Partnerzy serwisu:

Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)

Michał Szymajda 23.09.2022 2,6k

arrow
arrow
Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)
Fot. ms, rynek-kolejowy
Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)
Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)
Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)
Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)
Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)
Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)
Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)
Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)
Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)
Flirt dla Transport for Wales wygląda inaczej niż Flirty sprzedawane na rynku kontynentalnym. Zmieniono mu czoło, aby wyglądał nowocześniej, podkreślono tym samym dynamikę pojazdu. Co ciekawe – podobne przody mają pojazdy, które Stadler produkuje z przeznaczeniem do kursowania z prędkością 200 km/h, na przykład na rynek norweski.
24 Flirty z zamówionych 35 pojazdów będą mogły operować na torach na trzy sposoby: dzięki pantografom i sieci trakcyjnej, dzięki silnikowi spalinowemu, oraz dzięki bateriom. Silnik spalinowy będzie mógł być wykorzystywany do ładowania baterii, dzięki czemu możliwa będzie cicha jazda bez emisji spalin tam gdzie nie ma sieci trakcyjnej, lub tam, gdzie wymagają tego ograniczenia środowiskowe. Dzięki zamówieniu tak specyficznego taboru nie będzie konieczności elektryfikacji linii kolejowych w okolicach Cardiff w południowej Walii. Rozwiązanie wybrane przez Transport for Wales okazało się tańsze. Zarówno dwa silniki spalinowe, jak i baterie, zabudowano w dodatkowym członie pojazdu, w którym nie ma miejsc dla pasażerów (można się przez niego jedynie przemieszczać).

Wszystkie pociągi wyposażone są w klimatyzację, są miejsca dla wózków inwalidzkich i sześciu rowerów, zabudowano specjalnie zaprojektowane dla pojazdów wyświetlacze informacji pasażerskiej. Wnętrze jest w stonowanych barwach: dominują odcienie szarości. Zdecydowano o montażu bardzo wygodnych foteli pasażerskich. Według zapowiedzi Stadlera, pociągi mają być niezwykle ciche.

Transport for Wales zamierza wprowadzić pociągi do obsługi pasażerów jeszcze w 2022 roku. – Ten pociąg ma przekonujące referencje środowiskowe i przyniesie skokową poprawę w podróżach pasażerskich w Walii. Stadler wspiera dekarbonizację kolei, zarówno w Walii, jak i poza nią – powiedział Ralf Warwel, dyrektor ds. sprzedaży na Wielką Brytanię i Irlandię w firmie Stadler.

PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony