowaniu z unijnego projektu POPW.
Elektryfikacja to ostatni etap modernizacji trasy z Lublina do Stalowej Woli Rozwadowa. W ramach projektu zelektryfikowano 95-kilometrowy odcinek linii kolejowej Lublin – Stalowa Wola Rozwadów. Aby zapewnić zasilanie, zmodernizowano podstację trakcyjną w Stalowej Woli Rozwadowie oraz zbudowano 5 nowych w Lublinie, Niedrzwicy, Pułankowicach, Polichnie i Zaklikowie. Podstacje trakcyjne stanowią istotny element kolejowej infrastruktury energetycznej.

Ukończona elektryfikacja linii to sprawniejsze podróże. Zyskają transporty z Kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec i na wschodniej granicy z Ukrainą i Białorusią, które będą mogły być prowadzone elektrowozami. Z sieci trakcyjnej skorzystają na tym odcinku także trzy pary pociągów PKP Intercity i 5 par osobowych. Pasażerowie na odcinku Lublin - Stalowa Wola od ubiegłego roku korzystają też z 20 zmodernizowanych stacji i przystanków, a także dwóch nowych - Stalowa Wola Charzewice i Zaklików Miasto. Perony są dobrze oświetlone, wyposażone w ławki i wiaty. Wszystkie obiekty są wyższe, dzięki temu wsiadanie i wysiadanie z pociągów stało się wygodniejsze. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się łatwiejszy dostęp do kolei zapewniają m.in. pochylnie.

Dzięki wymianie 117 km torów i przebudowanych 75 przejazdów kolejowo-drogowych na trasie Lublin – Stalowa Wola Rozwadów czas podróży z Lublina do Stalowej Woli skrócił się o ok. 15 minut i wynosi 1 godz. 10 minut dla pociągów dalekobieżnych oraz 1 godz. 40 min dla pociągów regionalnych. Pociągi pasażerskie kursują z prędkością do 120 km/h, a towarowe 80 km/h.

W ramach inwestycji zmodernizowano także 70 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty na rzekach San i Sanna. Na trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin sprawne prowadzenie pociągów umożliwiają nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem w Lokalnym Centrum Sterowania (LCS) w Szastarce.

Projekt rozszerzono też o budowę Lokalnego Centrum Sterowania, przebudowę nastawni oraz wymianę 12 rozjazdów na stacji Stalowa Wola Rozwadów.

Wartość projektu „Prace na liniach kolejowych 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów” to 451,4 mln zł netto, dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) to 336,9 mln zł. Więcej informacji o projekcie na stronie www.plk-polskawschodnia.pl
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony