Partnerzy serwisu:

Drastyczne cięcia pociągów na Podkarpaciu

Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 12.12.2014 215

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-12-12 12:12:01 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Ktoś przypomni, kto rządzi Podkarpaciem?
zresztą oni wszyscy są nic nie warci, przed TV biją się o swoje pryncypia, a jak kamery są wyłączane, to wszyscy są dobrzy kumple

rzygać się chce od tej polityki
2014-12-12 12:24:21 Autor: grom
---.opera-mini.net
Super prezent PiSu dla wyborców. Ludzie na nich oddali głos i dzięki przeciętnym ludziom wygrali, to się teraz oddwdzięczają. Czy to na być namiastka tego, co zrobią z koleją, gdyby wygrali wybory parlamentarne?
2014-12-12 12:30:25 Autor: W.
---.play-internet.pl
Przecież to jest jakiś absurd! Remontowali linię kolejową do Jasła, żeby tuż po remoncie skasować pociągi?! To co wyprawia UM to się do prokuratury chyba nadaje. Busiarze na najważniejszej trasie Rze-Tar zacierają ręce, a ludzie z małych miejscowości zostają niemal odcięci od transportu zbiorowego. Strzelają sobie pisowcy w kolano.
2014-12-12 12:37:05 Autor: mal
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To chyba jedyne województwo które zmniejsza ilość pockm. Ale może zawierzą się Jezusowi to wszystkie problemy rozwiąże. Dodam jeszcze ze podkp od dawna wydaje procentowo najmniej na pociągi.
2014-12-12 12:37:37 Autor: haha
---.g-net.pl
Podkarpacki duet Urzędu Marszałkowskiego i Zakładu Przewozów Regionalnych to ta sama liga - jednakowa dziadownia mentalna. Transportowy Bangladesz.
Rozumiem że z powiatu krośnieńskiego i sanockiego do Rzeszowa nie wpływa ani złotówka podatku CIT?

Niech się biurwa tłumaczy, ciekawe co wymyślą te dziady.
2014-12-12 12:41:29 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Jak chcą utrzymywać nierentowny kosmodrom EPRZ/EPRJ Rzeszów - Jasionka no to muszą gdzieś kasę przyciąć. A najlepiej pociągom.
2014-12-12 12:48:18 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
na trasie Strzyżów-Rzeszów pasażerowie zaczęli wracać to trzeba było szybko to rozwalić, bo jeszcze by się okazało, że kolej ma Podkarpaciu ma sens.
2014-12-12 12:55:05 Autor: gustaw
---.120.225.195.static.bait.pl
POmoc rządu dla ściany wschodniej
2014-12-12 13:05:40 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przestroga dla wszystkich, którzy uważają, że to PO demoluje kolej regionalną/lokalną w Polsce - otóż PIS ROBI TO - JAK WIDAĆ - ZDECYDOWANIE SKUTECZNIEJ!

W pozostałych regionach - rządzonych generalnie przez PO, PSL i czasem jeszcze dodatkowo SLD - ruch regionalny jest +/- porównywalny z obowiązującym wciąż jeszcze "starym" rozkładem. Albo i jest nieco lepiej. I co? Zwolennikom Kaczek opadła kopara? :)))
2014-12-12 13:07:48 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
PKP IC w wymarzonej i wysnionej pozycji monopolisty w relacji... Jaslo-Zagorz:-)
2014-12-12 13:12:21 Autor: sPISek ;)
---.free.aero2.net.pl
Witamy w "landzie" partii która dla obywatela wszystko ;)

Pozdrowienia dla Pana Kłamczyńskiego !!! :D
2014-12-12 13:14:18 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ mal

To o tym zawierzeniu to a propos tego?

http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,17116630,Pierwsza_decyzja_wladzy_z_PiS__Oddanie_miasta_Jezusowi.html
2014-12-12 13:20:56 Autor: zpisu
---.play-internet.pl
Ale nagonka na PiS. Ale czy wy się zastanowiło się trochę. Urząd nie będzie dopłacać do nierentownych połączeń bo paru miłośników kolei chce się w pociągi bawić. Przy małych potok ach kolej jest nieopłacalna. Pogodzie się z tym. Przesiadcie się do busów i zapomnijcie o pociągach.
Województwo ma się zadluzac po to by zadowolić wąska grupę miłośników kolei?. Transport można z komercjalizowac i będziemy kontynuowali ten proces.
2014-12-12 13:27:13 Autor: antyPISior
---.155.178.2
Obawiam się, że niebawem podobnie brzmiące informacje popłyną z innych regionów.

To nie wina tego, czy innego ugrupowania, rządzącego akurat na Podkarpaciu, a lobbingu warszawki za zmniejszeniem janosikowego.
Teraz Wawa i Mazowsze dostaną więcej kasy (bo przecież krzywda im się działa), a prowincja niech zap... by stolicy żyło się lepiej...
2014-12-12 13:28:53 Autor: Kflik
---.60.129.178
W przypadku tego wojewodztwa wiele zrobilaby zmiana zasad naliczania stawek PLK.

Obecnie maja wiele regionalnych na magistrali Tarnow - Przemysl
- dlaczego samrozad ma pokrywac w calosci stawki za dostep? To istotna magistrala kolejowa, moze z budzetu centralnego powinny isc srodki na ta linie? prosto do PLK - z pominieciem przewoznika ktory by juz nie ponosil kosztow PLK. To znaczaco odciazyloby samorzad.

Natomiast na liniach lokalnych - placenie sporej kasy za pojedyncze kursy regio tez jest bez sensu.
Samorzad (jesli nie panstwo) powinien tutaj uzgadniac z PLK ile faktycznie brakuje mu do utrzymania linii kolejowej, tej konkretnie linii kolejowej, po uwzglednieniu przychodow z polaczen komercyjnych - i samorzad by deklarowal sie ze taka kwote pokryje - w zamian wszystkie pasazerskie jezdzilyby gratis. Wtedy jest szansa na sensowna oferte np. takt 2h a nie 2 lub 4 pary dziennie....
2014-12-12 13:33:33 Autor: haha
---.g-net.pl
@antyPISior:
rozumiem że nie warto puszczać tu pociągów bo:
- linie do Jasła i zagórza świeżo wyremontowane
- po drodze same zadupia: Strzyżów, Jasło, Krosno, Sanok.
- droga DK28 świeci pustkami.

Gratuluję (nie)trzeźwej oceny sytuacji i (nie)znajomości tematu.
2014-12-12 13:34:13 Autor: haha
---.g-net.pl
Przepraszam, powyższy post był adresowany do @zpisu.
2014-12-12 13:36:42 Autor: Driver
---.centertel.pl
Takie województwa jak Podkarpackie, Świętokrzyskie, Opolskie należy zlikwidować i podzielic na sąsiednie województwa, byłoby lepiej dla mieszkańców.
2014-12-12 13:38:24 Autor: pk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
o kolei to ty może nie pisz bo nie bardzo ci wychodzi- jak połączenia mogą być rentowne jak ich nie ma albo są w takiej ilości i czasie że nikomu to nie jest potrzebne?
2014-12-12 13:39:08 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Driver

Opole jest historyczną stolicą Górnego Śląska więc może raczej śląskie powinno być zlikwidowane? ;)
2014-12-12 13:40:28 Autor: do zpisu:
---.wroclaw.mm.pl
Kończ pan! Wstydu oszczędź! I Przepadnij razem z całym PiS-em który jest nowotworem nękającym nasz naród.
2014-12-12 13:47:24 Autor: Jar.
---.opera-mini.net
@do z pisu - o ile do niektórych miejscowości da się ludzi przepędzić do 20-osobowych busów, o tyle w przypadku innych linii ludzie zostają odcięci od kolei. To jest sprawiedliwość spiłeczna?
2014-12-12 13:49:04 Autor: Jar.
---.opera-mini.net
* miało być: że ludzie zostaną odcięci od transportu publicznego niemal w ogóle (tam gdzie nawet busiarze mają ich w d.)
2014-12-12 13:49:23 Autor: Kflik
---.60.129.178
co do pytania - w jakim stopniu ma na taką decyzję wpływ zmian w Janosikowym - to chyba dobre pytanie....
2014-12-12 13:51:17 Autor: Sołtys
---.internetdsl.tpnet.pl
No cóż, nie chciało się "przeorientować" na ZSL... pardon: na "PSL" - to się teraz będzie ofiarą cięć.

Nie będzie Piechociński wspierał NIEWDZIĘCZNIKÓW.

Trzeba było więcej głosów nieważnych oddać!
2014-12-12 14:01:54 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Przypominam słowa ministra Karpińskiego : CH... Z TĄ POLSKĄ WSCHODNIĄ !
Potwierdzają się więc sygnały , że finansowanie tam , gdzie rządzi PiS , ma być w takim wymiarze , by sabotować możliwości rozwojowe takiej części kraju .
2014-12-12 14:03:38 Autor: Pn11
---.static.ip.netia.com.pl
Jak mają być duże potoki, skoro od 5 lat są 2 pary, do tego przez remonty i awarie więcej jest KKA niż pociągów?! Zróbcie cywilizowaną ofertę w postaci taktu 2h z dogęszczeniem w szczycie, to pasażerowie wrócą. Przecież wzdłuż linii do Zagórza mieszka masa ludzi!
2014-12-12 14:06:48 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Pn11

w tym celu trzeba zmian w PLK.
Zrobić z niej coś na wzór GDDKiA,
zmienić zasady ustalania stawek za dostęp (każda linia traktowana oddzielnie, na liniach o niewykorzystanych możliwościach opcja płacenia ryczałtem za dowolną ilość pociągów w ciągu godzin otwarcia linii/doby.

Potrzebne są zmiany prawne.
2014-12-12 14:11:07 Autor: mmm
---.158.218.68.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
No wiecie. Trzeba było wyciąć bo inaczej by TLK do Zagórza nie miała zapełnienia hahaaaaa
2014-12-12 14:13:45 Autor: inmotion
---.slupsk.vectranet.pl
To ile kosztował remont linii Rzeszów - Strzyżów - Jasło i dalej poprawki do Zagórza?

Dlaczego w Polsce np. nie buduje się dróg, na których jest zakaz poruszania się autem?

Boże... to możliwe jest tylko tutaj.
2014-12-12 14:29:32 Autor: krzych
---.adsl.inetia.pl
Już cieszyłem się, że od wiosny będę jeździł na wycieczki rowerowe na południe od Rzeszowa z dojazdem koleją, bo remonty się skończyły i pociągi przyśpieszą a tu kupa! Ciekawy jestem czy drastycznie utną ilość stołków w Podkarpackim Zakładzie Przewozów Regionalnych?
2014-12-12 14:45:32 Autor: sw3
---.205.238.48
To pokazuje, że kolej to jest droga zabawka za cudze pieniądze. Są pieniądze na kolej to trzeba je jakoś wydać - kto by się zastanawiał nad sensem czy jakąś strategią... Najlepiej to widać na przykładzie Rzeszów-Jasło-Zagórz gdzie w każdym miesiącu jest zupełnie inna oferta, skierowana do zupełnie innych odbiorców:
grudzień: po jednym połączeniu rano i wieczorem w każdej relacji w tym Rzeszów-Zagórz rano i Zagórz-Rzeszów po południu; od 15 grudnia dodatkowo Zagórz-Rzeszów rano i Rzeszów-Zagórz po południu dzięki dodatkowej parze Rze-Jas.
styczeń: po jednym połączeniu Jas-Rze i Rze-Jas rano i wieczorem
luty: rano 2x Jas-Rze, wieczorem 2x Rze-Jas
Zresztą już pokazali, że od maja do sierpnia nie było nawet komunikacji zastępczej i świat się nie zawalił.
Tylko trzeba by się zdecydować: albo remontujemy tory i zapewniamy jako taką ofertę albo likwidujemy kolej na południe od Rzeszowa i zamiast kupować szynobusy i robić remonty torów i peronów to te pieniądze wydajemy na drogi.
Ale to jest polityka, tu się nie wydaje własnych pieniędzy więc można wydać grube miliony na remonty linii 106 i 108, jeszcze trochę milionów na szynobusy by potem kolej zlikwidować. Nawet tłumaczenie, że te remonty to nie na darmo bo są towarowe i 1 TLK (ciekawe na jak długo), się nie obroni bo między Jasłem a Zagórzem jest parę nowych/odnowionych peronów przy których TLK się nie będzie zatrzymywać.

Przecież za te pieniądze wydane w ostatnich latach na 106, 108 i szynobusy, można by wybudować np. parę kilometrów S19.
2014-12-12 14:48:28 Autor: sw3
---.205.238.48
Poprawka: bez komunikacji zastępczej było od kwietnia do sierpnia.
2014-12-12 14:58:21 Autor: Kflik
---.60.129.178
@krzych

PZPR powinien zostać zlikwidowany.
do obsługi jednej magistrali wystarczy obsługa z zakładu sąsiedniego.

PRzy czym jeśli problem ma być jednak rozwiązany:
niech PLK przedstawi koszty utrzymania (bez kosztów modernizacji!) tych linii kolejowych i wpuści pociągi pasażerskie po pokryciu tych kosztów przez samorząd bez opłat. Na start musi być normalna czestotliwość kursów, kolej kursująca kilka razy dziennie nie ma sensu w XXI wieku (chyba, ze jako uzupełnienie transportu drogowego w dni szczytowe ale to kosztowna metoda działania)
2014-12-12 15:00:29 Autor: Kflik
---.60.129.178
powyższe wymaga oczywiście zmian w prawie
2014-12-12 15:05:54 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Kflik
Województwo POdKarapyckie zastanawia się nad powołaniem Kolei Podkarpackich. I to akurat w tym przypadku ma sens. Jedynie w tym przypadku bo podkarpacki oddział PR to największa dziadownia poza Podlasiem i Małopolską (choć w Małopolsce zmienia się na lepsze powoli powoli), która sępi na kolej.
2014-12-12 15:50:47 Autor: Pn11
---.static.ip.netia.com.pl
Teraz TLK będzie codziennie stać w Boguchwale i czekać na mijankę ze zlikwidowanym regio, hehehe...
2014-12-12 16:13:12 Autor: komentator
---.39.193.87
Chcieliśta ratunku PR, to teraz macie. Lubuskie też tnie. Przejęli część pociągów KD na rzecz oddziału zielonogórskiego i poograniczali: jedne w dni robocze, inne w święta, inne w soboty. Dla niepoznaki Zielona-Żary i Żary-Jelenia z KD połączone w jeden pociąg.
2014-12-12 16:34:00 Autor:
---.114.165.81
To sie nadaje orzed Sad ... PiS ... Jedno wielkie oszuatwo.
2014-12-12 16:50:26 Autor: kicior
---.171.82.119
Głosujcie dalej na PiS...
2014-12-12 18:05:31 Autor: saxs
---.free.aero2.net.pl
Bzdury psioczysz "komentator" w lubuskim nie będzie żadnych ogranczeń pracy przewozowej w stosunku do obecnego RJ, co nie znaczy że będzie to dobry rozkład, podobnie jak obecny.
2014-12-12 19:27:54 Autor: haha
---.g-net.pl
@scorpio:
I co? Będzie spółka podkarpacka i będzie lepiej? Ty nie znasz tamtych ludzi - układy z busiarstwem i E30 plus kilka ogryzków. To UMWP jest problemem.
2014-12-12 19:38:44 Autor: rysiekchaszcz
---.235.121.206

rysiekchaszcz
Spokojnie - głosowaliście na PiS (Bastion PiS-u) to na ****** wam pociagi. Do kościoła nie trzeba się przemieszczać pociągiem Gratuluję najbardziej zacofanemu województwu w Katolandzie. Hi hi hi
2014-12-12 19:55:31 Autor: haha
---.g-net.pl
Swojądrogą, po co tam jakaś spółka marszałkowska czy lokalny ZPR? Dla tych paru linii? Wystarczy wchłonięcie technicznych przez Lublin, reszta na emerytury lub trawę.

@Rysiek:
A co ma piernik? Obecnie bardzo krytykowana moderna E65 została klepnięta za SLD (rząd Belki). W Małopolsce antykolejowy beton to klika PO-SLD. I co? I nic. Nie ma reguły. Politycy to q...y, a one po prostu tak mają.
2014-12-12 20:19:03 Autor: myslacy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ciemna masa kupi wszystko. Czy nikomu nie przyszło do głowy, że powiązany z PO zarząd PR wystawił rachunek nowemu Marszałkowi z PiS? Gdyby marszałkiem był ktoś z PO pewnie by się jakoś dogadali i cięć by nie było.
2014-12-12 20:29:28 Autor: haha
---.g-net.pl
Errata: nie PO-SLD, ale PO-PSL oczywiście. Tak to jest po nocce ;)
2014-12-12 20:37:46 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
Nie przeżywajcie tak, na Podkarpaciu 90% mieszkańców nie jeździ pociągami więc ich to mało obejdzie. Mamy rok 2014 a nie 1994.
2014-12-12 20:39:54 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
S19 to nie działka marszałka, to droga krajowa. Ja bym raczej postulował remont drogi Przeworsk - Tarnogród bo jest tragedia.
2014-12-12 20:51:27 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
to postuluj - w czym problem?? jak zwykle w tym samym??:)
2014-12-12 22:13:06 Autor: Synth
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wstydzę się czasem że jestem Polakiem, przez Polaków a dokładnie przez władze. Przez władze centralne i lokalne. Przez to, że Polak polakowi wrogiem był i wrogiem pozostanie, przez zawiść, przez głupote, przez nasze głupie mądrości, przez to że wojujemy a wszyscy wkoło czerpią z tego korzyści......
Przez to, że nie mogę nawet dojechąć pociągiem z punktu A do punktu B. Ale i tak kocham ten kraj, ale ludzi, którzy nim rządzą wysłał bym do piekła.
2014-12-12 22:16:32 Autor: Raszczy
---.dynamic.chello.pl
Żenujące. Nie chcę się narażać, ale śmiem wątpić w obecnej sytuacji w to, że pojawią się pociągi w wakacje 2015 Zagórz - Łupków - Zagórz...kilka tygodni temu owe pociągi były widoczne na stronie PLK.
W POdkarpackim takie wiatry , że warto będzie przejechać się TLKą do Zagórza...pewnie zniknie po korekcie kwietniowej :(

Natomiast chwalącym małopolskie przypominam, że pociągi Regio Kraków - Żywiec - Kraków, które wracają od stycznia to pociągi komercyjne...marszałkowie mają to w dupie.
2014-12-13 00:10:04 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ saxs

Niby nie będzie lepszy, ale 2 fajne pomysły w lubuskim jednak są:
- bezpośrednie pociągi Poznań-Zielona G.-Nowa Sól na dobrym taborze,
- kolejna para bezpośrednich pociągów Kostrzyn-Poznań-Kostrzyn w "środku dnia" (podkreślić też warto, że na odc. Gorzów-Poznań te osobówki są kilka min szybsze od nowego TLK "Gorzowiak").
2014-12-13 08:42:11 Autor: dębicznin
---.dynamic-ra-2.vectranet.pl
kiedyś (jeszcze w 2011) z Dębicy do Rzeszowa czy Tarnowa(Krakowa) podróżowało setki osób teraz wybierają 40 kursów Marcela i do pociągów nie wrócą. Województwo ma zdecydowanie więcej pilnych potrzeb do sfinansowania niż deficytowe pociągi; Na Podkarpaciu liczy się jedynie słuszna linia kolejowa do "Warszawy". Swoja drogą dlaczego przewoźnicy kolejowi płacą duże pieniądze za dostęp do infrastruktury a transport samochodowy tylko w niewielkim stopniu(pomijam podatki w paliwie, które płacą wszyscy)
2014-12-13 10:10:52 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Dlatego że drogi trzeba utrzymywać tak czy tak. Zresztą busy Marcela nie niszczą dróg, bo są lekkie.
2014-12-13 10:32:58 Autor: mdaik
---.adsl.inetia.pl
fatalna decyzja politykierow z podkarpacia i miejscowych PR, pamietam jak na linii Jaslo-Zagorz pociagi smigaly nawet co 2h(a czasem i nawet co 1h) wte i wewte, a teraz 0! polaczen, szok, wyremontowali linie by nie puscic chocby 5-8 par regio? takie rzeczy tylko w Polsce, to samo jest z linia Stroze- Jaslo kiedys pelno pociagow z dobra czestotliwoscia w tym niektore z Krakowa,Tarnowa a teraz jedno wielkie 0!
2014-12-13 11:42:25 Autor: SAS
---.interq.pl
Na południu Podkarpacia i w Bieszczady ma jeździć pierwszy od 4 lat pociąg dalekobieżny relacji Zagórz-Rzeszów-Kraków-Warszawa-Gdynia. Ale co z tego, kiedy rzeszowskie Przewozy Regionalne zapowiadają likwidację od 1 stycznia 2015 wszystkich 4 połączeń regionalnych Zagórz-Jasło!!! Po co było robić rewitalizacje na linii 106 i 108?! Czy ktoś jeszcze nad tym panuje?
2014-12-14 02:32:36 Autor: bardzo dobrze
---.rzeszow.vectranet.pl
Jak ja się cieszę, że te szynobusy zmniejszą liczbę kursów. A świętem byłoby gdyby całkiem je zlikwidowali na linii z Rzeszowa do Jasła. Tak się składa, że mieszkam obok tej linii i widzę z okna obłożenie szynobusów. Jeśli podatnik ma utrzymywać pojazdy wiozące powietrze wraz z 3 osobami w środku to nie dziwnego, że zarząd województwa podjął słuszną decyzję o likwidacji. Ponadto, czy nie ma jakiejś ustawy by o 5 rano te szynobusy chamsko i złośliwie nie trąbiły przez 10 sekund budząc pół osiedla? Jak był ten remont to był święty spokój z puciongami i była cisza. Zrozumcie zwolennicy kolei, że te szynobusy wożą powietrze. Widzę to przez okno.
2014-12-14 08:00:30 Autor: foka
---.piaseczno.vectranet.pl
....po wyborach. I tyle w temacie.
2015-01-16 14:09:39 Autor: Przemek IC
---.14.comtelnet.pl

Przemek IC
W odpowiedzi na post rysiekchaszcz:
"Spokojnie - głosowaliście na PiS (Bastion PiS-u) to na ****** wam pociagi. Do kościoła nie trzeba się przemieszczać pociągiem Gratuluję najbardziej zacofanemu województwu w Katolandzie. Hi hi hi"
Jak zwykle ta sama gadka.
Nudne się to już robi...
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony