Partnerzy serwisu:

Dostawa lokomotyw i wagonów piętrowych dla KM z lekkim opóźnieniem

ms, Rynek-Kolejowy.pl 04.09.2015 199

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-09-04 16:11:41 Autor: chudy
---.icpnet.pl
PESA powinna mieć zakaz startów w przetargach. Wychodzi na to ze w większości kontraktów mają spore opóźnienia. Miało być wszystko do 15.08. a rzecznik sobie spokojnie mówi o połowie grudnia i ze wszystko ok :)
2015-09-04 16:42:08 Autor: Karina
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
nudne są już te artykuły, wiadomo, że dużo wzięli tych kontraktów ale też wiadomo, że Kraków zwlekał do ostatniej chwili, z Wrockiem też były jakieś perypetie, Pesa niepotrzebnie składała Fokstroty i mogli zaprzestać produkcji za to, że Rosja nie płaci zwalniając linię produkcyjną na nowe pojazdy, a też niemieckie przepisy dowaliły swoje bo PESA co rusz zmieniała coś w żółtych Linkach - nawiasem skoro kontrakt był przy starych przepisach to powinny obowiązywać w czasie produkcji a nie na odbiory.

Nie mówię, że może niektóre kontrakty miały by jakieś poślizgi ale wiemy też dobrze, że Pesa wielokrotnie dostarczała pojazdy przed czasem bo potrafią dokładnie określić czas budowy każdego składu i zorganizować sobie pracę. A przez te w części nie wymuszone przez PESĘ akcje wyszło jak wyszło.

I niech już na spokojnie robią co mają do zrobienia. Sama widziałam z miesiąc temu oczekujące przynajmniej 6 jak nie 8 krótkich Jazzów na bocznicy w kierunku Piasków, ostatnio z 5 Dartów i jedną Gammę dla KM, kilka już pospawanych ram piętrusów i poszczególne człony Krakowiaków. Skoro między czasie zrobili Częstochowę, ostatnie Twisty dojeżdżają do Wrocławia i Gammy dla PICu, Swingi dla Torunia, Elfy dla BiT, Sa133 dla PKM, ATRy na Włochy, to wiadomo, że konstrukcje które już były idą jak burza a te które są nowe to po zrobieniu prototypów a to zamawiający chce zmiany a to okazuje się, że coś trzeba zmienić więc nawet partia która już idzie w produkcji musi zostać zmodyfikowana.

Tak się akurat złożyło, że na raz poszło kilka nowych konstrukcji: Jazz, piętrusy, Darty i Krakowiaki. I widać opóźnienia w projektach które wiadomo, że są świerze i będą wymagały korekt.
2015-09-04 17:05:07 Autor: Yh
---.opera-mini.net
Pesa powinna mieć za takie opóźnienie naliczoną srogą karę. Ciekawe czy ludowcy z KM to zrobią? Niedotrzymanie terminu umownego jest poza tym nieprzyzwoite. I w kolejnych przetargach KM powinni za ten numer miec na wstępie ileś punktów mniej przy otwarciu ofert. Może to by ich coś nauczyło.
2015-09-04 17:37:26 Autor: anna45
---.play-internet.pl
A gdzie są tramwaje dla Łodzi które miały być na koniec sierpnia również?
Nabiorą zamówień i nie dotrzymują terminów.
W Pesie to normalne.
A później jak już są to mnóstwo niedoróbek jak w Krakowiakach.
2015-09-04 17:38:16 Autor: anna45
---.play-internet.pl
A gdzie są tramwaje dla Łodzi które miały być na koniec sierpnia również?
Nabiorą zamówień i nie dotrzymują terminów.
W Pesie to normalne.
A później jak już są to mnóstwo niedoróbek jak w Krakowiakach.
2015-09-04 17:42:26 Autor: haha
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
grubas, spadaj
2015-09-04 18:05:07 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Chciało się pesę zamiast newaga, to takie są efekty.
2015-09-04 18:07:18 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Technologia plastra miodu! Cóż za szczyt myśli technicznej!
2015-09-04 18:13:47 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W odpowiedzi na post chudy:
"PESA powinna mieć zakaz startów w przetargach. Wychodzi na to ze w większości kontraktów mają spore opóźnienia. Miało być wszystko do 15.08. a rzecznik sobie spokojnie mówi o połowie grudnia i ze wszystko ok :)"
Jakoś Newag też miał opóźnione dostawy np. dla pgz.
2015-09-04 18:53:05 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja się boję pisać komentarze krytykujące Newag, bo się boję że mi dziecko "spadnie ze schodów"

PS nie pracuję w Pesie
2015-09-04 18:56:18 Autor: Gruby z Bydgoszczu
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano] Aneksowaliśmy wszystko co się dało i i tak nie zapłacimy złotówki kary. Kolesie z KM nam jedzą z ręki i podpisują aneksy jak leci inaczej nici z piętrusów i dofinansowania. I kto tutaj rządzi w Polsce w pociągach? My i nic tego nie zmieni. Newag może się schować. Sami nic nie potrafią wyprodukować. My każdego klienta przyciśniemy butem i nikt nam nie podskakuje.
2015-09-04 19:03:14 Autor: DI
---.icpnet.pl
OGŁOSZENIE Z WIELKOPOLSKI - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie

Poszukuje się 3 Linków, udostępnianych UM woj. wielkopolskiego. Po serii awarii na linii do Wągrowca, spowodowanych zapewne złym stanem tamtejszych torów, nie są widywane od kilku dni w Poznaniu i okolicach.

Dodatkowo poszukuję się 4 linka, który miał się pojawić do 31 sierpnia.

Dla znalazcy bilet na przejazd SA134.
2015-09-04 19:05:24 Autor: true blue
---.dynamic.chello.pl
W pociągach w Polsce rządzi kierownik pociągu.Twoja komiksowa firemka w pocie czoła pracuje na brak wiarygodności a to prędzej czy później przyniesie wam to na co zasługujecie.Jak to mówią nosił wilk razy kilka poniosą i wilka.Każdy kolejny potencjalny kupiec będzie mądrzejszy o wasz już przysłowiowy brak jakości a teraz jeszcze brak terminowości czyli brak zaufania ...
2015-09-04 19:05:57 Autor: di
---.icpnet.pl
Składam samokrytykę. Przepraszam, nie kopie się leżącego.....
2015-09-04 19:22:24 Autor: Sarmata
---.olsztyn.vectranet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-09-04 19:33:51 Autor: di
---.icpnet.pl
@Sarmata

Zapraszamy do Wielkopolski na codzienne dojazdy do pracy SA132, SA 134 i SA 139.
2015-09-04 19:55:02 Autor: Vt651
---.dynamic.chello.pl
Rynek-kolejowy milczy, a problem jest poważny.


Pakistańczyk uciekający z Węgier do Niemiec przed wojną w Syrii w drodze do Wiednia walnął się głową o szynę i po nim.
2015-09-04 20:37:23 Autor: Sarmata
---.olsztyn.vectranet.pl
@Di - jak będzie jakaś obiektywna statystyka to chętnie poczytam. Pomijam fakt, że to dotyczy w zasadzie wszystkich producentów [Alstom, Siemens, Bombardier] Nie jestem antyfanem jakiejkolwiek firmy - po prostu trzymam kciuki i za PESE i za Newag... ale te komentarze pod tym artykułem to jakieś dno....
2015-09-04 21:13:07 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post di:
"@Sarmata

Zapraszamy do Wielkopolski na codzienne dojazdy do pracy SA132, SA 134 i SA 139."
A szynobusów z śp. ZNTK Poznań już nie macie?
2015-09-05 02:29:42 Autor: yhm
---.mynet.com.pl
ja nie rozumiem o co chodzi. wszystko będzie, 400 linków dla db, piętrusy dla km, darty i inne rzutki, wszystko będzie w grudniu. się nie spinajcie.
2015-09-05 06:46:12 Autor: KD
---.dynamic.chello.pl
Nie rozumiem tych złośliwych komentarzy pod adresem Pesy. Mamy znanego liczącego się na rynku międzynarodowym producenta taboru kolejowego, który świetnie sobie radzi to wielu pseudo komentatorów wstawia jakieś głupie docinki. Żal Wam, że im dobrze idzie? A może wolicie włoskie Pendolino?
2015-09-05 07:11:03 Autor: Antysarmata
---.play-internet.pl
To jasne, że wolimy Pendolino! Niezawodność i komfort nieosiagalny dla producentów z PL.

@zeus04

Pojazdy z ZNTK Poznań mają sie dobrze, czesc przechodzi właśnie naprawy główne, żeby przez kolejne lata służyć mieszkańcom tego regionu.

Co do Pesy... no cóż, rozumiem obrońców, ale po 12 latach budowy tzw. autobusow szynowych, ich niezawodnosc powinna juz chyba być na najwyższym poziomie. Tymczasem co nowa konstrukcja, to wpadka.

Pietrusy? O sierpniu rzecznik mówił to samo. Mialy na pewno być. Ciekawe tylko jaką jakość pojazdow zapewni to pospolite ruszenie.
2015-09-05 09:27:28 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
No, to zagonić kolejarzy z KM do Bydgoszczy kibitką i niech w ramach bezpłatnego urlopu pomagają składać. Jak se złożą tak będą mieli...
Ten wzorzec Pesa już przetestowała na krakowskim MPK i Krakowiakach...
2015-09-05 09:37:42 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Niestety Pesa wpisuje się idealnie w podręcznikowy model polskiego sposobu prowadzenia biznesu. Głównym parametrem produkcji jest "jakoś".
Najpierw złapmy klienta i wygrajmy przetarg za wszelką cenę (zazwyczaj mocno zaniżoną), a potem JAKOŚ będzie.
I dopóki w przetargach najistotniejszym czynnikiem będzie cena, to tak będzie. Końcowy odbiorca (czyli niestety pasażer) będzie jeździł taborem niedopracowanym tak pod względem technologicznym jak i montażowym, ale i tak będzie zadowolony, bo po przesiadce z EN57 wszystko będzie lepsze. A w konsekwencji to i tak on za to wszystko zapłaci. Jak nie w biletach to w podatkach.
Mam kolegę, który prowadzi firmę. Zajmuje się kilkoma rodzajami działalności, ale tak naprawdę niczego nie robi w pełni dobrze, bo na nic mu nie wystarcza czasu. A generalnie chyba nie o to chodzi...
2015-09-05 10:21:29 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Czy konkurencja Pesy jest lepsza? Na pewno nie. Cena jest bardzo ważna wbrew pozorom :)
Wczoraj jechałem jedną "Pesą" 12 godzin pracowałem na innej "Pesie". Jechałem dwoma pociągami Newagu oraz wagonem 112Lux na wózkach 25AN. Wagon produkcji Pafawagu z 1979 a wózki pewnie z 1995 (ZNTK Poznań). Wagon pod względem przyspieszeń w pionie oraz poprzecznych - bez porównania lepszy od najnowszych wynalazków :) Jedynie drgania podłużne były dość duże i nieprzyjemne. Nowe zderzaki są o wiele twardsze i bardziej się nadają do węglarek...
2015-09-05 10:38:58 Autor: wss5
---.p2.InterArena.pl
Wydaje się że niektórzy tutaj chwaliliby się nawet gdyby PESA dostarczyła pojazdy bez napędów. Prawda jest jedna - nie wykonali pojazdów w terminie, a teraz pan z PESY bezczelnie zmienia sposób wypowiedzi na inny tor i mówi o jakimś terminie grudniowym. Wypadałoby odnieść się do terminu sierpniowego bo takie są pytania. Czyżby kolejna klęska po niemcach i krakowskich tramwajach? Może czas liczyć siły na zamiary? Może kary trochę ich nauczą tylko czy są wystarczająco wysokie? Może gdyby się nie pchali z łapami, bez przemyślenia na wszystko bardziej byśmy byli zadowoleni jako podróżni, bo może ktoś inny zrobiłby to zamówienie w terminie i bez niedoróbek.
2015-09-05 10:47:53 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
No najlepiej jakby się dogadali z konkurencją i stworzyli...kartel ;)
2015-09-05 13:56:39 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
Pesia to znaczący w Europie producent opóźnień i przeciętnej jakości taboru.Czy oni w tym roku coś zrobili w terminie ? Chyba tylko stolec ... Jak podpisują kontrakt to się zobowiązują do terminowości ? Aha sorry to nie ta manufaktura ...
2015-09-05 14:05:47 Autor: Sarmata
---.olsztyn.vectranet.pl
@antysarma..... pokaż mi choć JEDEN przykład gdzie pociągi [ogólnie rozumiane] zamawia się z takimi terminami jak robią to koleje w Moim Kraju. Do tego gdzie 99,99999% to wymóg ceny? Jak już zrozumiesz to [na co nie szczególnie liczę] odpowiedź co do ceny i jakości nasuwa się sama... Pendolino niezawodne?? Fińskie koleje szacują sprawność Pendolino [co prawda z mechanizmem tilt, na poniżej 55%!!!] Masz jakieś głupawe komentarze na temat faktów?? A konkluzja jest jedna [moim zdaniem] Ludzie dajcie sobie szanse sami - japońskie produkty do końca lat 70-ych były symbolem szmiry, tandety i totalnego jakościowego dna, koreańskie miały to samo do końca lat 90-ych..... A Wy nie chcecie dać POLSKIM firmom nawet kilku lat? I na pewno narzekacie, że w Polsce nic sie nie... Ja dalej trzymam kciuki i za PESE i Newag itp...
2015-09-05 14:56:25 Autor: pęd doliną
---.mobile.sferia.net
O ile mnie pamięć nie myli to Koleje Mazowieckie chciały dokupić wagony i lokomotywy takie same jak posiadają czyli Bombardiera.
Pesa podjęła się produkcji bo Bombardier nie był zainteresowany.

Nie pamiętam tylko jakie kombinacje w łączeniu lokomotyw, wagonów środkowych i wagonów sterowniczych Bombardiera i Pesy będą możliwe.
2015-09-05 16:40:18 Autor: Rico
---.play-internet.pl
Takie opóźnienie to jeszcze nic, remont EN-95 dla WKD ma już ponad rok opóźnienia (pierwotny termin dostawy sierpień 2014) i nadal nie wiadomo kiedy wróci
2015-09-05 16:40:25 Autor: Rico
---.play-internet.pl
Takie opóźnienie to jeszcze nic, remont EN-95 dla WKD ma już ponad rok opóźnienia (pierwotny termin dostawy sierpień 2014) i nadal nie wiadomo kiedy wróci
2015-09-05 23:31:50 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post pęd doliną:
"O ile mnie pamięć nie myli to Koleje Mazowieckie chciały dokupić wagony i lokomotywy takie same jak posiadają czyli Bombardiera.
Pesa podjęła się produkcji bo Bombardier nie był zainteresowany.

Nie pamiętam tylko jakie kombinacje w łączeniu lokomotyw, wagonów środkowych i wagonów sterowniczych Bombardiera i Pesy będą możliwe."
W przetargu była jeszcze druga oferta - Newagu, ale Pesa wygrała ceną i nierealnym (zbyt krótkim) terminem dostawy: http://www.mazowieckie.com.pl/g2/oryginal/2014_02/0b7bc2e66c4c8ce68f688c82798a0c0f.pdf
2015-09-05 23:33:20 Autor: mdk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post pęd doliną:
"O ile mnie pamięć nie myli to Koleje Mazowieckie chciały dokupić wagony i lokomotywy takie same jak posiadają czyli Bombardiera.
Pesa podjęła się produkcji bo Bombardier nie był zainteresowany.

Nie pamiętam tylko jakie kombinacje w łączeniu lokomotyw, wagonów środkowych i wagonów sterowniczych Bombardiera i Pesy będą możliwe."
Jedynie środkowe wagony Pesy będą mogły być wpinane w składy złożone z lokomotywy i sterowniczego Bombardiera. To samo w drugą stronę.
Niestety, nie będzie pełnej kompatybilności z tego co kojarzę. Szkoda.
2015-09-06 09:31:16 Autor: janek!
---.108.152.29.wlantech.pl
Wstyd i tyle. Nie ma szans żeby pojazdy dla PKP IC dostarczyli o czasie. Mają taki sam termin dostawy ja Stadler, a nie mają jeszcze homologacji i zbudowanych pojazdów. Stadler już kończy 20 robić. To jest tak ja firma robi wszystko. Może zaczną mikrofalówki i odkurzacze robić
?
2015-09-06 10:25:04 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Rico:
"Takie opóźnienie to jeszcze nic, remont EN-95 dla WKD ma już ponad rok opóźnienia (pierwotny termin dostawy sierpień 2014) i nadal nie wiadomo kiedy wróci"
A do czego EN95 miałby wracać? On po modernizacji na 600V już nie pojedzie :)
2015-09-06 10:26:49 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post mdk:
"Jedynie środkowe wagony Pesy będą mogły być wpinane w składy złożone z lokomotywy i sterowniczego Bombardiera. To samo w drugą stronę.
Niestety, nie będzie pełnej kompatybilności z tego co kojarzę. Szkoda."
Siemens przekazał Skodzie kody do np. Railjetów. Bombardier nie chce przekazać Pesie.
2015-09-06 10:28:45 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post janek!:
"Wstyd i tyle. Nie ma szans żeby pojazdy dla PKP IC dostarczyli o czasie. Mają taki sam termin dostawy ja Stadler, a nie mają jeszcze homologacji i zbudowanych pojazdów. Stadler już kończy 20 robić. To jest tak ja firma robi wszystko. Może zaczną mikrofalówki i odkurzacze robić
?"
Stadler miał dużo więcej czasu. Kiedy podpisano umowę ze Stadlerem, a kiedy z Pesą?
2015-09-06 10:33:02 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ janek!:
Niech się skupią na pociągach :) Fakt mamy rok wyborczy, czyli co cztery lata to samo. Niektórzy mogą być zawiedzeni, bo liczyli że ogrzeją się w świetle fleszy pośród nowych nabytków i ludzie zobaczą, że słuszną linię ma nasza władza ;)
2015-09-06 11:21:57 Autor: hubert1
---.dynamic.chello.pl
@Sarmata

> Pendolino niezawodne?? Fińskie koleje szacują sprawność Pendolino [co prawda z mechanizmem tilt,
na poniżej 55%!!!]

Co mnie obchodzi fińskie Pendolino i ich 55%? Póki co, u nas zanotowało 3 poważniejsze usterki na 9 m-cy. Życzyłbym każdemu takiej eksploatacji. Ile to procent niezawodności na ilość wykonanych kursów???
2015-09-06 13:09:18 Autor: glos z kujpomu
---.play-internet.pl
@zeus04

Kompromitujesz się! EN95 jest przebudowywany na zasilanie 3 kV.

A co do lekkiego opóźnienia pietrusow to przypomne, ze pierwsze mialy chyba byc gotowe w styczniu. Czyli mamy rok opóźnienia. Co najmniej.
2015-09-06 14:17:07 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
@ głos z kujpomu:
I gdzie na WKD masz 3kV? :) Czekają ze zmianą napięcia na powrót EN95? :)
2015-09-06 14:42:18 Autor: glos z kujpomu
---.play-internet.pl
@zeus04

Kompromitujesz sie podwójnie!

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17923/WKD-oglasza-przetarg-na-naprawe-EN95-01.html
2015-09-06 15:29:38 Autor: Rico
---.play-internet.pl
EN-95 miał być dwusystemowy, tak jak EN-97
2015-09-06 17:17:44 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ głos z kujpomu:
WKD planowała dużo wcześniej zmianę napięcia na 3kV z początkiem lipca 2013. Termin lipcowy nie wypalił. Przedstawiasz materiał z Kuriera datowany na styczeń 2014. Wykonawca miał mieć 6 miesięcy na przebudowę. Oferta Pesy była tu: http://wkd.com.pl/Files/File/05_03_2...0oferty%20.jpg
Ludzie z Komorowa powiadają, że miał być jednonapięciowy. Po kiego grzyba mu 600V?
2015-09-06 20:28:55 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
Pod koniec miesiąca skład będzie w Żmigrodzie, a będzie na Trako? Bo były wątpliwości (moim zdaniem przesadzone), że tylko środkowy będzie na Trako, lecz wygląda na to, że jednak będzie na Trako komplet, a po Trako jazda do Żmigrodu.
2015-09-07 01:53:18 Autor: jester
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No ciekawa informacja.
2015-09-07 09:50:24 Autor: Rico
---.play-internet.pl
"Wykonawca będzie miał 6 miesięcy na zrealizowanie zamówienia. Zakres prac obejmuje m.in.:

- dostosowanie ezt typ 13WE do napięcia zasilania 3000V DC/600V DC,
(...)
Termin składania ofert upływa 4 marca 2014 r. o godz. 10:00"

http://www.rynek-kolejowy.pl/aktualnosci/17923/WKD-oglasza-przetarg-na-naprawe-EN95-01.html
2015-09-07 12:36:39 Autor: Sołtys
---.19.7.58
@Karina:

"(...) wiadomo, że są świerze i będą wymagały korekt. "

Oj, BĘDĄ wymagały KOREKT - a nawet JUŻ wymagają!

Nie może być tak, że czepiamy się słownictwa redaktorów (dziennikarzy) RK, a sami walimy takie "byki", że aż "Orzeł zasłania oczy skrzydłem ze wstydu".
2015-09-07 16:10:06 Autor: Piotr K.
---.67.203.141
Informacje podawane przez niektórych jakoby PESA miała problemy z terminowością tylko przypadku niedawno zawartych kontraktów nie są do końca poprawne. Jako przykład można podać kontrakty dla TW. Ten zawarty w początkach 2013 na 45 Jazz'ów Duo powinien był się skończyć do końca czerwca, a jak na razie brakuje nadal blisko 10 tramwajów, a z tych które dotarły już do Warszawy, część nadal nie jest odebrana. Jeszcze gorzej jest w przypadku kontraktu z końca 2013 na krótkie Jazz'y, bo mimo iż termin jest do końca tego miesiąca, to na razie z 30 tramwajów dotarły tylko 2.
Pesa
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony