Dyżurny w Bad Aibling grał na smartfonie przed katastrofą
Łukasz Kuś ⚫ 13.04.2016 ⚫
455

fot. Aisano CC BY-SA 3.0
Dyżurny ruchu, który odpowiada za katastrofę kolejową, do której doszło w Bad Aibling tuż przed wypadkiem grał przez dłuższy czas na smartfonie – poinformowały niemieckie media.
Zdaniem prokuratury dyspozytor był zdekoncentrowany. Wg ustaleń popełnił dwa błędy – pozwolił pociągom wjechać na jeden tor i wysłał ostrzeżenie pod niewłaściwy adres.
Do katastrofy doszło na jednotorowym odcinku między Kolbermoor i Bad Aibling na linii Rosenheim – Holzkirchen. Jest to odgałęzienie szlaku kolejowego Monachium – Salzburg. O 6:40 doszło do czołowego zderzenia dwóch pociągów Meridian. W katastrofie zginęło 11 osób a ponad 80 zostało rannych.
Pociągi zderzyły się na odcinku, na którym maksymalna prędkość wynosi 120 km/h. Linia ta wykorzystywana jest w ruchu regionalnym, pociągi jadą w takcie godzinnym.
Pociągi oznaczone szyldem Meridian kursują między Monachium a Salzburgiem, na linii Rosenheim – Kufstein oraz Rosenheim – Holzkirchen. Meridian to marka należącego do Transdev (wcześniej Veolia Verkehr) przewoźnika Bayerische Oberlandbahn, który operuje na trasach na południe od Monachium. W 2010 Meridian wygrał przetarg na obsługę sieci „E-Netz Rosenheim” i w grudniu 2013 rozpoczął kursy na południe i na wschód od stolicy Bawarii. Przewoźnik wykorzystuje 35 pojazdów Flirt3.
Do katastrofy doszło na jednotorowym odcinku między Kolbermoor i Bad Aibling na linii Rosenheim – Holzkirchen. Jest to odgałęzienie szlaku kolejowego Monachium – Salzburg. O 6:40 doszło do czołowego zderzenia dwóch pociągów Meridian. W katastrofie zginęło 11 osób a ponad 80 zostało rannych.
Pociągi zderzyły się na odcinku, na którym maksymalna prędkość wynosi 120 km/h. Linia ta wykorzystywana jest w ruchu regionalnym, pociągi jadą w takcie godzinnym.
Pociągi oznaczone szyldem Meridian kursują między Monachium a Salzburgiem, na linii Rosenheim – Kufstein oraz Rosenheim – Holzkirchen. Meridian to marka należącego do Transdev (wcześniej Veolia Verkehr) przewoźnika Bayerische Oberlandbahn, który operuje na trasach na południe od Monachium. W 2010 Meridian wygrał przetarg na obsługę sieci „E-Netz Rosenheim” i w grudniu 2013 rozpoczął kursy na południe i na wschód od stolicy Bawarii. Przewoźnik wykorzystuje 35 pojazdów Flirt3.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |