Dostawy nowych i zmodernizowanych ezt dla PKP Intercity dopiero w 2022 roku
Michał Szymajda ⚫ 18.11.2021 ⚫
7,3k

Zmodernizowany ED74 w Mińsku MazowieckimFot. ms, rynek-kolejowy
W 2021 roku nie pojedziemy zmodernizowanymi ED74, ani nowymi Flirtami. Przyznało to Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi na interpelację posłanki Klaudii Jachiry i posła Franciszka Sterczewskiego.
Jachira i Sterczewski pytali m.in. o inwestycje podjęte, bądź realizowane w PKP Intercity w roku 2021 roku. Głównie w kontekście poprawy jakości przewozów. Ministerstwo podkreślało sukcesy, m.in. zakończenie opóźnionych dostaw wagonów Combo oraz wagonów łączących w sobie klasę 1. i 2. Jednocześnie resort przyznaje, że realizacja kontraktu na dostawę 12. ezt Flirt III od Stadlera przeciągnie się, podobnie jak przesunięte zostaną odbiory pierwszych zmodernizowanych ED74 dla PKP Intercity.
Odbiór 2 pierwszych pojazdów (Flirtów – dop. red.) pierwotnie planowany był na 2021 rok, z powodu epidemii COVID-19 przesunięty został na luty 2022 - czytamy w odpowiedzi, którą przesłał wiceminister Andrzej Bittel. Dodaje, że również odbiór dwóch pierwszych ED74 pierwotnie planowany na jesień 2021 roku (to drugi termin), z powodu epidemii przesunięty został na styczeń 2022.
Opóźnienia są również w dostawach nowych wagonów i zmodernizowanych w FPS H. Cegielski lokomotyw.
Odbiór pierwszych 57 wagonów (z zamówienia na 81 sztuk pojazdów zdolnych poruszać się z prędkością 200 km/h) planowany był na 2021 rok, z powodu epidemii COVID-19 w bieżącym roku wykonawca deklaruje dostawę 18 wagonów, odbiór kolejnych zakończy się do połowy 2022 roku – pisze minister Bittel, który przyznaje, że PKP Intercity później dostanie także przebudowane dwuagragatowe lokomotywy SU4220.
Odbiór wszystkich lokomotyw planowany był do listopada 2021 roku, z powodu epidemii COVID-19 terminy realizacji się wydłużyły, w bieżącym roku wykonawca deklaruje dostawę 4 lokomotyw, odbiór pozostałych według deklaracji wykonawcy (FPS H. Cegielski – dop. red.) zakończy się w trzecim kwartale 2022 roku – napisał Bittel.
Prawdopodobnie bez przeszkód i opóźnień zakończą się natomiast dostawy lekkich lokomotyw manewrowych od czeskiego producenta CZ Loko. O tym zamówieniu piszemy tutaj.
Odbiór 2 pierwszych pojazdów (Flirtów – dop. red.) pierwotnie planowany był na 2021 rok, z powodu epidemii COVID-19 przesunięty został na luty 2022 - czytamy w odpowiedzi, którą przesłał wiceminister Andrzej Bittel. Dodaje, że również odbiór dwóch pierwszych ED74 pierwotnie planowany na jesień 2021 roku (to drugi termin), z powodu epidemii przesunięty został na styczeń 2022.
Opóźnienia są również w dostawach nowych wagonów i zmodernizowanych w FPS H. Cegielski lokomotyw.
Odbiór pierwszych 57 wagonów (z zamówienia na 81 sztuk pojazdów zdolnych poruszać się z prędkością 200 km/h) planowany był na 2021 rok, z powodu epidemii COVID-19 w bieżącym roku wykonawca deklaruje dostawę 18 wagonów, odbiór kolejnych zakończy się do połowy 2022 roku – pisze minister Bittel, który przyznaje, że PKP Intercity później dostanie także przebudowane dwuagragatowe lokomotywy SU4220.
Odbiór wszystkich lokomotyw planowany był do listopada 2021 roku, z powodu epidemii COVID-19 terminy realizacji się wydłużyły, w bieżącym roku wykonawca deklaruje dostawę 4 lokomotyw, odbiór pozostałych według deklaracji wykonawcy (FPS H. Cegielski – dop. red.) zakończy się w trzecim kwartale 2022 roku – napisał Bittel.
Prawdopodobnie bez przeszkód i opóźnień zakończą się natomiast dostawy lekkich lokomotyw manewrowych od czeskiego producenta CZ Loko. O tym zamówieniu piszemy tutaj.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |