Partnerzy serwisu:

E20 dalej z wąskimi gardłami. Potrzebne kolejne modernizacje

Witold Urbanowicz 09.07.2019 86

E20 dalej z wąskimi gardłami. Potrzebne kolejne modernizacje
fot. Budimex
Trwająca teraz przebudowa odcinków linii E20 między Warszawą a Poznaniem jedynie częściowo poprawi warunki ruchu towarowego. Na dalszych odcinkach trasa nadal nie będzie spełniała warunków związanych z obsługą pociągów odpowiedniej długości.
Niedawno PKP PLK zaprezentowały master plan dla stolicy, wyznaczający kierunki rozwoju sieci kolejowej. Jednym z celów jest wyprowadzenie ruchu towarowego z Warszawy i jego odseparowanie od ruchu aglomeracyjnego. W tym celu ma być m.in. przeprowadzona modernizacja linii Skierniewice – Łuków.

Poprawa warunków ruchu towarowego przyświeca też inwestycjom w innych regionach kraju. Jak mówi prezes PKP PLK te przygotowywane są według zmienionych zasadach. – Pociągi towarowe na „szybkich liniach” powodują zmniejszenie przepustowości i konieczność wyprzedzania. Przyjęliśmy zasadę: we wszystkich nowych projektach zakładamy na stacjach długość torów wynoszącą 750 m – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Jak dodaje, konieczna była zmiana wielu projektów przygotowywanych w ostatnich kilku latach, by uwzględnić wspomnianą długość składu towarowego. – To powodowało zwiększenie wartości projektu, ale tez poprawę jego efektywności. Jeśli coś robimy, to róbmy to dobrze – przekonuje Merchel.

Niestety, do całościowej poprawy droga jest daleka, czego przykładem jest np. uciążliwa modernizacja linii E20 między Warszawą a Poznaniem. – Linia E20 od Poznania do granicy państwa nie spełnia warunku długości. Jak skończymy modernizować LCS Terespol, a także odcinek Łowicz – Kutno – Konin, to dalej będzie wąskie gardło. To oznacza będziemy musieli tam wrócić. Musimy mieć bowiem zachowane pełne ciągi przepustowości – dodaje prezes PKP PLK.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony