Partnerzy serwisu:

Dużo pasażerów i wpadka PKP Intercity

jm, Rynek Kolejowy 05.06.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2015-06-05 15:50:30 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"(...) Średni wzrost wyniósł 60%, a najwyższy, w pociągach kursujących w piątkowe wieczory, sięgnął aż 90% (...)"

Co wyraźnie pokazuje, jaką porażką i megaklapą była Pędoszmata bez tej promocji, he, he, he...
2015-06-05 15:51:44 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
To tak jak w kultowym serialu "Alternatywy 4" przydzielono dwóm rodzinom, to samo miejsce - w tym przypadku lokal mieszkalny przy ul. Alternatywy 4/9 na warszawskim Ursynowie. Potem się okazało że są dwa mieszkania pod tym samym numerem nr. 9 na tym samym piętrze.

Co pociągów PKP IC, to co mamy rozumieć ? że frekwencja w niektórych pociągach w piątek wieczorem wzrosła o 90 %. To nikt tymi nie jeździł, a teraz są prawie pełne. Proszę podać przykłady takich kursów.

Po drugie niech PIC wytłumaczy dlaczego TLK o 4:59 (w soboty) z Krakowa przez CMK i Warszawę do Olsztyna, na który trudno dotrzeć, którego stan wagonów pozostawia wiele do życzenia, na który trzeba wcześnie wstać o 3 w nocy, jest droższy od pociągów EIP (w soboty) do Warszawy, na który człowiek się wyśpi i zdąży, w którym są b. dobre warunki komfortowe podróży, którym przyjemnie i jeszcze szybciej od TLK się jedzie, bo nie można tego za ch***** pojąć.

???
2015-06-05 15:54:13 Autor: huciński...
---.dynamic.chello.pl
Oczywiście mowa jest o relacji Kraków - Warszawa TLK vs EIP...
2015-06-05 16:04:29 Autor: Michallo
---.tktelekom.pl
Ludzie, czy wy potraficie czytać?

@Goral:
Ta promocja obowiązuje na pociągi po 19, nie na wszystkie. Reszta ma przyzwoitą frekwencje

@huciński PL
istnieje różnica miedzy procent a punkt procentowy.
2015-06-05 16:28:55 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
Wielki inwestor giełdowy, a w rzeczywistości sfrustrowany hejter PKP IC, Tomasz P. aka "Goral", nie odróżnia procentu od punktu procentowego.
Skoro wzrost frekwencji w piątkowych wieczornych Pendolino wynosi 90%, oznacza to przykładowe możliwe scenariusze (frekwencja przed wprowadzeniem HH -> frekwencja po):
20%->38%
30%->57%
40%->76%
50%->95%
52%->98,8%

Czyli teoretycznie frekwencja mogła być w tych wybranych kursach nawet ciut wyższa od 50%. Czy to jest ta "porażka" i "megaklapa" o której pisze frustrat z Mysłowic? Nie, bo nie wiemy jaka była frekwencja wyjściowa.
2015-06-05 16:43:40 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin

Primo. Nie giełdowy, o czym już zresztą parę razy wspominałem przy różnych okazjach, a jak na razie głównie funduszowo-obligacyjno-detaliczny. Założenie rachunku inwestycyjnego jak na razie mam dopiero w planach, obli detaliczne "siedzą" na darmowym rejestrowym.

Secundo. Gdybym był taki mocno sfrustrowany, jak to sugerujesz, to czy miałbym w ogóle co inwestować, nawet jeżeli nie bezpośrednio na giełdzie? ;)

Tertio. Oczywiście nie znamy stanu wyjściowego, zgoda. Ale czy to automatycznie zaprzecza, że Pędoszmata nie jest porażką? Sam fakt wprowadzenia tej całej promocji zbyt silnie wskazuje na to, że zainteresowanie tą pomyłką ewolucji w taryfie podstawowej poza szczytem było żenująco niskie, nieprawdaż?
2015-06-05 16:46:37 Autor: fff
---.free.aero2.net.pl
Ale to może oznaczać też:
1% -> 1,9%
2% -> 3,8%
3% -> 5,7%
4% -> 7,6%
5% -> 9,5%
czy
10% -> 19%

To że zanotowano wzrost o 90% wcale nie oznacza, że dalej nie ma "megaklapy". Ciekawe czemu w takiej notatce nie podali aktualnego zapełnienia pociągów.
2015-06-05 16:50:36 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Michallo

Chyba z Krakowa i 3city do Wawy, bo te Pędoszmaty z/do Katowic do zapakowanych po dach raczej nie należą, a PolskiBus na zainteresowanie też raczej nie narzeka. Na jutro wszystkie kursy P5 po 39 zł, na niedzielę po 45 zł, a ten dzienny z Wiednia do Wawy (z Katowic o 16.45) jest już nawet sold out. A przypomnę, że czas przejazdu PB z Katowic do Wawy wynosi 4h 15 min lub 4h 45 min, plus oczywiście metro z Wilanowskiej do centrum.
2015-06-05 16:51:38 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ fff

Może właśnie celowo nie podali, he, he, he, he, he, he, he, he...
2015-06-05 16:56:53 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post fff:
"Ale to może oznaczać też:
1% -> 1,9%
2% -> 3,8%
3% -> 5,7%
4% -> 7,6%
5% -> 9,5%
czy
10% -> 19%

To że zanotowano wzrost o 90% wcale nie oznacza, że dalej nie ma "megaklapy". Ciekawe czemu w takiej notatce nie podali aktualnego zapełnienia pociągów."
Moje dane są znacznie bardziej prawdopodobne od twoich... wypocin. Stosujesz klasyczny cherry picking i myślisz, że ktoś się na to nabierze.
2015-06-05 17:04:53 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ huciński PL

Co Ty chcesz pojmować? Masz jechać Pędoszmatą za 49 zeta, a nie TLK, żeby się potem Pikny Leoś mógł pochwalić kolejnym mega wzrostem zainteresowania EIP, a TLK może "przy okazji" zlikwidować, bo się okazało nierentowne. 2 pieczenie na jednym ogniu, nie rozumiesz?
2015-06-05 17:10:47 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@Malopolanin

Dopóki IC nie sypnie rzeczywistymi liczbami, kolega fff jest równie wiarygodny co Ty, czyli sobie gdybacie.

Zresztą, gdyby rzeczywiście był taki ogromny sukces, powiedzieliby że pociąg pojechał pełny, a nie "wzrosło o 99"
2015-06-05 17:11:00 Autor: miś uszatek
---.poz1.cyber-cafe.pl
W przypadku braku miejscówek, podróżni powinni mieć zwrot PRZYNAJMNIEJ 50% wartości biletu!
2015-06-05 17:13:44 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Czego się można spodziewać po bankomatach? To ludzie oderwani od rzeczywistości, bujający w excelowych obłokach. Jedyna tabelka, która ma się zgadzać to ich wypłata.
2015-06-05 17:27:14 Autor: hajciu
---.dynamic.chello.pl
[Admin: zmoderowano]

Przejdz sie na stacje w Krakowie, to zobaczysz jaka jest rzeczywista frekwencja w składach, chyba że nie możesz dojechac ze swojej wioski.


A Szkot wozi coraz mniej ludzi na Krakow-Warszawa. Kolezanka tam pracuje jako stewardessa i ostatnio wiezli 9 osob. Z taka iloscia osob to sie niedlugo zwiną.
2015-06-05 17:51:43 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ hajciu

Ależ ja nigdzie nie piszę i nie pisałem, że z Krakowa do Wawy Pędoszmaty jeżdżą puste, tylko że te na trasie katowickiej frekwencją nie grzeszą, zresztą od startu w grudniu. Teraz się trochę poprawiło w ramach HH, ale nie aż tak znowu drastycznie.

Wszakże trudno się dziwić, że Pędoszmaty właśnie między Krk a Wawą mają najlepszą frekwencję spośród wszystkich EIP w PL. Na obydwu "końcach" są zarówno duże ośrodki biznesowe, jak i turystyczne, ale i wiele w obu miastach i ich okolicach wielkomiejskich chamów z wypchanymi portfelami, którym cash odebrał resztki zdrowego rozsądku. I to właśnie w tym takim niegdyś "centusiowskim" Krakowie, jak ten świat się zmienia... ;)
2015-06-05 17:55:36 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
O mnie zawsze w rodzinie mówili, że wrodzoną oszczędność, skłonności ascetyczne i skąpstwo mam po dziadku krakusie (choć nie rodzonym krakusie)... ;)
2015-06-05 17:58:14 Autor: losiu
---.dynamic.gprs.plus.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-05 18:13:13 Autor: malymirus
---.bb.online.no
Swego czasu na wizzair była taka oto wpadka: na lot z Katowic do Bergen sprzedali na pewne miejsca gdzieś około 15 biletów dwa razy te same miejsca, i efekt był taki że wyprosili osoby z później kupionymi biletami.... więc nie ma co rozpaczać...
2015-06-05 19:02:55 Autor: Gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ciekawa sprawa, skąd wzięli wagon na stacji Działdowo.
2015-06-05 19:28:37 Autor: kzkkolejarz
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@ Gość
Z krzaków wyjęli
2015-06-05 19:30:56 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
"Tak czy owak, w Warszawie na pociąg czekało dużo więcej pasażerów, niż mogło się zmieścić na miejscach siedzących. Podczepiono tam dwa dodatkowe wagony, a kolejne w Działdowie."
To i tak jest postęp, jeszcze niedawno temu nie byłoby doczepiania żadnych wagonów.
2015-06-05 19:47:44 Autor: mmnjj
---.sta.tvknaszapraca.pl
srednio ostatnim z katowic jedzilo 30 osob teraz okolo 60 wiec wyliczenia gdy 30x150zl=4500
obecnie
60x49+3000

wiec ic finansowo traci na tej ofercie
2015-06-05 20:16:50 Autor: przeor
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A skąd wiesz, że w PKP IC wiedzą co to procent a co to punkt procentowy
2015-06-05 20:17:08 Autor: Tubylec
---.dynamic.gprs.plus.pl
mmnj: a moze te wczesniejsze 30 osob stanowilo pule SP, nie pomyslales?
Kurde, frustractwo jakie to siedzi jest porazajace. nie da sie tego juz czytac...
Robercie!, gdzie jestes, halo, halo!
Stworz swoj wlasny portal, bo tu juz tylko pochlastac sie sucha bula mozna...
2015-06-05 20:37:13 Autor: 55555
---.sta.tvknaszapraca.pl
tubylec
pomyslalem ale super promo mysle ze stanowilo 20%

poprostu chodzi o to ze aby mowic o sukcecie poprawy wyniku finnsowego musi wzrosnac o 200% minimum anie 90%
2015-06-05 20:44:34 Autor: 55555
---.sta.tvknaszapraca.pl
cd..
bo to chyba jest piorytetem spolki a nie liczna przewiezionych pasazerow bo jesli chca wiecej pasazerow to by chyba obnizyli ceny wszystkich pociagow o 50% i by mieli spokoj
2015-06-05 20:49:28 Autor: 55555
---.sta.tvknaszapraca.pl
cd..
o wynik przewiezionych podroznych
2015-06-05 21:24:38 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@55555

Masz poniekąd rację. Pokazuje to IR Matejko, który był pełny, a przyniósł prawie milion straty (tak, zaraz się dowiemy, że to wina PLK bo przez 3 dni w listopadzie kursował objazdem). Sztuką nie jest więc przewieźć jak najwięcej w niskiej cenie. Sztuką jest przewieźć w miarę dużo przy średniej cenie pozwalającej na pokrycie kosztów.
2015-06-05 21:39:33 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Jedynie wspólny bilet i pociągi zmieniające kategorię na osobowe na początkowym/końcowym odcinku trasy przywrócą pasażerów. Jeśli ktoś ma przepłacić za 3-4 bilety zamiast jednego, tracić 3-4 godziny na przesiadki i jechać na koniec w SA13x na glonojada (o ile wsiądzie), nie mówiąc o jeździe Telepiącymi Liniami Kolejowymi to wybierze czerwony autobus lub własnego vw schrota. Nie inaczej. Jakby ktoś pamiętał pociągi np. do Kudowy to w Kłodzku odpinano 2-3 wagony, które dalej śmigały z SP32 do celu. Dałosię. Teraz łącznik do Zagórza pokazuje dobitnie, gdzie bankomaty mają pasażerów. Po co to jedzie? Zagórz powinien być łącznikiem do Sana, jazda z W-wy p. Lublin i Rzeszów do Zagórza nie jest już tak koszmarna. Rozumie to nawet małe dziecko. Niestety bankomatom nie pomagają nawet doktoraty...
2015-06-05 22:04:45 Autor: Ole
---.nsystem.pl
Nie wiem po co te pieklenie. Póki nie będzie prywatnych przewoźników to żadna firma nie będzie przynosić zysków. Czy to Matejko czy pindolino zawsze będzie na minusie.
2015-06-05 22:49:27 Autor: emdi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Arrivederci
Musisz zaiste bardzo malo wiedziec o zasadach funkcjonowania kolei w Polsce zeby uwazac ze to bankomaty sobie wymyslily Zagorz

Co do rozwazan dotyczacych dylematu pasazerowie vs. wynik finansowy to nie da sie chyba zrobic obydwu rzeczy na raz startujac z poziomu bruku (a z takiego startuje PIC). Najpierw trzeba ludzi przyciagnac do podrozowania koleja, potem mozna mysec o wyniku. To troche tak jak z kuchennymi rewolucjami: najpierw degustacja za darmo, potem trzepanie kasy
2015-06-05 23:10:03 Autor: krzysztof rytel
---.warszawa.vectranet.pl

krzysztof rytel
"zabrakło miejsc pierwszej klasy w pociągu TLK Słowiniec, ponieważ jedyny wagon z miejscami pierwszej klasy był w połowie wagonem klasy drugiej. Za to zamiast jednego wagonu drugiej klasy podstawiono kuszetkę."

Ha, ha, ha! Warto w takim razie sprawdzić co w długi weekend leci z kranów w toaletach pociągów IC. Może wcale nie woda?
2015-06-05 23:32:04 Autor: g
---.internetdsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-05 23:42:53 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ g

Miejsce urodzenia: Sucha Beskidzka i stąd nick ;) Swego czasu zwano mnie - z racji miejsca urodzenia i miejsca zamieszkania - "góralem niskopiennym", z czasem został tylko "Góral", w toku ewolucji - za nieodżałowanym pociągiem przyspieszonym z Katowic do Bratysławy - "Goral".
2015-06-06 01:14:23 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ g

O, proszę, tutaj masz właśnie "Gorala":

http://rail.phototrans.eu/14,22590,0,Skoda_12E5_140_067_0.html

http://rail.phototrans.eu/14,22603,0,Skoda_12E5_140_067_0.html

http://rail.phototrans.eu/14,22595,0,Skoda_12E5_140_067_0.html

http://rail.phototrans.eu/14,22592,0,Skoda_12E5_140_067_0.html
2015-06-06 02:12:32 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ g

Aha. Jeszcze jedna mnie naszła wątpliwość - mianowicie dot. znaczenia słowa, cytuję, "pisokikuarze". Czy to chodzi o związki z pewną partią polityczną pn. PiS? Jeżeli tak, to muszę Cię zmartwić - ostatni raz na kandydatów owej partii głosowałem w 2005 r., od 2007 już na PO i BK, łącznie z ostatnimi wyborami prezydenckimi. Nie licząc samorządowych, bo w tym przypadku na komitety lokalne. Zresztą z jawnie ateistycznym, ba, wręcz w wielu kwestiach wręcz lewackim, światopoglądem raczej trudno jest mi się wyobrazić siebie popierającego i głosującego na PiS... ;)
2015-06-06 06:30:35 Autor: fff
---.free.aero2.net.pl
@ małopolanin

Wydawało mi się, że próbowałeś wykazać, że 'wzrost o 90%' wcale NIE OZNACZA że było 'źle' jeśli chodzi o frekwencję ("Czyli teoretycznie frekwencja mogła być w tych wybranych kursach nawet ciut wyższa od 50%").
Ja próbowałem wykazać, że 'wzrost o 90%' wcale NIE OZNACZA, że teraz jest 'dobrze' jeśli chodzi o frekwencję.

W obu przypadkach nie widzę 'klasycznego cherry picking'.
Ave Ja słusznie przyrównał oba posty do gdybania. Jedna teza z drugą ma niewiele wspólnego. Każdy z nas to co chciał, to poprawnie wykazał.

Cherry picking prawdopodobnie stosuje PIC lub RK, gdy podaje informacje o wzroście o 60 czy 90% bez podawania zapełnienia pociągów.

Rażący błąd logiczny (przykład manipulacji) widać w Twoim tekście:
"Czy to jest ta "porażka" i "megaklapa" o której pisze frustrat z Mysłowic? Nie, bo nie wiemy jaka była
frekwencja wyjściowa." (Podobne do "Czy dzisiaj jest ładna pogoda? Nie, bo nie oglądałem prognozy w telewizji")
Dodatkowo w prymitywny sposób próbujesz podważać autorytet osób z którymi dyskutujesz ("frustrat", "wypociny" itp, itd") dlatego nie będę się odnosił do Twoich postów.
Niech będzie, że wygrałeś
2015-06-06 09:20:21 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Autor z zdg tor określił publikacje tytułem bardzo skromnie.

Ale wiadomo polityczni mogą usunąć z miejsca zatrudnienia.

Adekwatny tytuł to tylko taki:

Narodowa kolejka znów pokazuje że musi bardzo szybko zostać przejęta przez obcy kapitał. Chu...j w du..,pe fundacji pkp.
2015-06-06 09:59:49 Autor: krzysztof rytel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

krzysztof rytel
Kolejka do dworca w B-stoku:

https://www.facebook.com/1414895608761028/photos/a.1584356675148253.1073741830.1414895608761028/1584356695148251/?type=1&theater
2015-06-06 12:26:50 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-06 12:48:46 Autor: ad
---.webiq.pl
Na przejezdzie kolejowym na L. Torun- Grudziądz zginęly dzieci , pytanie czy jest to temat tabu dla RK.
2015-06-06 15:42:05 Autor: googlg
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zatrudnili nowych dyrektorów regionalnych w IC chyba z 10 i nikt na niczym nie panuje to skandal współczucie dla kasjerów i informatorów z holu głównego na dworcu centralnym ze dają rade
2015-06-06 18:20:34 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Małe pytanie do fanów PKP IC: co się bardziej opłaca w rel. Opole-Katowice?

P16 PolskiegoBusa kupowany teraz na za nieco ponad tydzień za 9 zł, czas 1h 20 min

TLK/IC cena nieznana - ale na pewno wyższa od 9 zł - z czasem 1h 31-36 min
2015-06-06 21:11:08 Autor: Milf
---.174.145.238
Goralu, ja na Ciebie pomyj nie będę wylewać, tylko szanuj Polskę, malkontenctwo wyszło z mody jakieś 5 lat temu.

Co się bardziej opłaca? Co kto lubi, dla jednych pociąg jest wygodniejszy i kilkanaście minut nie robi różnicy. A według Ciebie, co się bardziej opłaca na trasie Wrocław-Szczecin:
PB - 7h - ~ 30 cebulionów
wygodny, zmodernizowany IC - 5 h ~ też 30 cebulionów, bo studencki, ale kupisz wcześniej to nawet 20 CBLN

?
Zaznaczam, że po 7h siedzącej jazdy PB uczysz się na nowo chodzić, tak wszystko odrętwieje. Ciężko jest też spać. Nie krytykuję PB, bo też ma swoje plusy i czasami fajnie dla samej przyjemności alternatywnej jazdy jest się przejechać, ale to zależy co kto lubi. Wyszukiwanie tendencyjnych przykładów do niczego nie służy, na dłuższą metę kolej i tak wygra z transportem kołowym na dalsze trasy, tylko w naszym kraju to potrzebuje czasu i ogromnych pieniędzy po długich latach zaniedbań. Dlatego w naszym żywotnym interesie narodowym jest wspierać kolej i starać się o mądrych ludzi u jej sterów (to tyczy się ludzi u władzy), bo bez kolei Polska zginie. A po zachodnich zaborcach pozostał nam piękny dar w postaci gęstej sieci kolejowej, rzadko spotykanej w świecie, żal straszny to zaprzepaścić
2015-06-06 21:11:43 Autor: Zenon
---.static.ip.netia.com.pl
G o r a l
A jechałes chociaz raz pendolino ?

Idę o zakład ze nawet nie stałes obok niego
2015-06-06 21:14:03 Autor: Do Gorala
---.static.ip.netia.com.pl
Czym wolę jechać ?
Oczywiście że pociągiem i choć miałbym zapłacić za niego i 50 zł i jechać 4 godziny z Opola do Katowic, to pojadę pociągiem
Jak ktoś jest dziadem to nim zawsze pozostanie.
2015-06-06 21:45:45 Autor: Kflik2
---.profinet.sk
@Malopolanin
Ta podawana kiedyś strata ir Matejko to może być sprytnie dobrana liczba, przy odpowiednim sposobie liczenia kosztów i nie uwzględnieniu wszystkich wpływow(np można wliczyc koszty administracyjne i inne stałe, pominąć wpływy ze zwrotu za ulgi ustawowe). Taka sucha liczba nic nie znaczy. To tak jak wzrost frekwencji o 90%, nie wiadomo co to oznacza.

Przypominam że nawet koszty P L K to są w pewnym sensie koszty stałe, bo wynika to że sposobu wyliczania stawek PLK. Oni sobie to odbija a PR, co prawda z opóźnieniem, też zapłacą cześć tego czego nie wydali na ir Matejko.

Happy hour nie wiadomo ile dało, ale że to rewolucyjna jak na POLSKĘ oferta już mówiłem. Ciekawe tylko dlaczego akurat takie pociagi są według nich w szczycie a nie np w południe albo o 5 rano oraz dlaczego nie ma czegoś pomiędzy 49 a 150 pln
2015-06-06 22:35:45 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Zenon

Oczywiście, że nigdy nie jechałem [Admin: zmoderowano], ani nigdy nią nie pojadę, bo jest dla idealnym symbolem pogardy okazywanej mieszkańcom prowincji przez dzianych mieszczuchów z metropolii. Ale zakład o "stanie" przy [Admin: zmoderowano]byś niestety przegrał...; )
2015-06-06 22:50:58 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Milf

Widać jestem jakiś inny, bo nawet po 9h w PolskimBusie (P12) z Katowic do Gdańska jestem w stanie np. zrobić w dużej mierze pieszą wizję terenową (łącznie ok. 25 km na nogach) i po takowej wracać bez noclegu kolejne 9h z powrotem...

Albo squadanką PB (P5+P8) +metro jechać też ok. 9h, potem cały dzień mierzyć drzewa i następnie również bez noclegu wracać kolejne 10h...

Cóż, widać ludzie z zad... są jacyś inni... ;)
2015-06-06 23:01:18 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Do Gorala

Jakby to był pociąg Przewozów Regionalnych, to też bym pojechał pociągiem. Ale niestety jest, jak jest i alternatywą wśród połączeń bezpośrednich generalnie jest PIC vs. autobus (iR od 14.06. będzie 1 dziennie, zresztą już teraz ostatni jest z Opola już ok. 15). PIC, jak wiadomo, nie wchodzi w grę ze względów ideologicznych ;)
2015-06-07 01:50:32 Autor: Walerek Bimberek
---.play-internet.pl
Ale plama!
2015-06-07 08:25:36 Autor: scyzor
---.dynamic.chello.pl
"Co pociągów PKP IC, to co mamy rozumieć ? że frekwencja w niektórych pociągach w piątek wieczorem wzrosła o 90 %."

Na przykład - jak w pociągu jedzie 10 pasażerów i dosiądzie się 9, to masz wzrost o 90%.
W artykule nie ma słowa o tym, że frekwencja wzrosła o 90% w stosunku do ilości miejsc w pociągu, tylko w stosunku do ilości pasażerów.
Pani od matematyki się kłania!
2015-06-07 10:14:13 Autor: WCH
---.tktelekom.pl
Należy się cieszyć ze wzrostu ilości podróżnych, tylko dlaczego jest naruszana ustawa o ochronie języka polskiego? Promocji nie można nazwać po polsku?
2015-06-07 17:27:13 Autor: md
---.dynamic-ww-3.vectranet.pl
Rynek mógłby potwierdzać plotki, zanim je opublikuje.
Pobrzeże miało wystawione podwójne miejscówki na jeden wagon (nr 18), nie na cały pociąg.
Poza tym, skąd w Działdowie dodatkowe wagony :) Zostały dostawione tylko w Warszawie.
W ogóle dużo ludzi w pociągach, długi weekend.
Inni stoją w korkach na drogach i też klną.
2015-06-07 17:34:15 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Dobrze, że cieszą się z wyników (pomijając to jakie one są - nie wiadomo).

Być może zrobią w końcu prawdziwszą taryfę dynamiczną, na stałe.
Nie musi być tak tania (49zł), ale powinna być dostępna w szerszym zakresie godzin (wcześnie rano? południe?) oraz zależeć bardziej od pociągu/trasy (czym innym jest pociąg rano w sobotę w wakacje z Katowic tylko do Warszawy a czym innym z Warszawy do Trójmiasta).

Powinno być więcej "stopni" - dlaczego 49zł a potem od razu 150zł?
2015-06-07 17:38:18 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@md
"Inni stoją w korkach na drogach i też klną. "
jadąc samochodem ze słowackich Tatr - zero korków.

Zrobić taką trasę pociągiem - droga przez mękę niezależnie od dnia tygodnia (łatwo dojechać tylko do Czeskiego Cieszyna/Bohumina).
2015-06-07 22:15:24 Autor: Milf
---.174.145.238
Goralu

Ale to wszystko jest do czasu takie hasanie po 9h na siedząco, po wielu latach takiej jazdy PB porobią Ci się zatory, zakrzepy i inne nieszczęścia i utną nogi albo umrzesz ;//

A co do Pendolino, to nie jest żadna pogarda dla mieszkańców mniejszych ośrodków, tylko opcja szybkiego przemieszczania się między dużymi miastami, które generują większe potoki pasażerskie niż "zadupia", jak to określiłeś. Rolą kolei regionalnych jest dowożenie pasażerów z "zadupia" to większych dworców-hubów i tam już z Pendolino nikt Ci bronić nie korzysta. Nie każda wioska załapie się na autostradę, tak jak nie dla każdej mieściny jest przeznaczone Pendolino, a wynika to z prostego rachunku ekonomicznego i czasowego. Nie sądzę, żeby głównym celem przyświecającym projektowi Pendolino w naszym kraju było dokopanie mieszkańcom mniejszych miast i wiosek, tej!
2015-06-07 22:31:58 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
A skąd w Działdowie wagony?
2015-06-07 23:40:54 Autor: marciunu
---.dynamic.chello.pl
Witajcie.

@ Góral , Małopolanin , fff.


Według mnie każdy z Was ma troche racji. Jednak mimo to uważam , że Pedolino jest naszą polską porażka. Chwalenie się milionowym pasażerem (czy tam 2mln) jest tak słabe , że tylko osoby nieinteresujące się transportem kolejowym mogą uwierzyć , że to jest sukces i coś z czego można być dumnym. Ludzie podróżują EIP tylko dlatego, że jest w dogodnych porach. Wyobraźcie sobie ze przed bądź za każdym EIP jedzie TLK , którego cena jest zgodna z obowiązującym cennikiem. Mimo iż warunki gorsze (wiadomo , ze nie puszczą pociągów kategorii IC , bo to już o wiele bardziej podniosłoby konkurencje do EIP) , ale sama cena jest o wiele atrakcyjniejsza. Nikt nie bedzie narzekał , że pojedzie te 15 min dłuzej. Intercity robi nas jak chce i taka jest prawda.

Obecnie ciesze się , że EIP jest tylko na trasie Trójmiasto - kraków/katowice/wrocław. Mimo to współczuje ludziom mieszkających na w/w trasach.
2015-06-08 00:51:46 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Milf

piszesz o hasaniu 9h na siedząco w PB, że niezdrowe, czy to dużo lepsze od 6h w Pendolino? Też na siedząco. W dowolnej klasie. Tu jedynym rozwiązaniem byłyby miejsca (pół)leżące lub całkiem leżąco. Nie zrobiono w ten sposób polskiego Pendolino, tymczasem są miejsca na świecie gdzie można na leżąco jechać autobusem.
2015-06-08 00:56:28 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@marciunu
"Intercity robi nas jak chce i taka jest
prawda."

Robi jak chce przy okazji zabijając potencjał nawet takich linii kolejowych jak CMK.
Na takiej linii, łączącej takie ośrodki, nie da się zapełnić pociągów poza szczytem, w szczycie jest ledwo jeden skład jest raz na godzinę.
Cena w szczycie prawie jak Florencja - Rzym (43PLN = 178PLN) tylko częstotliwość do nawet 4 razy gorsza i czas przejazdu prawie 2 razy gorszy (a w Polsce jednak mniej się zarabia).
2015-06-08 01:01:04 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Milf
"Nie sądzę, żeby głównym celem przyświecającym projektowi Pendolino w naszym kraju było dokopanie mieszkańcom mniejszych miast i wiosek, tej! "

Rząd umył ręcę.
"Coś robimy" (coś = Pendolino),
"kolej regionalna to samorządy" = nic nie musimy.

To jest metoda dokopywania mniejszym.

Zwłaszcza, że:
- Ci z małych miasteczek zazwyczaj także mniej zarabiają i 150zł za kurs w południe (na jaki dojadą ze swojej wioski wyjeżdżając rano) to zdecydowanie za dużo, zwłaszcza, że to godziny poza szczytem. (tańszy bilet po 19 nie wchodzi w grę co najmniej w jedną stronę - nie dotrą wieczorem do swojej wsi/miejscowości).
- Taryfa nalicza się od nowa przy przesiadce z regio (podnosi cenę biletu)
- wiele typów biletów nie da się kupić przez net (a w mniejszych miejscowościach kas nie ma)
2015-06-08 02:04:39 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Milf

To jakim cudem mojej za kilkanaście dni 60-letniej mamie wciąż nie amputowali ani jednej nogi? ;) Pociągów - poza EZT i to najlepiej tych przyjaznych i przewidywalnych z jej punktu widzenia starych tradycyjnych kibli - nie lubi i od wielu, wielu lat jeździ głównie autobusami i busami. W sumie to nawet woli busy ;)
2015-06-08 02:15:04 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik

Ale praktyka jeżdżenia PB, czy innymi przewoźnikami autobusowymi, jest taka, że rzadko jest 100% frekwencji na całej trasie, więc w którymś momencie generalnie zajmiesz sobie te 2 miejsca koło siebie. I już masz automatycznie pozycję półleżącą. Np. P12 o 19 z Katowic (Rzeszów-Gdańsk), którym zawsze jeżdżę (jazda w dzień to kompletna strata czasu, a to jest jedyny kurs P12 na północ o sensownej porze na obu "końcach"), przeważnie "czyści" się dość solidnie w Łodzi.
2015-06-08 02:42:11 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Milf & Kflik

Już to kiedyś gdzieś tłumaczyłem, dlaczego traktuję Pędo jako policzek dla mieszkańców prowincji od mieszczuchów z wielkich miast. Pomijając względy "codziennie" obiektywne (poniżej te zasadnicze), to prawda jest taka - z uwagi na fakt, że w polskich realiach w II progu podatkowym jest niespełna 3% podatników, a zatem podatki płacą głównie przeciętnie zarabiający i mieszkający poza największymi metropoliami - że Pędo kupiono za podatki przeciętniaków. Robiąc mu następnie taryfę dla tychże przeciętniaków nieosiągalną. Czy to jest sprawiedliwe?

Wspomniane względy "codziennie" obiektywne (pomijam celowo kwestie taryfowe i brak integracji z ruchem dowozowym, ba, brak integracji nawet z tzw. dalekobieżnym segmentem ekonomicznym - @ Kflik wystarczająco to i nieraz opisywał):
- Pędo ma absolutne pierwszeństwo w trasowaniu i rozwala tym samym rozkłady pociągów regionalnych (PR i KM) na tej samej linii,
- rozwalony rozkład pociągu regionalnego powoduje np. konieczność znacznie wcześniejszego dotarcia na stację, by dotrzeć do pracy/szkoły na wymaganą godzinę,
- rozwalony rozkład pociągu regionalnego powoduje np. niemożność sprawnego i dogodnego powrotu z tejże pracy/szkoły do domu (trzeba czekać np. godzinę, albo więcej, na kolejny pociąg),
- wystarczy drobne opóźnienie Pędo, by już rozwalony rozkład rozwalić jeszcze bardziej,
- wprowadzenie Pędo spowodowało częściową likwidację, a częściowe przesunięcie na gorsze godziny tańszej alternatywy dla osób z mniej zasobnym portfelem (teraz się to "łata" na bazie tych całych HH), co utrudnia im życie, a dla sporej części z nich oznacza "wypchanie" z kolei do transportu kołowego.

Ja rozumiem, że to podobno metropolie są tzw. "biegunami wzrostu", ale pogarda okazywana prowincji się kiedyś zemści. Zresztą w sumie niespełna miesiąc temu owa prowincja dokonała pierwszego aktu zemsty, 2 tygodnie temu drugiego, a na jesieni dokona trzeciego, ostatecznego. Nie jestem zwolennikiem wiadomej opcji politycznej, ale generalnie cieszy mnie pokazanie przez prowincję czerwonej kartki mieszczuchom z metropolii :)
2015-06-08 08:47:58 Autor: Kflik
---.60.129.178
to jest czerwona kartka też dla wiadomych polityków.
Którzy 8 lat nic nie robili właściwie, obietnice schowali pod dywan (afery też) i nagle sie obudzili, że to jednak nie jest tak, że cokolwiek (nie)robią to wszystko im ujdzie na sucho.

...i dobrze, że mamy jeszcze coś z demokracji a nie ustrój jednopartyjny.
2015-06-08 13:04:05 Autor: józio
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zapomnieliście jeszcze dodać że TLK "orkan" ze Szczecina odjechał z godzinnym opóźnieniem bo dopiero w chwili odjazdu zorientowali się że brakuje 2 wagonów na które były wykupione miejscówki!!! Do jasnej y nikt nie monitoruje sprzedaży biletów?. O przewozach regionalnych już nawet nie wspomne bo to co się działo na trasie z Świnoujścia do Szczecina... jednym słowem tragedia!!!
2015-06-08 17:44:54 Autor: Kflik
---.60.129.178
no i przez takie wpadki kolej w Polsce nie nadaje się do korzystania.
zbyt dużo niedociągnięć.

Przewoźnicy powinni płacić karę za przypadki typu sprzedana rezerwacja a brakuje miejsc lub zbyt dużo chętnych na przejazd pociągiem bez rezerwacji (jeśli wynika to z rzeczy które można była przewiedzieć tzn np. zakończenie długiego weekendu lub przypadki zdarzające się codziennie).

Odpowiednie zapisy powinny być w umowach z przewoźnikami.
2015-06-08 20:37:46 Autor: Miolf
---.174.145.238
Kflik
Ale różnica między Pendo a PB jest taka, że w Pendo możesz się swobodnie przemieszczać, a w PB jak siądzie obok Ciebie spocony grubas to jesteś przytłoczony konsumpcjonizmem naszych czasów objawiających się w jego jestestwie i jest to trudne. Próbowaliście kiedyś spać w PB? Siedząc w pojedynkę jest dość ciężko, a co dopiero ze spoconym grubasem. O ile nie jest się z takim w związku. Bo jak nie chce się za bardzo stykać cieleśnie, ale chciałoby się pospać to jest to prawdziwa gehenna. A kibelek w PB to też nie jest miejsce, gdzie można by sobie postać i nogi rozprostować.
Nie krytykuje PB, lubię od czasu do czasu pojechać, ale mimo wszelkich starań firmy w celu zwiększenia komfortu (wifi, skórzane fotele, przyjemne delikatne światełko nocą, świetna informacja) przegrywa z nowymi składami PICu, takie jest moje zdanie.

Goralu
Ale PB jest w Polsce od kilku lat, a Twoja mama nie jeździ nim całe życie. Po prostu siedzenie długo w pozycji, która wywołuje drętwienie kończyn jest baaardzo niekorzystne dla zdrowia i na dłuższą metę jest czego żałować, coś niecoś na ten temat wiem. Zawsze jadąc PB po kilku godzinach jazdy czuję się jak po wrzuceniu do klatki ze stadem wyposzczonych murzynów.

Kondycja Pendolino zależy od kolei regionalnej, która powinna pełnić funkcję dowozową (m.in. dla Pendo) . Jeśli rzeczywiście rząd zaniedbał koleje regionalne na rzecz Pendo to jest to prosta droga do udupienia tego projektu. Ja winę widzę jednak w głównej mierze w skostniałych strukturach PR na szczeblach samorządowych, gdzieniegdzie rządzą jeszcze Janusze i Grażyny z mentalnością z poprzednich epok.
2015-06-08 20:52:07 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
''Podczas dwóch weekendów obowiązywania promocji na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało kilkanaście tysięcy pasażerów więcej niż zazwyczaj''...
Co to za ''zazwyczaj''? Czy chodzi o ''zazwyczaj'' w rozumieniu adekwatnego okresu, a może o przewozowe ''zazwyczaj'' sprzed przejęcia zarządzania spółką przez dyletantów?

Gdyby parę lat temu IC zaliczyło wtopę w postaci dublowania sprzedaży miejsc na całe wagony,lub sprzedaż na wagony nie włączone do pociągów,konsekwencją była by co najmniej dymisja członka zarządu i ''jedynka'' w Faktach i Wiadomościach.Dziś się temu nikt nie dziwi...bo która TV,czy radio powie o totalnej indolencji PKP IC...co w konsekwencji oznaczać będzie zakończenie lokowania reklam ''PKP zapowiada się dobra podróż'' i ucięcie wpływów z tortu reklamowego o wartości 43 milionów zł?
2015-06-09 12:32:50 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Miolf

W PB tez można sobie chodzic np. co chwilę do toalety, w LuxEx mozna chodzić tez do automatu z kawą/herbatą.

Pewnie, że to gorzej niż pociągiem, ale różnica nie jest aż tak drastyczna.

W Pendolino też można mieć miejsce przy oknie, obok siedzi ktoś inny kto niekoniecznie jest zadowolony gdy co chwilę chcemy wstawac i wychodzić.
W praktyce mało kto robi sobie dłuższe wycieczki po pociągu.

Nogi pod siedzeniem przed sobą mogę wyciągnąć także w PB (a może kiedyś będą wygodniejsze autobusy, że będzie w ogóle miejsce pół-lezące, LuxEx pierwszy krok w tym kierurnku już zrobił. Europa pod tyk względem (komfort autobusów) jest zacofana, ale to będzie się zmieniać...
2015-06-09 12:40:31 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Miolf
"a winę widzę jednak w głównej mierze w skostniałych
strukturach PR na szczeblach samorządowych, gdzieniegdzie rządzą jeszcze Janusze i Grażyny z
mentalnością z poprzednich epok. "

co to "PR na szczeblach samorządowych"?

Według mnie "główna wina" to okolice tych co tworzą i wprowadzają prawo w Polsce.
Forma prawna PLK, to czego się od nich oczekuje (stabilność infry, stabilność rozkładów),
zasady według których ma PLK działać (sposób ustalania stawek PLK który jest bardzo niekorzystny dla kolei regionalnej, zwłaszcza na słabszych liniach, blokuje rozwój linii przez tworzenie nowych połączeń - bo to znacząco podnosi koszty przewoźnika choć wcale nie podnosi znacząco kosztów PLK).

winny jest także utrzymywany sztucznie, także przez podwójny system dotowania z ministerstwa albo samorządu, podział na kolej niby-regionalną i niby-dalekobieżną. One muszą współpracować a WSZYSTKIE pociągi "dalekobieżne" jeśli są DOTOWANE muszą być wykorzystywane także w ruchu regionalnym (jako przyspieszone lub nawet z postojem na każdej stacji tam gdzie trzeba). Wyjątkiem może być tylko sytuacja gdy równolegle istnieje linia kolei typu aglomeracyjnej/SKM z bardzo dobrą częstotliwością.
2015-06-09 12:46:46 Autor: Kflik
---.60.129.178
taki prosty test:

jesli przyjmiemy, że w Polsce bardzo brakuje połączeń kolejowych (a jest to prawda) i postanowimy uruchomić nagle np. dwa razy więcej pociągów poprzez optymalizację obiegów (załóżmy że byłoby to możliwe i starczy taboru i pracowników) to wpływy PLK z tytułu uruchamiania pociągów pasażerskich wzrosną dwukrotnie - choc koszty przez nie generowane wcale nie.

Dlatego nikt tego nigdy nie zrobi - przewoźników i podmioty dotujace przewoźników nie stać na to. Obecna forma ustalania stawek PLK hamuje rozwój kolei bo mocno karze za zwiększanie aktywności (co jest uzasadnione tylko tam gdzie są problemy z przepustowością a to mniejszość linii w Polsce).

Dlaczego samorzady nie znają ile w rzeczywistości kosztuje utrzymanie linii kolejowej na której zamawiają połączenia?
Trzeba skończyć z metodą PLK=wielki wór. Koszty muszą być znane na poziomie każdej linii (koszt stacji węzłowych wliczony w koszty linii ważniejszej, chyba, że cała stacja istnieje tylko ze względu na istnienie odchodzącej z niej linii bocznej).
2015-06-09 14:17:25 Autor: Genio
---.adsl.inetia.pl
Pendolino fajne pociągi, ale trochę za drogie bilety. Dobrze ze na regionalnych połączeniach nie jeżdzą bo nie byłoby nikogo stac :D A tak mam bilet Przewozów regionalnych np. 3,90 zł bydgoszcz-toruń.
2015-06-09 18:46:31 Autor: koloff
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dlaczego nie jest zaktualizowany program do wyszukiwania połaczeń w kasach cok i informacji w warszawie centralnej wschodniej zachodniej drukuje sie po niemiecku lub angielsku to jest skandal i nazywa sie promocje po angielsku wstyd
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony