Partnerzy serwisu:

E20: LCS Konin po odbiorach końcowych

inf. pras 01.09.2020 157

arrow
arrow
E20: LCS Konin po odbiorach końcowych
fot. Torpol
E20: LCS Konin po odbiorach końcowych
E20: LCS Konin po odbiorach końcowych
E20: LCS Konin po odbiorach końcowych
E20: LCS Konin po odbiorach końcowych
E20: LCS Konin po odbiorach końcowych
E20: LCS Konin po odbiorach końcowych
E20: LCS Konin po odbiorach końcowych
E20: LCS Konin po odbiorach końcowych
E20: LCS Konin po odbiorach końcowych
Jak poinformował Torpol, wczoraj (31 sierpnia) zakończone zostały prace na kontrakcie LCS Konin na linii E20 łącznie z odbiorem końcowym przez inwestora – PKP PLK. Oznacza to, że kontrakt wart ponad 1 mld zł został zrealizowany w terminie. 
Umowa z Torpolem została podpisana w marcu 2017 roku. Jej termin realizacji był wyznaczony na 41 miesięcy i upłynął z końcem sierpnia 2020 roku. Jak informuje Torpol, odbiór końcowy potwierdził zakończenie prac zgodnie z harmonogram. Mniej zaawansowane są prace na pozostałych odcinkach trasy objętych modernizacją: LCS Kutno (odcinek Barłogi – Żychlin) oraz LCS Łowicz (odcinek Żychlin – Sochaczew) – więcej na ten temat piszemy w tym wątku.

Jak podaje wykonawca, na potrzeby modernizacji dwutorowej linii kolejowej wymieniono 149 km pojedynczego toru oraz ponad 300 km sieci trakcyjnej. Wzdłuż całego modernizowanego odcinka linii zabudowano pełną, szkieletową sieć światłowodową oraz miedzianą, a także systemy transmisyjne, łączności technologicznej, radiołączności kolejowej i systemów bezpieczeństwa, monitoringu i informacji podróżnych oraz kamer na przejazdach. Zmodernizowano również 83 obiekty inżynieryjne, w tym m.in. 8 mostów kolejowych, 65 przepustów, 3 przejścia pod torami oraz 7 wiaduktów.

Na szczególną uwagę zasługują zdaniem wykonawcy obiekty mostowe zlokalizowane na Kanale Grójeckim i Kanale Warta – Gopło. Na 40-metrowym moście na Kanale Grójeckim wymieniono ważącą 160 ton stalową kratownicę, natomiast 25 metrowy most na Kanale Warta – Gopło zyskał nową, żelbetowo-stalową konstrukcję. Na obu obiektach ułożono również nowe tory i zamontowano sieć trakcyjną. Dzięki przeprowadzonej modernizacji, oba obiekty spełniają normę prowadzenia ruchu z prędkością do 160 km/h. W ramach poprawy oddziaływania linii kolejowej na środowisko zabudowano łącznie 27 tys. m2 ekranów akustycznych – wylicza Torpol.

– Dzięki bardzo dobrej współpracy i olbrzymiemu zaangażowaniu wszystkich uczestników, tego skomplikowanego wielobranżowego procesu budowlanego – Zamawiającego (PKP PLK S.A), Inżyniera Projektu (BBF) oraz Wykonawcy możemy się dzisiaj cieszyć z terminowego zakończenia prac budowlanych we wszystkich branżach na tak dużym projekcie, który jest bardzo ważnym elementem programu Krajowego Programu Kolejowego (KPK). Przyczynia się on do poprawy bardzo istotnego połączenia na linii Warszawa – Poznań. Efekty inwestycji będą odczuwalne przede wszystkim dla pasażerów – podniesie się komfort podróży oraz skróci jej czas – podkreśla Grzegorz Grabowski, prezes Torpolu cytowany w komunikacie dodając, że realizacja wymagała zaangażowania okresowo nawet tysiąca pracowników oraz pracy pełnego zestawu maszyn specjalistycznych takich jak podbijarki, oczyszczarki i pociągi sieciowe.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony