Partnerzy serwisu:

Dwanaście ofert na stację Olszamowice na CMK

Jakub Madrjas 05.09.2016 603

arrow
arrow
Dwanaście ofert na stację Olszamowice na CMK
Fot. Damian Nowak, sm42.pl
Dwanaście ofert na stację Olszamowice na CMK
Dwanaście ofert na stację Olszamowice na CMK
PLK otrzymały dwanaście ofert w przetargu na przebudowę stacji Olszamowice w ramach modernizacji linii nr 4 – Centralnej Magistrali Kolejowej.
Przetarg na realizację prac w formule „zaprojektuj i buduj” został ogłoszony w maju. Dotyczy wykonania dokumentacji projektowej, robót budowlanych i uzyskania niezbędnych pozwoleń. Pisaliśmy o tym tutaj.

Najniższą ofertę w postępowaniu, na kwotę 55 347 540 mln złotych brutto złożyło konsorcjum Budimeksu i PKP Energetyki. Cena stanowi wprawdzie tylko 80 proc. wagi, ale drugim kryterium jest gwarancja, którą wszyscy wykonawcy zaoferowali w maksymalnej wartości 10 lat. Konsorcjum Budimeksu powinno zatem wygrać to postępowanie.

Oprócz wspomnianej oferty, swoje propozycje złożyły też: Trakcja PRKiI, Torpol, Porr, ZUE razem z Track Tec i Infrakol, Strabag, Vias y Construcciones z Electren i NDI, Mota-Engil, Balzola, Swietelsky OHL ZS oraz Schweerbau wspólnie z PNiUIK i SBM. Ta ostatnia oferta była najdroższa (ponad 75,7 mln złotych) ale i tak mieściła się w wyznaczonym na 79,95 mln złotych kosztorysie PKP PLK.

PLK przygotowują prace mające na celu podniesienie prędkość maksymalnej na Centralnej Magistrali Kolejowej do 200 km/h. Obecnie taki limit obowiązuje jedynie na krótkim odcinku Zawiercie – Olszamowice. Kolejnym odcinkiem na którym będzie możliwe osiągnięcie prędkości 200 km/h jest Grodzisk Mazowiecki – Idzikowice, gdzie w marcu wybrano wykonawców prac.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony