Partnerzy serwisu:

Dwa nowe perony w Krakowie Płaszowie gotowe [zdjęcia]

inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 17.10.2021 3,7k

arrow
arrow
Dwa nowe perony w Krakowie Płaszowie gotowe [zdjęcia]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Dwa nowe perony w Krakowie Płaszowie gotowe [zdjęcia]
Dwa nowe perony w Krakowie Płaszowie gotowe [zdjęcia]
Dwa nowe perony w Krakowie Płaszowie gotowe [zdjęcia]
Dwa nowe perony w Krakowie Płaszowie gotowe [zdjęcia]
Dwa nowe perony w Krakowie Płaszowie gotowe [zdjęcia]
Dwa nowe perony w Krakowie Płaszowie gotowe [zdjęcia]
Podróżni wygodniej wsiadają do pociągów z nowych peronów na stacji Kraków Płaszów. 
Od połowy października podróżni na stacji Płaszów korzystają z dwóch nowych 400-metrowych peronów, które są wyższe niż dotychczasowe. Zamontowano na nich długie wiaty oraz jasne oświetlenie. Jest czytelne oznakowanie i tablice z rozkładem jazdy. Do peronów prowadzi przejście podziemne. W najbliższych tygodniach dostęp do pociągów ułatwią windy. Będą włączone nowe wizualne systemy informacji pasażerskiej.

Na stacji zmieniły się także tory, sieć trakcyjna i system sterowania ruchem kolejowym. Konieczne było wzmocnienie terenu, co pozwoli przyspieszyć pociągi od strony Rzeszowa i Krakowa Głównego. Nowe Lokalne Centrum Sterowania zastąpiło dwie nastawnie. Nowoczesne komputerowe systemy sterowania będą wspierać kolejarzy w sprawnym i bezpiecznym prowadzeniu ruchu.

Przełożenie ruchu na nowe tory pozwoliło na kolejne prace po wschodniej strony Płaszowa. Na stacji Kraków Bieżanów wykonawcy rozpoczęli przebudowę torów w kierunku Wieliczki. Szeroki zakres prac wymagał zmian w organizacji ruchu pociągów. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, pociągi aglomeracyjne SKA1 do 15 listopada na odcinku Kraków Główny – Wieliczka Rynek Kopalnia zastąpiła komunikacja autobusowa.

Modernizacja stacji w Płaszowie zakończy się w przyszłym roku. Przy utrzymanym ruchu pociągów, przebudowane zostanie przejście podziemne i peron.

Inwestycja realizowana przez Polskie Linie Kolejowe zapewni komfortową obsługę na ważnej krakowskiej stacji Płaszów, przez którą kursują pociągi aglomeracyjne, regionalne i dalekobieżne. W centrum miasta powstają dodatkowe tory kolejowe, usunięto nasyp, budowane są estakady, mosty oraz wiadukty. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to inwestycja za przeszło 1 mld zł. Współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę.” 
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony