Partnerzy serwisu:

Dziesięciu chętnych na prace na Rail Baltice. Także Chińczycy

Michał Szymajda 23.03.2016 286

Dziesięciu chętnych na prace na Rail Baltice. Także Chińczycy
10 firm chętnych do prac przy środkowym odcinku Rail BalticiFot. PKP PLK
PKP PLK otworzyło koperty z wnioskami o dopuszczenie do postępowania firm chętnych na wykonanie prac modernizacyjnych na odcinku Rail Baltiki pomiędzy Sadownem Węgrowskim a Czyżewem.
Zarządca infrastruktury poinformował, że zainteresowanych budową jest aż 10 podmiotów. W dużej mierze są to firmy znane z wykonywanych już prac na infrastrukturze kolejowej, ale akces do przetargu złożyło też konsorcjum chińskie. Są to:

• PUT Intercor Sp z.o.o.
• Konsorcjum Track Tec Construction Sp. z.o.o. (pełnomocnik), PBKiI Infrakol s.c, Leonhard Weiss i Intop Warszawa
• Konsorcjum Impresa Pizzarotti & C. S.p.A (pełnomocnik), Pizzarott SA i TSO SAS
• Konsorcjum Torpol SA (pełnomocnik) i Budimex SA
• Konsorcjum Vias y Construcciones SA (pełnomocnik), Tesca Empresa Constructora SA, Electren SA, NDI SA i NDI Sp z.o.o.
• Konsorcjum Aldesa Construcciones Polska Sp z.o.o. (pełnomocnik), Aldesa Construcciones SA, Poltores Sp z.o.o., Construcciones Rubau SA i Rover Alcisa SA
• Konsorcjum China National Technical Import & Export Corporation (pełnomocnik), China Railway No 3 Engineering Group Co, China Railway Engeineering Consulting Group Co ltd
• Konsorcjum w składzie Astaldi S.p.A (pełnomocnik), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp z.o.o., Construzioni Linee Ferroviarie S.p.A
• Konsorcjum Porr Polska Construcion SA (pełnomocnik), Porr Bau GmbH, PKP Energetyka SA
• Konsorcjum Strabag Sp z.o.o. (pełnomocnik), Strabag Rail GmbH, Strabag Rail a.s, Strabag Altalanos Epito Kft, Trakcja PRKiI SA, ZUE SA.

Postępowanie w sprawie budowy Rail Baltiki jest dwuetapowe, teraz więc PKP PLK zweryfikują, czy uczestnicy postępowania spełniają warunki udziału w postępowaniu. – Procedura wyłonienia wykonawcy w tym przypadku, co do zasady trwa dłużej niż w przypadku przetargu nieograniczonego – tłumaczył rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. Inwestycja jest współfinansowana z instrumentu unijnego „Łącząc Europę” (CEF).

Na modernizowanym 35-kilometrowym odcinku dla bezpieczeństwa podróżnych i uzyskania większej płynności jazdy pociągów zmodernizowane zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym i wybudowane lokalne centrum sterowania ruchem w Małkini. Powstanie też drugi tor i nowy most kolejowy na Bugu. Urządzenia będą dostosowanie do prowadzenia ruchu z prędkością 160 km/h oraz do współpracy z Europejskim Systemem Zarządzania Ruchem Kolejowym – ERTMS/ETCS. Zmodernizowana zostanie także sieć trakcyjna i wymienione rozjazdy.

Cena w przetargu stanowi 80% warunku udzielenia zamówienia, termin realizacji 10%, okres gwarancji to także 10% Termin realizacji inwestycji PKP PLK określiły na 27 miesięcy.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony