Ekspresy z postojami w coraz w mniejszych miejscowościach
Kasper Fiszer ⚫ 28.08.2019 ⚫
11,8k

Pociąg PKP Intercityfot. Kasper Fiszer
PKP Intercity rozszerzyło w obecnym rocznym rozkładzie jazdy listę postojów niektórych połączeń ekspresowych. Inne pociągi dalekobieżne zatrzymują się nawet w miastach wojewódzkich tylko na dwie minuty, co okazuje się nieraz czasem zbyt krótkim na wymianę podróżnych. W tym zakresie już w grudniu wejdą w życie zmiany.
Nasi czytelnicy zwrócili niedawno uwagę na postępującą zmianę polityki PKP Intercity w zakresie wyznaczania postojów dla pociągów kategorii EIC. Kursy te zatrzymują się już nie tylko w największych miastach, ale także w mniejszych miejscowościach, w których do niedawna zatrzymywała się tylko część ekspresów lub w których przystawały jedynie pociągi niższych kategorii. Przykładem może być wprowadzenie postojów pośrednich w rozkładzie jazdy EIC „Lech”, który bardzo długo pokonywał trasę z Poznania do Warszawy bez zatrzymania.
„Lech” z wagonami z unijnego projektu taborowego
Obecnie do kursu tego można wsiąść także w Koninie i w Kutnie. Według informacji przysłanej nam przez przewoźnika zmiana nie wynika jednak wprost z polityki spółki w zakresie zwiększania dostępności jej usług, a ze względów formalnych. – Zatrzymanie tego pociągu w Kutni związane jest z zapisami projektu współfinansowanego z funduszy unijnych – czytamy w komunikacie Zespołu Prasowego PKP Intercity.
Chodzi tu o przedsięwzięcie pod nazwą „Odnowa taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich”. – Projekt objął kupno 20 wagonów osobowych do obsługi pociągów w relacji Warszawa – Kutno – Poznań – Szczecin. Ten tabor ma obsługiwać mieszkańców miast położonych wzdłuż tras, na których kursują pociągi zestawione z nowych wagonów, tj. m.in. miast aglomeracji warszawskiej, poznańskiej, szczecińskiej – tłumaczy spółka.
Czasy postoju będą lepiej dobrane do liczby wsiadających podróżnych
Zauważalną w rozkładzie jazdy zmianą w stosunku do lat ubiegłych jest także skrócenie czasu trwania postoju pociągów uruchamianych przez PKP Intercity na niektórych stacjach pośrednich. Przykładowo pociągi IC „Matejko” i „Przemyślanin” w Szczecinie Głównym mają zaplanowane jedynie dwuminutowe zatrzymanie. Jak wynika z obserwacji naszych czytelników, zdarza się regularnie, że nie wystarcza to na wejście wszystkich pasażerów na pokład, co przekłada się na drobne opóźnienie odjazdu.
Występowanie tego problemu potwierdziła nam sama spółka. – Po analizie opóźnień powodowanych przez przedłużające się lokowania podróżnych zaplanowaliśmy w rozkładzie jazdy 2019/2020 wydłużenie czasów zatrzymań na wybranych stacjach. Szczególnie brane są pod uwagę czasy zatrzymań długich składów – zapewniły nas przy tym służby prasowe PKP Intercity.
„Lech” z wagonami z unijnego projektu taborowego
Obecnie do kursu tego można wsiąść także w Koninie i w Kutnie. Według informacji przysłanej nam przez przewoźnika zmiana nie wynika jednak wprost z polityki spółki w zakresie zwiększania dostępności jej usług, a ze względów formalnych. – Zatrzymanie tego pociągu w Kutni związane jest z zapisami projektu współfinansowanego z funduszy unijnych – czytamy w komunikacie Zespołu Prasowego PKP Intercity.
Chodzi tu o przedsięwzięcie pod nazwą „Odnowa taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich”. – Projekt objął kupno 20 wagonów osobowych do obsługi pociągów w relacji Warszawa – Kutno – Poznań – Szczecin. Ten tabor ma obsługiwać mieszkańców miast położonych wzdłuż tras, na których kursują pociągi zestawione z nowych wagonów, tj. m.in. miast aglomeracji warszawskiej, poznańskiej, szczecińskiej – tłumaczy spółka.
Czasy postoju będą lepiej dobrane do liczby wsiadających podróżnych
Zauważalną w rozkładzie jazdy zmianą w stosunku do lat ubiegłych jest także skrócenie czasu trwania postoju pociągów uruchamianych przez PKP Intercity na niektórych stacjach pośrednich. Przykładowo pociągi IC „Matejko” i „Przemyślanin” w Szczecinie Głównym mają zaplanowane jedynie dwuminutowe zatrzymanie. Jak wynika z obserwacji naszych czytelników, zdarza się regularnie, że nie wystarcza to na wejście wszystkich pasażerów na pokład, co przekłada się na drobne opóźnienie odjazdu.
Występowanie tego problemu potwierdziła nam sama spółka. – Po analizie opóźnień powodowanych przez przedłużające się lokowania podróżnych zaplanowaliśmy w rozkładzie jazdy 2019/2020 wydłużenie czasów zatrzymań na wybranych stacjach. Szczególnie brane są pod uwagę czasy zatrzymań długich składów – zapewniły nas przy tym służby prasowe PKP Intercity.
Komentarze:
Rozkład jazdy

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |