Partnerzy serwisu:

ED72A już w Świętokrzyskiem

jm, Rynek Kolejowy 18.08.2011 159

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2011-08-18 11:36:25 Autor: Piotr
---.acn.waw.pl
Takie wesołe te malowanie :)
2011-08-18 11:47:56 Autor: stach
---.adsl.inetia.pl
Eee, no w środku wygląda na prawdę dobrze.

Taki standard powinny przedstawiać interREGIO, czyli godne warunku do masowego transportu pasażerów w kategorii low-cost na odległości 100 - 200 km.
2011-08-18 12:11:04 Autor:
---.tktelekom.pl
Była ED72- 004 z Torunia ........ po remanenciku ....
2011-08-18 12:16:43 Autor: Gubernator Kalifornii
---.128.126.130.static.crowley.pl

Gubernator Kalifornii
Mi się też podobają :)

@stach: \"Taki standard powinny przedstawiać interREGIO, czyli godne warunku do masowego transportu pasażerów w kategorii low-cost na odległości 100 - 200 km.\"
No cóż, nie ma InterRegio na tak krótkie odległości (chyba, że się mylę) :) Wszystkie jeżdżą na trasach dalekobieżnych powyżej 200km i to niejednokrotnie grubo ponad 200km (np: Kraków - Poznań)
2011-08-18 13:21:39 Autor: stach
---.adsl.inetia.pl
Gubernatorze, ależ są (jak dla mnie wzorcowa trasa dla takiej iR: Poznań - Olsztyn, Kraków - Łódź też jest idealna na takiego lux-kibelka).
Poza tym zważ na to, że przy tak dużej liczbie przystanków na trasie (iRy zatrzymują się częściej niż TLK) spora część pasażerów korzysta z nich tylko w części relacji, dosłownie jadąc z jednego miasta do sąsiedniego.
2011-08-18 13:22:23 Autor: smialy
---.pptp.stw-bonn.de
wyglada ok.... ale ze do pierwszej awarii pierwszego dnia uzytkowania doszlo... hmmm czy moze ktos cos wiecej na ten temat powiedziec?
2011-08-18 13:52:07 Autor: kamil_krk
---.xdsl.centertel.pl
@smialy:

Więcej informacji na temat tych awarii masz tutaj:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=14258

Dodam, że dzień później tj. w poniedziałek 15 sierpnia popołudniu także zdefektował i nie kursował...
2011-08-18 15:05:01 Autor: gutek
---.120.225.195.static.bait.pl
trzeba wykorzystać szybkość jednostki inaczej nie ma sensu wywalać pieniędzy na AKM
2011-08-18 15:12:43 Autor: Goral
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Gubernator Kalifornii

Nie ma już iR Kraków - Poznań na kiblach. Zresztą w ogóle nie ma już iR Kraków - Poznań (jako relacji, bo jest oczywiście \"Barbakan\" przez Poznań i \"Wielkopolanin\" z Rzeszowa/Stalowej Woli Rozwadowa). I to już od zeszłego rozkładu, w tym (do końca maja, kiedy to \"wyleciał\") \"Mickiewicz\" jeździł do/z Bielska Białej.

Co do długodystansowości \"kiblowych\" relacji iR - tylko po części masz rację. Tzn. patrząc z perspektywy \"naszego\" (bo, o ile coś mi się dobrze kołata po głowie, to jesteś z Zabrza) południa tak. I to też nie do końca, bo jest np. efemeryczny iR Wrocław - Kce - Wrocław (niespełna 200 km relacji). Ale w środkowej i wschodniej Polsce są takie iR - np. Łódź - Warszawa - Łódź (tu już zresztą jeżdżą podobne do owego ED72 EN57AKM), czy Białystok - Warszawa - Białystok (a i tam pewnie będą jeździć, bo podlaski UMarsz. chce modernizować kible w standardzie AKM, a 2 z 3 par iR są objęte dofinansowaniem z jego strony). Zresztą i u \"nas\" jest taki iR, na którym taki zmodernizowany ED72 byłby wręcz idealnym rozwiązaniem - \"Szyndzielnia\" BB - Wrocek - BB.

Pozdrawiam
2011-08-18 15:37:54 Autor: Kamil25101
---.25.182.242
Gubernator albo znasz się albo nie znasz się. Chyba albo napewno a ja wiem że jest interegio które jeżdzą na krótszych odległościach niż 200km.
2011-08-18 16:23:49 Autor: Alfajet777
---.dynamic.chello.pl
Z zewnątrz wygląda szkaradnie
2011-08-18 17:12:55 Autor: nowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mam pytanie . Czy ktos wie co się dzieje z 6 ED-72 z Zachodnipomorskiego PR. Juz ich od dłuzszego czasu nie widzę. Tez poszły do przebudowy czy całkiem je zabrali jak to było z EN-57 powyzej nr 19xx?
2011-08-18 18:42:51 Autor: andrzej
---.dynamic.chello.pl
Malatura zewnętrzna paskudna !! Poczekam do jesieni gdy zaczną się deszcze - jestem pewny że wyglądem zewnętrznym będzie straszyć - mnóstwo na jasnym pudle będzie widocznych zacieków rdzy i brudu. A znając realia mycia sie nie doczeka aż przy kolejnej rewizji !!
2011-08-18 19:26:05 Autor: wer
---.dip.t-dialin.net

wer
Wszystko ladnie , pieknie, juz nie komentuje ze blacha tego skladu ma 30 lat, swierzo pomalowana i jak nowy... ale przyczepie sie do drzwi.
Juz nie mozna bylo zmienic drzwi, aby szyby w drzwiach byly na calej dlugosci, a nie tak jak stare, no i jeszcze te schody, powinni tez je wymienic, cos innego zamontowac, ze gdy drzwi sa zamykane, sa rowniez schody skladane.
Juz tego polscy inzynierowie nie umieja zmienic... a tylko farbe nowa nalozyc i jak nowe.
2011-08-18 19:48:09 Autor: Goral
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ nowy

Jakimś szczecińskim ED72 jechałem w połowie kwietnia (tydzień przed Wielkanocą) ze Sławna do Stargardu (pierwszy poranny osobowy Słupsk - Szczecin). A co teraz się z nimi dzieje nie mam zielonego pojęcia, ale jakiś czas temu PR ogłaszał spory przetarg na rewizyjne kibli i, o ile dobrze pamiętam, to w zakresie robót były też jakieś ED72. Tak BTW to ten szczeciński był już w stanie niezłej rozsypki i aż się prosił do jakiejś modernizacji, albo przynajmniej rewizyjnej...
2011-08-18 21:50:19 Autor: Gubernator Kalifornii
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

Gubernator Kalifornii
OK, ok :) Pisałem, że mogę się mylić, ale z Zabrza widziałem tylko dalekobieżne IRy :)
Na przyszłość będę wiedział :);)
2011-08-18 23:17:37 Autor: Mathew Katowice
---.9.52.13
Mnie też się podobają. Trafiony pomysł, nieźle. Co do IR w zasadzie nie ma wytycznych czy to powinny być EZT (nowe, stare, podrasowane) czy składy wagonowe. No podstawowe pytanie, jeśli przetrwają IR/RE, to na długie trasy mogą pokonywać z punktu widzenia jakiejś logiki, komfortu i bezpieczeństwa technicznego IR na EZT. Być może przyszłością będę IR na EZT do max 250 km, czy 300 km, a składy wagonowe (oraz piętrowe) do 500 km, a lux wagony RE do 800 km? Kto to dziś wie?
2011-08-19 01:10:45 Autor: studentKR
---.nsystem.pl
Ten skład to SPOT 2, czyli porażka. Koszmarne okna wszystkie uchylne, choć z daleka wydaje się inaczej. Siedzenia miały w kolorze drzwi, a tak jest tylko w klasie 1, w 2 natomiast granatowe i pojedyncze ni z gruszki ni z pietruszki czerwone. Nieprzemyślane rozwiązane dot. drzwi do przedziałów, oraz niedomykający się kibel dla niepełnosprawnych totalnie spotowy, jednak z obiegiem zamkniętym.
Plus jest taki, że można palić :), bo nie ma czujek systemu pp.
2011-08-19 01:19:49 Autor: studentKR
---.nsystem.pl
Dodam, jeszcze, jeśli chodzi o wrażenia z 2 przejażdżek na odcinku 52 km tym składem, że w środku jest dość głośno, wszystko się trzęsie jak w SPOTach i drzwi dłużej się otwierają. Szkoda, że nie potrafią płynnie dopasować systemu otwierania drzwi, tak jak np. w wagonach metra.

Zobiegowanie składu też jest dziwne, zresztą jak wszystkie świętokrzyskie obiegi.
2011-08-19 23:10:43 Autor: jjz
---.204.46.19.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Ĺťeby nie było tylko źle o AKM, WC mają lepsze niż w wychwalanych FLIRT-ach, przynajmniej się drzwi nie otwierają w trakcie, nie capi stamtąd i pociąg nie dyszy w trakcie jazdy z połączeń niczym Darth Vader.

Co do malowania, wygląda to tak, jakby malarz słuchał gotyckiego rocka, utożsamiał się z emo i popijał to wszystko kokosowym koktajlem. A Baba Jaga namalowana gdzie?! Oj, chyba ktoś się powinien wybrać do Łodzi lub Wawy, żeby zobaczyć jak wygląda ładne malowanie takich zmodernizowanych jednostek. A niedaleko Państwo macie...
2011-08-20 12:20:36 Autor: Mattijjah
---.236.26.56

Mattijjah
Co do malatury... ten róż... :/ Natomiast czoło może by uszło, gdyby nie te tandetnie wyglądające przebajerowane reflektory... lepsze byłby te z \"klasycznych\" SPOTów...
(nie można było od razu SPOTy robić jako asynchrony?)
2011-08-20 15:34:35 Autor: Monika S.
---.play-internet.pl
Nie można. Wówczas taki układ dla EN57/71 był dopiero w fazie projektowania. Poprzednie były za bardzo niedoskonałe.
2011-08-20 17:56:02 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"WC mają lepsze niż w wychwalanych FLIRT-ach, przynajmniej się drzwi nie otwierają w trakcie,\"

We Flirtach drzwi się nie otwierają w trakcie, bo są na zamek. To nie ED74.

Natomiast \"już\" w Świętokrzyskiem? Kilka miesięcy po czasie...
2011-08-20 23:40:09 Autor: Mattijjah
---.236.26.56

Mattijjah
\"Nie można. Wówczas taki układ dla EN57/71 był dopiero w fazie projektowania. Poprzednie były za bardzo niedoskonałe.\"

No to mam nadzieję, że teraz jak będą modernizować te EZTy, to już do standardu AKM, bo inny zwyczajnie nie ma sensu...
2011-08-21 12:01:54 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Toć modernizują do standardu AKM na Mazowszu. Wyszło z tego na razie tyle, że ostatniej zimy mało który obieg planowo zrealizowały (wystarczy poczytać wpisy na wawkomie)... Niestety, zawodzą różne rzeczy, a widziałem nie raz, że np kontrola drzwi jest olewana, blokada działa nie tak, albo w ogóle jest wyłączona etc.. Podstawowe problemy zostały nierozwiązane przy tych modernizacjach i to, że posiadają lepsze (czasem...) parametry i super hiper wyświetlacze (zwykle czarne) oraz informację pasażerską (nie raz pokazującą bzdury, albo nic sensownego) - nie jest pocieszające dla pasażerów. Choć trzeba przyznać, że przy dużym kontrakcie na AKM dla Mazowsza, Newag się zaczął starać i jakoś to wszystko działa. Zobaczymy, co będzie zimą.
2011-08-22 11:44:26 Autor: maszynista PR Wrocław
---.master.pl
Kabina mogła zostać , a nie zrobili z edyty ubota , tamte kabiny są najlepsze i najwygodniejsze dla maszynistów, znowu problem bo niema nawet gdzie ksiązki pokładowej napisać.
2011-08-22 11:51:10 Autor: PR - Wrocław
---.master.pl
Wreszcie o worach pomyśleli służbowy oszklili jak izolatke , tylko o biednym konduktorze nie pomyśleli bo dali krzesło tylko dla pana kierownika.
2011-08-27 12:53:27 Autor: zenek
---.kielce.vectranet.pl
juz go dopadli grafficiarze_
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony