Partnerzy serwisu:

Dwa kolejne Flirty trafiły do Kolei Mazowieckich

inf. pras 08.09.2020 145

arrow
arrow
Dwa kolejne Flirty trafiły do Kolei Mazowieckich
fot. KM
Dwa kolejne Flirty trafiły do Kolei Mazowieckich
Dwa kolejne Flirty trafiły do Kolei Mazowieckich
Trwają dostawy nowoczesnych pojazdów Flirt trzeciej generacji produkcji Stadlera dla Kolei Mazowieckich. 10 z 61 pięcioczłonowych, zamówionych w styczniu 2018 r. pojazdów obsługuje już pociągi na liniach do Działdowa, Łowicza i Celestynowa. Na początku bieżącego tygodnia odbyły się odbiory dwóch kolejnych pojazdów – poinformował samorządowy przewoźnik. 
Odebrane składy zostaną niebawem włączone do ruchu na trasie Celestynów – Warszawa – Łowicz.  Przypomnijmy, że bieżące dostawy są realizowane w ramach drugiej umowy wykonawczej na 12 pięcioczłonowych pojazdów Flirt, zawartej z producentem 28 marca 2019 r. – W uzgodnieniu z przewoźnikiem pociągi w ramach tej umowy przekazujemy znacznie przed przewidzianymi w kontrakcie terminami, aby jak najszybciej zapewnić pasażerom możliwość podróżowania nowoczesnymi, bezpiecznymi i komfortowymi składami – mówi Magdalena Dankowska, dyrektor projektu w Stadler Polska cytowana w komunikacie.

Umowa na zakup 12 ezt do obsługi trasy Łowicz – Sochaczew – Warszawa – Celestynów jest jedną z czterech umów dofinansowanych w ramach działania 5.2 Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020. 1. „Zakup 12 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych I”. Wartość całkowita projektu – 316,40 mln zł, z czego kwota dofinansowania to 128,55 mln zł. – Odebraliśmy dwa kolejne, nowoczesne i komfortowe pojazdy, które już w najbliższym czasie zasilą park taborowy Kolei Mazowieckich, a przede wszystkim będą bobrze służyły naszym pasażerom w ich codziennych i okolicznościowych podróżach. Składam podziękowania pracownikom Stadlera i Kolei Mazowieckich za efektywną współpracę, której finałem jest terminowe zrealizowanie umowy w zakresie dostawy jedenastego i dwunastego pojazdu Flirt 3 – mówi Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich cytowany w komunikacie.

Pociągi zamówione przez Koleje Mazowieckie to elektryczne zespoły trakcyjne typu Flirt najnowszej generacji – nowoczesne, lekkie, energooszczędne pojazdy z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Są jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Mogą osiągać prędkość 160 km/h. Są również wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzny monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie zakupione pojazdy Flirt są w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI).

Całkowita wartość projektów na 55 pojazdów, dofinansowanych w ramach POIiŚ, wyniesie ponad 1,42 mld zł. Dofinansowanie z CUPT ustanowione zostało na poziomie 50 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych, co stanowi rekordową kwotę 580,25 mln zł.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony