Partnerzy serwisu:

Dwie oferty na prace przygotowawcze do budowy linii Podłęże – Piekiełko

Michał Szymajda 20.02.2018 7k

Dwie oferty na prace przygotowawcze do budowy linii Podłęże – Piekiełko
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w postępowaniu przetargowym na wybór wykonawcy prac przygotowawczych dla budowy nowej linii Podłęże – Piekiełko wraz z modernizacją istniejącej linii Chabówka – Nowy Sącz. Wpłynęły 2 oferty. Wartość zamówienia szacowana jest na 251 411 692,84 zł brutto. Realizacja prac przygotowawczych planowana jest w latach 2018–2021.
Prace przygotowawcze to I etap realizacji ważnego przedsięwzięcia inwestycyjnego PLK, które zapewni sprawniejszą komunikację w Małopolsce i w kraju. Etap ten obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, koniecznej dla budowy linii kolejowych na trasie Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna wraz z modernizacją istniejącej linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz.

Oferty złożyły dwa konsorcja:

I. Oferta na kwotę 221 400 000 zł brutto – konsorcjum w składzie trzech firm, jako lider – Egis Rail S.A.

II. Oferta na kwotę blisko 208 558 800 zł brutto – również konsorcjum w składzie trzech firm, jako lider – AECOM Polska Sp z o.o.

Wykonawca przygotuje inwestycję

Wykonawca dokumentacji projektowej dostarczy zarządcy infrastruktury kolejowej opracowania, niezbędne dla przeprowadzenia wykupu gruntów i wykonania robót budowlanych. Będzie to m.in. koncepcja programowo-przestrzenna (KPP), projekty budowlane i wykonawcze oraz decyzje administracyjne (w tym m.in. decyzja lokalizacyjna, pozwolenie na budowę, pozwolenia wodnoprawne). Przygotuje również materiały przetargowe wymagane do ogłoszenia postępowań przetargowych na roboty budowlane.

Budowa nowej linii kolejowej wraz z modernizacją istniejącej stanowi istotny element projektowanego ”bursztynowego” transeuropejskiego korytarza transportowego. Etapy II i III planowane są do realizacji odpowiednio w latach 2020-24 i 2020-26.

Co planuje PLK?

Zmodernizowana zostanie 75-kilometrowa linia między Chabówką a Nowym Sączem. Powstanie ponadkilometrowa estakada oraz dwa tunele o łącznej długości 5,8 km. Linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h. Wybudowana będzie również 58-kilometrowa linia, łącząca Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Pociągi będą rozwijać prędkość do 160 km/h. Mieszkańcy miejscowości wzdłuż nowej linii zyskają dostęp do lepszej komunikacji.

Według przeprowadzonych w ramach studium analiz, realizacja projektu umożliwi wygodne i bezpieczne podróżowanie na trasie Kraków – Zakopane, w czasie krótszym niż 2 h a na odcinku Kraków Główny – Nowy Sącz – poniżej 1 h.

Inwestycja znacząco wpłynie także na transport towarów koleją. Rozbudowana sieć stworzy korzystne warunki dla przewozów między południem a północą Europy na osi Bałtyk – Bałkany – Morze Czarne i odciąży mocno eksploatowane linie towarowe Górnego Śląska. Wypełni także lukę w sieci komplementarnej TEN-T (Transeuropejskiej Sieci Transportowej). Wartość przedsięwzięcia Podłęże – Piekiełko wraz z modernizacją linii Chabówka – Nowy Sącz szacuje się na ponad 7 miliardów złotych.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Nowe linie kolejowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony