Partnerzy serwisu:

Duży przetarg na dostawę rozjazdów i części do nich. Tylko jedna oferta

Michał Szymajda 29.01.2018 0

Duży przetarg na dostawę rozjazdów i części do nich. Tylko jedna oferta
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
PKP PLK rozpisała duży przetarg na dostawę materiałów budowlanych służących do zmiany kierunku jazdy pociągów na rozjazdach. Konsorcjum złożone z trzech dużych firm przy większości zadań przekroczyło założony przez zarządcę infrastruktury budżet
W przetargu wystartowały trzy bardzo duże krajowe spółki, produkujące kolejowe materiały nawierzchniowe, w ramach jednego konsorcjum. To (w kolejności podanej przez PKP PLK): Track Tec Koltram, KZN Bieżanów oraz Vossloh Cogifer Polska.

Zadań w przetargu było 10 i dotyczyły m.in. dostaw półzwrotnic, krzyżownic manganowych oraz rozjazdów o różnych promieniach. W większości z 9 zadań (na zadanie 10, dotyczące dostawy półzwrotnic typu 49E1 dla rozjazdów 500, 215 i 190 nie złożono oferty) PKP PLK nie otrzymała ofert, które mieściłyby się w budżecie. Tak na przykład: w zadaniu 1 („dostawa w latach 2018 i 2019 krzyżownic 60E1 zwyczajnych 190 i podwójnych”) oferta netto na 2018 opiewa na 3,8 mln zł netto, a budżet zamawiającego na 3,4 mln zł netto. Niższą cenę udało się natomiast uzyskać w odniesieniu do największego planowanego zakupu: dostawy półzwrotnic typu 60E1 (założony przez PKP PLK budżet na 2018 rok wynosił 21,7 netto i 11,9 netto na rok 2019, a oferta konsorcjum kolejno na: 18,7 i 11,8).

W konsekwencji oferta nie przekracza założonego budżetu PKP PLK (np. 71 mln zł netto za dostawy materiałów na rok 2018 wobec budżetu zaplanowanego na 80,8 mln), jednak tylko dlatego, że brak jest oferty na zadanie ostatnie. W najbliższych miesiącach PKP PLK podejmie decyzję, czy umowę z konsorcjum podpisze, czy nie.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony