Partnerzy serwisu:

Dużo ofert w przetargu na projekt modernizacji linii Poznań – Szczecin

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 15.06.2015 187

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-06-15 09:01:18 Autor: stoker
---.155.178.2
Czyżby w końcu miał nastąpić przełom jakościowy? Oby.
Martwi natomiast plan PLK, przewidujący likwidację wielu stacji pomiędzy Poznaniem a Wronkami - w tym st. P-ń Wola i Kiekrz (przebudowa na podg) oraz kolejnych kilku między Dobiegniewem a Stargardem, co ograniczy możliwość wyprzedzania wolniejszych pociągów towarowych (których na tej linii jeździ sporo), czy osobowych.
2015-06-15 09:02:38 Autor: p.
---.217.131.101
cyt.
"...i przywrócenie pierwotnych parametrów linii, tj. prędkości 120-130 km/h na odcinku leżącym na obszarze Puszczy Noteckiej i Puszczy Drawskiej oraz na odcinku Wronki – Dobiegniew"

Masło maślane... Co za ignorant to pisał!
2015-06-15 10:23:12 Autor: haha
---.g-net.pl
@stoker:
Te likwidacje to w ramach poprawy przepustowości. Kto to projektował?
2015-06-15 10:23:15 Autor: d33
---.158.218.22.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
[Admin: zmoderowano], no kurde nóż się w kieszeni otwiera na to nasze PLK jak to czytam, w lesie gdzie nikt nie mieszka, grunty pod lasami są skarbu państwa ma być utrzymanie prędkości projektowej z czasów gdy tą linię w XIX wieku budowano szpadelkami taczkami i nosidełkami. Tam w lasach puszczy linia jest kręta bo omija górki czystego piasku, jakieś wydmy polodowcowe które obecnie można spychem od budowy autostrady zniwelować w 2 dni a linie kolejową wyprostować. Największym błędem tej modernizacji jest brak przebudowy właśnie leśnych odcinków, linię należy w 30% poprowadzić nowym śladem, będzie nieco krótsza ale z możliwością poruszania się pociągów 200 km/h. Brak takiej modernizacji świadczy o zachowawczym stanowisku pierdzistołków z PLK ich miałkości intelektualnej, odpowiedzialni za ten stan rzeczy powinni być natychmiast wyeliminowani.
2015-06-15 12:44:38 Autor: st32
---.play-internet.pl
@d33 - częściowo masz rację, ale... przebudowa teraz pod 200 to nonsens - wiadukty w miejsce przejazdów itd. po to, by marne +40 km/h osiągnąć. U nas sens ma dociągnięcie pod 160 (między Wronkami a Krzyżem ta linia ma może 4 km łuków, które pewnie by się łatwo dało wyłagodzić), z sensowną zabudową stacji/szybkich rozjazdów, by łatwo mijać się/wyprzedzać,

ew. projektowanie w nowej geometrii na 250 km/h, ale tej prędkości to nawet na CMK nasi jeszcze nie uzyskali, więc tym mniejsze szanse "gdzieś pod Szczecinem".

Najgorsze co może dla tej linii być, to wielo-wielo-letnia przebudowa "wielkie niewiele lepiej" wzorem E65 czy wręcz wieloletnie próbowanie przebudowy bez żadnego efektu wzorem Katowice-Kraków.
2015-06-15 13:07:28 Autor: ekolog
---.greendata.pl
Marzy sie komuś "200" w Puszczy Noteckiej ..... Zapomnijcie...... Chyba, ze w tunelu .
2015-06-15 17:28:44 Autor: zyczliwy
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post ekolog:
"Marzy sie komuś "200" w Puszczy Noteckiej ..... Zapomnijcie...... Chyba, ze w tunelu ."
Czy to ograniczenie puszczańskich prędkości jest jakoś naukowo uzasadnione czy też może tylko wzięte z kapelusza?
2015-06-15 17:34:06 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@d33 -
...czy wręcz wieloletnie próbowanie przebudowy bez żadnego efektu wzorem
Katowice-Kraków.

Przebudowa odcinka Katowice-Kraków przyniosła całkiem wymierne efekty. Wydłużył się czas jazdy tak bardzo, że już nikt na tej trasie nie jeździ.
2015-06-15 18:09:47 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
@stoker
Ja bym się o Wolę nie martwił. Ile tam jest towarowych ( na odc. P. Wola - Kiekrz) na tydzień ? Nie więcej niż 5 - zdawka do Thyssena lub na ładownię.
Bardziej bym się martwił o "podwieszenie" linii 395 do 351. Oby nie "wisiało" na jednym rozjeździe. Oraz o pełną modernizację Szamotuł i Wronek czyli po jednym torze głównym i głównym dodatkowym dla kazdego kierunku czyli 4 krawędzie peronowe.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony