Duże zamówienie na lokomotywy Siemensa w USA
inf. pras. ⚫ 02.01.2019 ⚫
2,9k





Spółka Siemens Mobility otrzymała zlecenie na zaprojektowanie i wykonanie 75 sztuk lokomotyw spalinowych typu Charger dla państwowego przewoźnika Amtrak w Stanach Zjednoczonych na blisko 850 milionów dolarów. Dostawa pierwszych lokomotyw jest planowana na lato 2021 r. Pierwsze kursy rozpoczną się kilka miesięcy później – informuje producent.
Wszystkie zakontraktowane lokomotywy wejdą do służby do roku 2024. – Jesteśmy dumni i wdzięczni, że byliśmy w stanie pogłębić naszą współpracę ze spółką Amtrak, wiodącego przewoźnika pasażerskiego w USA, która rozpoczęła się ponad 10 lat temu, kiedy to dostarczyliśmy lokomotywy dla Północno-Wschodniego Korytarza, łączącego dwa największe miasta Ameryki, Waszyngton i Nowy Jork. Jesteśmy przekonani, że nowe lokomotywy pomogą Amtrakowi zapewnić bezpieczne, przyjazne dla środowiska usługi pasażerskie na światowym poziomie – powiedziała Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility cytowana w komunikacie. – Chargery zwiększają komfort pasażerów, dostępność pociągów oraz polepszają stabilność pracy składów w ciągu całego cyklu życia pojazdów, tym samym ulepszając rentowność operacyjną pociągów na długodystansowych trasach – dodała.
Lokomotywy będą ciągnęły pociągi na liniach północ-południe oraz wschód-zachód:
Jak zapewnia producent, nowe lokomotywy są również bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego od ich poprzedników. Spełniają normy emisyjne na poziomie 4, co oznacza, że emisja tlenków azotu jest zmniejszona o ponad 89%, a cząstek stałych o 95% w porównaniu do poziomu 0. Lokomotywy są włączone w program mający na celu ożywianie amerykańskiej koniunktury i będą produkowane w zakładach Siemensa w Sacramento w Kalifornii. Fabryka w Sacramento jest zasilana w 80% przez energię słoneczną. Silniki diesla są produkowane przez spółkę Cummins w fabryce w Seymour w stanie Indiana – podsumowuje Siemens.
Lokomotywy będą ciągnęły pociągi na liniach północ-południe oraz wschód-zachód:
- Auto Train (Waszyngton DC do Orlando, Floryda),
- California Zephyr (Chicago, Illinois, do San Francisco, Kalifornia),
- Capitol Limited (Waszyngton DC do Chicago, Illinois),
- Cardinal (Nowy Jork do Chicago, Illinois),
- City of New Orleans (Chicago, Illinois do Nowego Orleanu, Luizjana),
- Coast Starlight (Seattle, Waszyngton do Los Angeles, Kalifornia),
- Crescent (Nowy Jork do Nowego Orleanu, Luizjana),
- Empire Builder (Chicago, Illinois do Seattle, Waszyngton),
- Lake Shore Limited (Boston, Massachusetts do Chicago, Illinois),
- Palmetto (Nowy Jork do Savannah, Georgia)
- Silver Star/Silver Meteor (Nowy Jork do Miami, Floryda),
- Southwest Chief (Chicago, Illinois do Los Angeles, Kalifornia),
- Sunset Limited (Nowy Orlean, Luizjana do Los Angeles, Kalifornia)
- Texas Eagle (Chicago, do Los Angeles, Kalifornia przez San Antonio w Teksasie)
Jak zapewnia producent, nowe lokomotywy są również bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego od ich poprzedników. Spełniają normy emisyjne na poziomie 4, co oznacza, że emisja tlenków azotu jest zmniejszona o ponad 89%, a cząstek stałych o 95% w porównaniu do poziomu 0. Lokomotywy są włączone w program mający na celu ożywianie amerykańskiej koniunktury i będą produkowane w zakładach Siemensa w Sacramento w Kalifornii. Fabryka w Sacramento jest zasilana w 80% przez energię słoneczną. Silniki diesla są produkowane przez spółkę Cummins w fabryce w Seymour w stanie Indiana – podsumowuje Siemens.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |