Partnerzy serwisu:

Drugie podejście do przebudowy stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce

Martyn Janduła 09.08.2017 1,2k

Drugie podejście do przebudowy stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce
Dąbrowa Górnicza StrzemieszyceFot. Dawid Kmiotek, bazakolejowa.pl
Pierwszy przetarg PKP Polskich Linii Kolejowych na przebudowę stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce napotkał na szereg problemów. Zarządca zdecydował się ponowić postępowanie. Właśnie poznaliśmy oferentów, którzy złożyli oferty równie licznie jak w poprzednim przetargu.
Przedmiotem zamówienia w rozpisanym przez PKP PLK przetargu jest wykonanie przebudowy infrastruktury kolejowej na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Prace te będą prowadzone w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”. Inwestycja obejmuje m.in. wyburzenie peronów i budowę nowego, dwukrawędziowego oraz rewitalizację obejmującą tory, rozjazdy, wiaty i oświetlenie. Dokładnie opisujemy przetarg w tym miejscu.

Pierwsze postępowanie, które PLK rozpisały w grudniu 2016 roku, napotkało na szereg problemów. PLK odrzuciły łącznie aż osiem z dziesięciu ofert. W związku z tym pozostały tylko dwie ważne, jednak obie przekraczały kosztorys inwestorski. W związku z tym 21 czerwca PLK unieważniły przetarg. Nowe postępowanie w tej sprawie ogłoszono już 29 czerwca. Więcej o nieudanym pierwszym postępowaniu piszemy tutaj.

Kosztorys pozostał bez zmian. Zamawiający przygotował na zamówienie 16,92 mln zł brutto. Jednak tym razem żadna oferta złożona przez dziesięciu oferentów nie mieści się w założonym budżecie. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Siltor i Zakład Automatyki i Telekomunikacji Kolster, które zaproponowało kwotę 17,92 ml zł brutto. Niewiele droższa jest oferta konsorcjum firm Stanisław Łukasiewicz Eco-Baza Przedsiębiorstwo wielobranżowe i FIMA Polska za 18,23 mln zł. Następnie w kolejności swoje oferty złożyli Infrakol (18,39 mln zł), Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane TOR (20,56 mln zł), konsorcjum ETF (20,82 mln zł), konsorcjum firm KZN Rail i Przedsiębiorstwo projektowo-wykonawcze i usług techniczno-handlowych (21,08 mln zł), konsorcjum firm Torkol i Bohn Technik (21,25 mln zł), konsorcjum firm Swietelsky Rail, Kolejowe Zakłady Automatyki i Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane Armex (21,29 mln zł), Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie (21,97 mln zł), Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego Transkol (24 mln zł).

Zamawiający oceni teraz oferty pod względem ceny, która stanowi 90% w ocenie przetargowej oraz okresu gwarancji, który wyceniono na 10%. Wszyscy zaoferowali 72 miesiące gwarancji, więc o zwycięstwie, jeżeli PLK podwyższą budżet na zamówienie, zadecyduje cena.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony