Partnerzy serwisu:

Dziesięć lat od uruchomienia pociągu liniowego Silesia w europejskiej sieci kolejowej DB Cargo

inf. pras. 03.02.2020 21

arrow
arrow
Dziesięć lat od uruchomienia pociągu liniowego Silesia w europejskiej sieci kolejowej DB Cargo
fot. DB Cargo Polska
Dziesięć lat od uruchomienia pociągu liniowego Silesia w europejskiej sieci kolejowej DB Cargo
Dziesięć lat od uruchomienia pociągu liniowego Silesia w europejskiej sieci kolejowej DB Cargo
Dziesięć lat od uruchomienia pociągu liniowego Silesia w europejskiej sieci kolejowej DB Cargo
Dziesięć lat od uruchomienia pociągu liniowego Silesia w europejskiej sieci kolejowej DB Cargo
10 lat temu na polskie tory wyjechał pociąg liniowy Silesia. Innowacyjna usługa transportu pojedynczych wagonów i grup wagonowych połączyła przemysłowe regiony Polski południowej z Europą Zachodnią przez Niemcy, a w kolejnym kroku z Europą Południową przez Czechy – podaje DB Cargo.
Dziś, dzięki transgranicznej współpracy pomiędzy spółkami z grupy DB Cargo: DB Cargo Polska, DB Cargo Spedkol, DB Cargo AG i DB Cargo Czechia, zbudowana została unikalna oferta, w ramach której pociągi liniowe Silesia, Mazovia i Moravia, tworzą istotną sieć połączeń dla ruchu rozproszonego w Polsce, a będąc częścią europejskiej sieci DB Cargo, także i w Europie. Sukces ten świętowano na dworcu kolejowym w Gliwicach.

Od lat konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię, w ramach której naszym celem jest dostarczanie usług wysokiej jakości, odpowiadających na potrzeby rynku. Oznacza to świadczenie usług logistycznych w pełnym wymiarze. Nie tylko usług związanych z realizacją przewozów całopociągowych, ale także grup wagonowych oraz pojedynczych wagonów – mówi Steffen Bobsien, prezes DB Cargo Polska cytowany w komunikacie. – Dzięki temu nasza oferta trafia zarówno do dużych odbiorców, ale także do klientów, dla których najkorzystniejszym rozwiązaniem jest transport w ruchu rozproszonym – dodaje.

68.000.000 ton towarów transportowanych jest rocznie w ramach europejskiej sieci grup wagonowych i pojedynczych wagonów DB Cargo. Przez ostatnie dziesięć lat pociąg linowy Silesia miał w tym swój istotny wkład wyrażony czterema milionami ton przewiezionej masy, trzystoma obsłużonymi klientami i milionem siedemset tysięcy kilometrów pokonanej trasy.

– Dziś w ramach trzech pociągów liniowych: Silesia, Mazovia, Moravia oferujemy połączenia pomiędzy Śląskiem, przemysłowymi regionami centralnej i północnej Polski a Europą Zachodnią przez Niemcy i Europą Południową przez Czechy. Wszystkie trzy pociągi łączy ze sobą para pociągów kursujących co tydzień między Poznaniem i Wrocławiem – mówi Tomasz Iwański, prezes DB Cargo Spedkol. – Jest to rozwiązanie gwarantujące skrócenie czasu obrotu wagonów, dające pełną obsługę spedycyjną, możliwość przewozu towarów z i na Wschód, przy wykorzystaniu terminala w Sławkowie oraz szybkie połączenie z największą kolejową siecią towarową w Europie – dodaje.

Nie bez znaczenia pozostaje tak ważny dziś wymiar ekologiczny. Transport kolejowy, którego ślad węglowy jest kilkunastokrotnie mniejszy niż pozostałych środków transportu, stanowi odpowiedź na dzisiejsze dążenie do neutralności klimatycznej. Transportowana rocznie masa europejską siecią DB Cargo to 15000 ciężarówek mniej na drogach oraz 2000000 ton mniej emisji CO2 do atmosfery – podaje przewoźnik.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony