Partnerzy serwisu:

Duży kontrakt Thalesa z Deutsche Bahn. 127 mln euro na sterowanie ruchem

inf. pras 09.03.2021 927

Duży kontrakt Thalesa z Deutsche Bahn. 127 mln euro na sterowanie ruchem
fot. Thales
Thales podpisał umowę z Deutsche Bahn na modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym w Stuttgarcie. Producent chwali się, że jego rozwiązania zwiększą przepustowość sieci kolejowej o 20 proc. bez konieczności budowy dodatkowych torów. Wartość kontraktu opiewa na sumę 127 milionów euro. Thales Polska w informacji prasowej podkreśla też zainteresowanie podobną realizacją w ramach kolejowego komponentu Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Deutsche Bahn pod nazwą „Cyfrowe koleje w Niemczech” zmodernizuje infrastrukturę kolejową w całym regionie Stuttgartu. Wyposaży dworce i tory w cyfrowy system sygnalizacji DSTW, europejski system sterowania pociągami ETCS i system automatycznego sterowania pociągami ATO.

Wygrany przez Thales kontrakt obejmuje instalację cyfrowego systemu sygnalizacji, systemu ECTS oraz prace przygotowawcze do wdrożenia automatyki przytorowej i rozwiązań do zarządzania przepustowością CTMS. Do zainstalowania będzie ponad 6 000 balis systemu ETCS, ponad 1 300 liczników osi i około 650 innych urządzeń przytorowych. Program „Cyfrowe koleje w Niemczech" ma zwiększyć przepustowość sieci kolejowej o 20 proc. Stuttgart będzie pierwszym miastem w Niemczech z cyfrowym węzłem komunikacyjnym – czytamy w komunikacie. 

– Modernizacja tak wielkiego węzła komunikacyjnego jest dużym wyzwaniem, ale również wyznacza nowe standardy na kolei. Takie sprawdzone rozwiązania będziemy mogli m.in. zaproponować Centralnemu Portowi Komunikacyjnemu, CPK w Polsce. Niektóre technologie będzie można wręcz przenieść czy to ze Stuttgartu, czy z Inczon (Korea Południowa), gdzie również realizowaliśmy projekty kolejowe i lotnicze – wyjaśnia Paweł Przyżycki, dyrektor zarządzający obszaru transportu w Thales Polska w komunikacie. 

Prace modernizacyjne w Stuttgarcie mają się zakończyć w 2025 roku. Od tego czasu pociągi dalekobieżne, regionalne i miejskie będą podróżować po najnowocześniejszej cyfrowej infrastrukturze kolejowej w kraju. Na głównej trasie kolei miejskiej S-Bahn innowacyjne rozwiązania umożliwią zachowanie krótszych odcinków separacji pomiędzy pociągami. Pociągi linii miejskich będą jeździły w mniejszych odstępach, a ich przepustowość zwiększy się bez konieczności budowy dodatkowych torów. Cyfrowa modernizacja sieci kolejowej w całych Niemczech ma zostać ukończona do 2035 roku.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony