Partnerzy serwisu:

Duża inwestycja kolejowa na Śląsku. Pociągi już przyspieszyły

inf. pras., oprac. ms 25.06.2021 4,9k

arrow
arrow
Duża inwestycja kolejowa na Śląsku. Pociągi już przyspieszyły
Fot PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Duża inwestycja kolejowa na Śląsku. Pociągi już przyspieszyły
Duża inwestycja kolejowa na Śląsku. Pociągi już przyspieszyły
Duża inwestycja kolejowa na Śląsku. Pociągi już przyspieszyły
Duża inwestycja kolejowa na Śląsku. Pociągi już przyspieszyły
Duża inwestycja kolejowa na Śląsku. Pociągi już przyspieszyły
Przewoźnicy korzystają z przebudowanej linii od Bytomia do Zabrza Biskupic. Pociągi jeżdżą nowym torem od Zabrza Biskupic do Maciejowa Północnego. W czerwcu rozpoczęła się poprawa toru między Mysłowicami Brzezinką a Sosnowcem. Sprawniejszy staje się przewóz towarów koleją w województwie śląskim, dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 350 mln zł, realizowanej z dofinansowaniem unijnym POIiŚ.
Efektem prac będzie sprawniejszy przewóz towarów koleją w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym. Pociągi z ładunkami pojadą szybciej, zwiększy się też przepustowość linii. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Dzięki zastosowaniu torów bezstykowych i ekranów akustycznych ograniczone będzie oddziaływanie kolei na otoczenie. Inwestycja zwiększy konkurencyjność kolei – najbardziej ekologicznego środka przewozu towarów – w stosunku do innych gałęzi transportu. 

Na odcinku Bytom – Bytom Bobrek – Zabrze Biskupice pociągi jeżdżą po dwóch nowych torach z prędkością do 100 km/h. Wymieniono 9 km torów i sieci trakcyjnej oraz 19 rozjazdów. Wyremontowano wiadukt kolejowy na szlaku Bytom Bobrek – Zabrze Biskupice i 3 przepusty.

Składy jeżdżą nowym torem także między Zabrzem Biskupicami a Maciejowem Północnym. Prace prowadzone są przy drugim torze. Wymieniane są rozjazdy, wzmacniane podtorze, przebudowywana sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. Roboty prowadzone są na obiektach inżynieryjnych. Zmienia się nastawnia Maciejów Północny. Po zakończeniu prac tu także pociągi będą mogły osiągać prędkość do 100 km/h.

W czerwcu rozpoczęły się prace na trzecim odcinku – na linii od Mysłowic Brzezinki do posterunku odgałęźnego Dorota w Sosnowcu. Wykonawca demontuje sieć trakcyjną na trasie Sosnowiec Jęzor – Dorota. We wrześniu wysokowydajna maszyna do potokowej wymiany nawierzchni torowej (PUN) wymieni ponad 15 km toru. Rozpocznie się też przebudowa zaprojektowanej stacji towarowej Katowice Szopienice Północne. Wykonanie prac zapewni sprawny i bezpieczny przewóz koleją większej ilości towarów.

Zadanie obejmuje prace na 47 km torów i sieci trakcyjnej oraz wymianę 56 rozjazdów. Zaplanowano odnowę 39 obiektów inżynieryjnych i 4 nastawni.

Zadanie „Prace na liniach kolejowych nr: 132, 147, 161, 180, 188, 654, 657 na odcinkach Gliwice – Bytom, Chorzów Stary – Mysłowice oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka” realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe obejmuje linię kolejową nr 132 na odcinku Bytom – Zabrze Biskupice, linię nr 147 na odcinku Zabrze Biskupice – Maciejów Północny oraz linię nr 180 na odcinku posterunek Dorota (Sosnowiec) – Mysłowice Brzezinka, a także stację Katowice Szopienice Płn. Inwestycja ma wartość ponad 350 mln zł, dofinansowanie pochodzi z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2023 r.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony