Partnerzy serwisu:

Ekologiczne technologie Medcom na Międzynarodowych Targach Kolejowych Trako

inf. pras. Medcom 21.09.2021 963

Ekologiczne technologie Medcom na Międzynarodowych Targach Kolejowych Trako
fot. Medcom
Już tylko kilka dni dzieli nas od kolejnej edycji Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO. W Gdańsku nie mogło zabraknąć warszawskiego Medcomu, który od lat jest stałym wystawcą targów. Co tym razem zaprezentuje na swoim stoisku nasz krajowy producent?
Medcom posiada w swoim portfolio całą gamę urządzeń do wszystkich rodzajów pojazdów szynowych, w tym coraz więcej produktów w technologii węglika krzemu oraz rozwiązania do pojazdów wodorowych. Z jego doświadczeń w zakresie budowy energooszczędnych układów zasilających pojazdy i napędzających silniki trakcyjne korzystają zarówno polscy producenci pojazdów (m.in. Newag i Pesa), jak i zagraniczni - Siemens Mobility US, CAF, Hyundai Rotem czy Talgo. 

Dzisiaj poznaliśmy pełną listę produktów Medcomu, które będzie można zobaczyć na TRAKO. W tym roku warszawski producent zaprezentuje w Gdańsku przede wszystkim produkty do lokomotyw, wagonów pasażerskich, a także elektrycznych zespołów trakcyjnych i tramwajów – zarówno nowości, jak i rozwiązania, które zostały wdrożone do seryjnej produkcji. Są to m.in:
  • Zasilacz buforowy do lokomotyw i wagonów pasażerskich w technologii SiC. Nieduże i lekkie urządzenie, chłodzone poprzez naturalną konwekcję powietrza, które może niezawodnie pracować w bardzo szerokim zakresie temperatur.
  • Nowoczesny system napędowy i zasilania do elektrycznych zespołów trakcyjnych. Składający się z falowników trakcyjnych i przetwornicy statycznej układ gwarantuje nie tylko wysoką sprawność i niskie zużycie energii, ale także bardzo wydajne hamowanie rekuperacyjne. A przy tym jest bardzo łatwy w serwisowaniu i niedrogi w eksploatacji.
  • Najnowszy system napędowy i zasilania do tramwajów w pełnej technologii SiC. Kolejny zintegrowany zestaw w ofercie producenta, złożony z falowników trakcyjnych, przetwornicy statycznej oraz układu odzysku energii. Zastosowana w nim technologia węglika krzemu pozwoliła osiągnąć ekstremalnie wysoką sprawność urządzenia przy bardzo niskim zużyciu energii oraz obniżonym poziomie hałasu.

Aż sześć ekspozycyjnych pojazdów z rozwiązaniami od Medcomu

Urządzenia producenta z warszawy będzie można zobaczyć również na ekspozycji taboru i maszyn kolejowych TRAKO. W tym roku, w zupełnie nowej przestrzeni torów wystawienniczych, zaprezentowanych zostanie aż 6 pojazdów szynowych wyposażonych w energoelektronikę od Medcomu.
  • Elektryczna lokomotywa wielosystemowa E6MST Dragon 2 firmy Newag z zestawem dwóch przetwornic w technologii SiC, o sprawności energetycznej sięgającej 96%, wysokiej stabilności napięcia oraz wszechstronnym zastosowaniu. Urządzenia te zostały przystosowane do różnych źródeł zasilania, w tym z silnika spalinowego, jak i generatora. Ponadto zredukowano ich masę oraz rozmiar, dzięki czemu w pojazdach znajduje się więcej wolnej przestrzeni na pozostałe wyposażenie. W lokomotywie znalazły się również inne rozwiązania od Medcomu – zasilacz buforowy oraz sterownik przeciwpoślizgu.
  • Hybrydowy zespół trakcyjny 36WEh firmy Newag. Medcom wyposażył ten pojazd w układ napędowy, który nie tylko oszczędza energię podczas jazdy, ale także odzyskuje ją w trakcie hamowania, a także w sterownik przeciwpoślizgu, system sterowania TCMS, rozdzielnie NN, zasilacz buforowy i prostownik.
  • Nowa platforma pojazdów szynowych PLUS od FPS, wyposażona przez warszawskiego producenta m.in. w falowniki trakcyjne i przetwornice statyczne, sterownik przeciwpoślizgu oraz zasilacz buforowy o wysokiej odporności na zakłócenia sieciowe i znacznie zmniejszonej wadze, który dostosowany został do współpracy z nowoczesnymi systemami zdalnego monitoringu i sterowania.
  • Zmodernizowany zespół trakcyjny ED74 firmy PKP Intercity z asynchronicznym napędem Medcomu, zapewniającym wysoki komfort jazdy, dynamikę rozruchu i hamowania oraz niższe koszty eksploatacji. W pojeździe zastosowano także kilka innych produktów Medcomu - system sterowania TCMS, rozdzielnię wysokiego napięcia, układ chłodzenia i zasilacz buforowy.
  • Wystawiany przez PKP IC Wagon pasażerski „Combo” typu 111A-30, z przetwornicą od Medcom.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony