Ekspresem przez media: Czesi sprawdzają sygnał LTE przy liniach kolejowych
Michał Plaza ⚫ 01.05.2016 ⚫
187

fot. Phil Richards CC BY-SA 2.0
Český telekomunikační úřad (odpowiednik Urzędu Telekomunikacji Elektronicznej) przeprowadził badania siły sygnału telefonii komórkowej w pasmach GSM oraz LTE wzdłuż głównych magistrali kolejowych w Republice Czeskiej.
Český telekomunikační úřad (odpowiednik Urzędu Telekomunikacji Elektronicznej) przeprowadził badania siły sygnału telefonii komórkowej w pasmach GSM oraz LTE wzdłuż głównych magistrali kolejowych w Republice Czeskiej. Sygnał mierzono pod względem siły i zasięgu poszczególnych operatorów z uwzględnieniem 9 najczęściej wykorzystywanych wagonów/jednostek. Jak wykazano, czym nowocześniejsza konstrukcja pojazdów, tym większe tłumienie sygnału, co sprawia iż nawet na obszarach o dobrym pokryciu sygnałem LTE, korzystanie z internetu w pociągu jest ograniczone.
Správa železniční dopravní cesty, zarządca infrastruktury, zmienia system zamówień prac budowlanych, na które rocznie przeznacza dziesiątki miliardów koron (w 2015 roku 40 mld koron). Kluczowe materiały i części będą zakupowane bezpośrednio przez SŽDC, natomiast w przetargach zamawiana będzie wyłącznie praca. Zmiana ma przynieść oszczędności inwestycyjne oraz jednorodność wykorzystywanych na różnych liniach elementów. Zarządca infrastruktury rozpisał już przetargi m.in. na zakup betonowych podkładów oraz szyn.
Głośne zamówienie pociągów za 11 mld koron przez České dráhy poddawane jest krytyce z racji faworyzowania konkretnego producenta – Škoda Transportation. Konkurenci firmy z Pilzna uważają kryteria zamówienia za dyskryminacyjne. Zbyt krótki termin dostawy wyklucza zagranicznych producentów, którzy we wskazanym czasie nie będą w stanie uzyskać czeskiej homologacji na proponowane pociągi. Dodatkowo ČD nie określają w zamówieniu planowanej liczby odebranych pociągów, co uniemożliwia przewoźnikom skalkulowanie finalnej ceny proponowanych jednostek.
Przetarg na dokończenie modernizacji IV magistrali kolejowej (IV. tranzitní železniční koridor) na odcinku Praha Hostivař – Praha Vršovice nadal nie został rozstrzygnięty, pomimo planowanej finalizacji postępowania w lutym br. Firmy ubiegające się o zamówienie złożyły szereg pytań uzupełniających, co sprawiło, iż SŽDC (inwestor) wydał właśnie 14 wersję formularza przetargowego. Nie przewiduje się jednak, iż opóźnienie to wpłynie na przesunięcie rozpoczęcia przebudowy odcinka magistrali o szacowanej wartości 3,6 mld koron – prace miałyby się rozpocząć już w lipcu br.
Towarowy przewoźnik ČD Cargo do końca 2020 roku wyposaży połowę swoich lokomotyw w jednolity system zabezpieczeń ETCS. Montaż systemu w 345 lokomotywach przewoźnika rozdzielono na 4 zamówienia o łącznej wartości 3,7 mld koron. W identyczny system ma także zostać wyposażonych 663 pojazdy przewoźnika pasażerskiego České dráhy (wartość zamówienia 6,6 mld koron). Równolegle ETCS ma być instalowany na 2000 km głównych linii kolejowych.
Správa železniční dopravní cesty, zarządca infrastruktury, zmienia system zamówień prac budowlanych, na które rocznie przeznacza dziesiątki miliardów koron (w 2015 roku 40 mld koron). Kluczowe materiały i części będą zakupowane bezpośrednio przez SŽDC, natomiast w przetargach zamawiana będzie wyłącznie praca. Zmiana ma przynieść oszczędności inwestycyjne oraz jednorodność wykorzystywanych na różnych liniach elementów. Zarządca infrastruktury rozpisał już przetargi m.in. na zakup betonowych podkładów oraz szyn.
Głośne zamówienie pociągów za 11 mld koron przez České dráhy poddawane jest krytyce z racji faworyzowania konkretnego producenta – Škoda Transportation. Konkurenci firmy z Pilzna uważają kryteria zamówienia za dyskryminacyjne. Zbyt krótki termin dostawy wyklucza zagranicznych producentów, którzy we wskazanym czasie nie będą w stanie uzyskać czeskiej homologacji na proponowane pociągi. Dodatkowo ČD nie określają w zamówieniu planowanej liczby odebranych pociągów, co uniemożliwia przewoźnikom skalkulowanie finalnej ceny proponowanych jednostek.
Przetarg na dokończenie modernizacji IV magistrali kolejowej (IV. tranzitní železniční koridor) na odcinku Praha Hostivař – Praha Vršovice nadal nie został rozstrzygnięty, pomimo planowanej finalizacji postępowania w lutym br. Firmy ubiegające się o zamówienie złożyły szereg pytań uzupełniających, co sprawiło, iż SŽDC (inwestor) wydał właśnie 14 wersję formularza przetargowego. Nie przewiduje się jednak, iż opóźnienie to wpłynie na przesunięcie rozpoczęcia przebudowy odcinka magistrali o szacowanej wartości 3,6 mld koron – prace miałyby się rozpocząć już w lipcu br.
Towarowy przewoźnik ČD Cargo do końca 2020 roku wyposaży połowę swoich lokomotyw w jednolity system zabezpieczeń ETCS. Montaż systemu w 345 lokomotywach przewoźnika rozdzielono na 4 zamówienia o łącznej wartości 3,7 mld koron. W identyczny system ma także zostać wyposażonych 663 pojazdy przewoźnika pasażerskiego České dráhy (wartość zamówienia 6,6 mld koron). Równolegle ETCS ma być instalowany na 2000 km głównych linii kolejowych.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |