Partnerzy serwisu:

Dwa nowe przystanki kolejowe na jednotorowej kolejowej Zakopiance

Michał Szymajda 08.05.2022 7,1k

Dwa nowe przystanki kolejowe na jednotorowej kolejowej Zakopiance
Fot. ms
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę dwóch przystanków kolejowych na kolejowej trasie Kraków – Zakopane. Choć ich lokalizacje wydaje się intersujące, to wpłyną one na dalsze ograniczenie przepustowości na jednotorowym szlaku.
PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o ogłoszeniu przetargu na budowę przystanków Bańska Niżna i Poronin Misiagi. Zostaną one wybudowane na linii 99 Chabówka – Zakopane. PKP PLK szacuje, że na dwa perony wyda około 7 milionów złotych. O wyborze wykonawcy zdecyduje cena, a otwarcie ofert zaplanowano na 6 czerwca.

Gdzie pojawią się nowe perony?

– Przystanek Bańska Niżna powstanie w rejonie Term Gorący Potok. Możliwy będzie do nich dojazd koleją. Natomiast przystanek Poronin Misiagi, to dodatkowa, dogodna dla mieszkańców i turystów lokalizacja nowego miejsca zatrzymań pociągów – poinformowało biuro prasowe PKP PLK.

– Pierwszy z nich powstanie 4 kilometry na północ od stacji Biały Dunajec i 2 kilometry na południe o przystanku Szaflary Wieś. Peron w Misiagach powstanie jednak zaledwie 1,5 kilometra od istniejącej stacji w Poroninie. Oba przystanki wpłyną na ograniczenie przepustowości jednotorowej linii, na której cały czas trwają prace, powodujące wyłączenie jej z ruchu poza sezonem letnim i zimowym. Od czerwca czas przejazdu najszybszych pociągów będzie w końcu nieco krótszy – np. ekspres Tatry ma przejechać z Krakowa do Zakopanego w 2 godziny i 39 minut, a pozostałe pociągi PKP Intercity, w czasie poniżej 3 godzin. Nadal jednak bardzo wiele brakuje to obiecanych przez PKP PLK efektów modernizacji.

Koniec prac w 2023 roku

– Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do 2023 r. Skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin – informuje w komunikacie spółka. Dotyczy to jednak pociągów PKP Intercity, podczas gdy pociągi osobowe będą kursować znacznie dłużej (od czerwca, prawie wszystkie powyżej 3:40!), a dodatkowe przystanki tylko je spowolnią.

W ramach inwestycji na kolejowej Zakopiance zmodernizowano już 20 stacji i przystanków. Podróżni zyskali dodatkowy przystanek Radziszów Centrum. Budowa kolejnych przystanków w Bańskiej Niżnej, w Poroninie oraz w Rzozowie i Woli Radziszowskiej zwiększy dostępność i komfort podróżnych – pisze PKP PLK.

Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98, 99, na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony