Partnerzy serwisu:

Dziewięciu producentów po dialogu technicznym z PKP IC dotyczącym push-pulli [sprostowanie]

Michał Szymajda 19.08.2021 11,4k

Dziewięciu producentów po dialogu technicznym z PKP IC dotyczącym push-pulli [sprostowanie]
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Intercity poinformowało o tym, kto wziął udział w dialogu technicznym dotyczącym przyszłej dostawy piętrowych zestawów push-pull dla PKP Intercity.
[sprostowanie]

Jak poinformowało PKP Intercity informacje opublikowane na łamach portalu rynek-kolejowy.pl dotyczą ubiegłorocznego dialogu technicznego w ramach którego producenci przedstawili PKP Intercity możliwe rozwiązania techniczne i konfiguracje pojazdów piętrowych typu push-pull. Natomiast obecnie prowadzone jest postępowanie zakupowe w ramach wszczętego dialogu konkurencyjnego. Przedsięwzięcie to jest na początkowym etapie składania wniosków o udział w postępowaniu. Informacje o tym etapie postępowania zostaną przekazane po jego zamknięciu.

Kto zgłosił się do dialogu technicznego?

Przetarg na dostawę 38. siedmiowagonowych piętrowych zestawów push-pull i 45. lokomotyw dla nich, rozpisany został połowie lipca 2021 i toczy się w trybie dialogu konkurencyjnego. W czasie dialogu technicznego (prowadzonego w 2020 roku) swoje propozycje zgłaszali:

  • Newag
  • Stadler Polska
  • Pesa Bydgoszcz
  • H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych (tym razem bez chińskiego partnera, jak w przypadku przetargu na wielosystemowe lokomotywy, o czym piszemy tutaj)
  • Siemens Mobility
  • CRRC Zhuzhou Locomotive Co.
  • CRRC ZELC Verkehrstechnik GmbH z siedzibą w Wiedniu (ta chińska spółka odpowiada za planowaną dostawę piętrowych ezt dla Westbahn)
  • Bombardier Transportation Polska
  • Skoda Transportation (opisywaliśmy zestaw push-pull, który ten producent dostarczył dla DB)
W wyniku dialogu technicznego PKP Intercity zdecydowało się podtrzymać część zakupu składów push-pull, nie dopuszczając opcji dostawy np. piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Lista podmiotów, która wzięła udział w ubiegłorocznym dialogu została opublikowana dopiero 18 sierpnia 2021. Jak czytamy, stało się to "celem zagwarantowania, że w postępowaniu nie dojdzie do zakłócenia konkurencji". Producenci zostali poproszeni o wypełnienie specjalnych ankiet, dotyczących wstępnie proponowanego taboru. Tylko firmy chińskie tego nie uczyniły.

Dialog konkurencyjny (a nie techniczny, który zakończył się przed ogłoszeniem obecnego, wiążącego postępowania) z potencjalnymi wykonawcami będzie trwał przez sierpień i wrzesień 2021. Zaproszenie do składania ofert ma być wysłane do producentów w połowie października 2021, składanie ofert ma się zakończyć z końcem roku. Optymistycznie zakładając rozstrzygnięcie postępowania ma mieć miejsce na początku 2022 roku.

Więcej na temat przetargu piszemy tutaj.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony