Partnerzy serwisu:

Duże zainteresowanie modernizacją wyjątkowej estakady w Gorzowie

Jakub Madrjas 17.02.2016 690

Duże zainteresowanie modernizacją wyjątkowej estakady w Gorzowie
Fot. Łukasz Hettwer, SM42.pl
Aż piętnaście podmiotów złożyło wnioski o udział w postępowaniu na wybór wykonawcy modernizacji najdłużej estakady kolejowej w Polsce, prowadzącej przez centrum Gorzowa Wielkopolskiego.
Estakada Kolejowa w Gorzowie Wlkp. jest najdłuższa w Polsce. Została zbudowana w latach 1910-1914 i umożliwiła bezkolizyjne przeprowadzenie ruchu kolejowego przez centrum miasta. W 2014 roku nadzór budowlany wydał nakaz remontu obiektu.

Duże zainteresowanie przetargiem

W grudniu PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację zabytkowej estakady. Otwarcie wniosków o udział w postępowaniu znacznie się jednak opóźniło, m.in. z powodu zmian w wymaganiach zamawiającego wobec wykonawców. Ostatecznie do 15 lutego do PLK wpłynęło czternaście wniosków plus jedno zgłoszenie telefoniczne.

Oferty chcą złożyć firmy: Polaqua, IDS–Bud i Strabag oraz konsorcja, na których czele stoją: Trakcja PRKiI, Mostostal Warszawa, Skanska, Eurovia, Berger Bau, Porr, Balzola, Molewski, Intercor, Mota–Engel, Aldesa oraz Budimex.

Spośród tych podmiotów PKP PLK wybierze pięć o największym doświadczeniu. Ci będą mogli przedstawić swoje oferty. Wykonawca zostanie wybrany na mocy kryterium ceny (w 85 proc.), okresu gwarancji (10 proc.) oraz terminu realizacji (5 proc.).

Gruntowna przebudowa estakady i dworca

Inwestycja obejmuje m.in.: modernizację betonowego muru oporowego o dł. ok. 310 m, remont przęseł ceglano-betonowych estakady, modernizację 5 wiaduktów stalowych w ciągu estakady, remont mostu w km 296,787, naprawę betonowych murów oporowych, budowę peronu przy ul. Teatralnej wraz z zadaszeniem i niezbędną infrastrukturą i wyposażeniem, renowację tuneli i przejść pod torami, modernizacje wiat peronowych, wykonanie małej architektury, estetyzację estakady kolejowej.

W zakresie infrastruktury torowej zamówienie przewiduje m.in.: wykonanie nawierzchni na przejazdach kolejowych, wymianę nawierzchni torowej połączone z modernizacją podtorza, regulację położenia toru na pozostałych odcinkach, budowę odwodnienia torowiska, odbudowę i umocnienie skarp.

Estakada wpisana jest do rejestru zabytków w związku z czym wykonane będą prace archeologiczne, konserwatorskie, restauratorskie oraz badania konserwatorskie. Na wykonanie wszystkich prac wykonawca będzie miał dwa lata.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony