Partnerzy serwisu:

Druga próba wykonania przeglądów wagonów Bombardiera Kolei Mazowieckich

Michał Szymajda 24.02.2023 2,5k

Druga próba wykonania przeglądów wagonów Bombardiera Kolei Mazowieckich
fot. M. Szymajda, Rynek Kolejowy
Jest druga próba wysłania piętrowych wagonów Bombardiera na naprawę główną (P5). Koleje Mazowieckie mają w swoim taborze 37 takich wagonów, w tym pojazdy z pulpitami sterowniczymi.
Twindexxy w Kolejach Mazowieckich zaczęły jeździć w 2008. Dzięki nim Koleje Mazowieckie, po zakupie lokomotyw Traxx, zaczęły uruchamiać pierwsze w kraju pociągi push-pull. Od września do maja piętrowe pociągi kursują na najbardziej obciążonych i przyspieszonych liniach na Mazowszu, a latem dodatkowo, kursują do Trójmiasta i Ustki w ramach pociągów Słoneczny i Słoneczny Bis.

Wagony mają obecnie 15 lat i należy wykonać ich naprawę główną, czyli P5. Po takiej naprawie pojazdy są w zasadzie jak nowe, ponieważ rozbierane są aż do szkieletu, wymienia się w nich wszystkie kluczowe elementy, lifting przechodzi też przestrzeń pasażerska. Czasami jest to też okazja do unowocześnienia pojazdów, np. poprzez doposażenie ich o nowocześniejszą informację pasażerską.

Przetarg na P5 37 wagonów Bombardiera miał już miejsce na przełomie 2022 i 202 roku, jednak kosztorys Kolei Mazowieckich nie przewidywał, że kosztować to będzie tak dużo i zrezygnowano z wyłonienia wykonawcy prac. 

Dlatego obecnie przetarg jest powtórzony. W ogłoszeniu czytamy, że „przedmiotem zamówienia jest wykonanie napraw w poziomie utrzymania P5 26 piętrowych wagonów środkowych serii Bpz i 11 piętrowych wagonów sterowniczych serii ABpbdzf wyprodukowanych przez Bombardier Transportation GmbH wraz z pracami dodatkowymi, dostawą kół monoblokowych oraz ich wymianą”. Kryterium wyboru oferty w 85% jest cena, w 5% okres udzielonej gwarancji, w kolejnych 5% termin wykonania naprawy P5 każdego wagonu piętrowego wraz z pracami dodatkowymi, dostawą kół monoblokowych oraz ich wymianą, ostatnie 5% to okres udzielonej gwarancji jakości.

Wszystkie wagony muszą przejść naprawy w czasie 33 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. Jednocześnie wyłączonych z eksploatacji będzie maksymalnie 6 wagonów. Oferty można składać do 8 marca 2023.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony