Partnerzy serwisu:

PKP IC rozesłało informację nt. faktur i naprawiło wysyłanie biletów e-mailem [aktualizacja]

Jakub Madrjas 13.07.2018 48

arrow
arrow
PKP IC rozesłało informację nt. faktur i naprawiło wysyłanie biletów e-mailem [aktualizacja]
Fot. Kolejarz Dawid, SM42.pl
PKP IC rozesłało informację nt. faktur i naprawiło wysyłanie biletów e-mailem [aktualizacja]
PKP IC rozesłało informację nt. faktur i naprawiło wysyłanie biletów e-mailem [aktualizacja]
Klienci PKP Intercity zostali wczoraj zasypani e-mailami z korektami faktur za bilety wystawione przed kilkoma laty. Na szczęście, to tylko ponownie wysłane faktury sprzed lat – nie trzeba z nimi nic robić.
Faktury dotarły wczoraj do klientów PKP Intercity, którzy kupili bilet na pociąg przewoźnika w systemie e-ic i poprosili o wystawienie faktury, a następnie z jakichś powodów (np. odwołania podróży), konieczne było wystawienie korekty dokumentu. Do naszej Redakcji dotarła w ten sposób korekta faktury z maja... 2012 roku.

Rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska zapewnia, że to usterka systemu przewoźnika i klienci nie muszą wykonywać żadnych działań. – W związku z zaistniałą usterką w oprogramowaniu PKP Intercity, 11 lipca br. na adresy poczty elektronicznej naszych klientów zostały wysłane archiwalne materiały z systemu internetowej sprzedaży biletów e-IC – przyznaje. W niezależnych źródłach potwierdziliśmy, że system PKP Intercity wysłał kopie korekt zamówionych w przeszłości po wgraniu najnowszej poprawki. Według naszych informacji, nie zostały wystawione nowe faktury.

Zdenerwowanie klientów Intercity może być zrozumiałe, bo mało kto pamięta, że sześć lat temu wystąpił o korektę faktury. – Mając na względzie liczne zapytania ze strony pasażerów, PKP Intercity skieruje do podróżnych komunikat z przeprosinami, w którym jednocześnie poinformuje klientów o błędzie oraz o tym, że nie jest wymagane dodatkowe działanie z ich strony – zapewniła Serbeńska. Na razie na stronie przewoźnika stosowny komunikat się nie pojawił, nie dotarł też na skrzynki pasażerów.

Przedstawicielka przewoźnika podkreśla, że nie doszło do ujawnienia danych osobom niepowołanym.

Aktualizacja 13 lipca

Do klientów PKP Intercity dotarła wczoraj (12 lipca) informacja nt. starych faktur. Pasażerowie dostali e-maila o treści: "W dniu 11 lipca 2018 r. na Pana/Pani adres poczty elektronicznej zostały przesłane archiwalne materiały z systemu internetowej sprzedaży biletów e-IC. Dokumenty te dotyczą biletów zakupionych w e-IC w przeszłości. Ponowna ich wysyłka nastąpiła na skutek usterki w oprogramowaniu. W związku z przesłanymi materiałami archiwalnymi nie jest z Pana/Pani strony wymagane dodatkowe działanie. Nie doszło do ujawnienia danych osobom niepowołanym. Przepraszamy za niedogodności i prosimy uznać otrzymaną korespondencję archiwalną za niebyłą."

Od pewnego czasu system e-ic nie wysyłał pocztą elektroniczną kupionych przez pasażerów biletów. Był to spory problem dla pasażerów przyzwyczajonych do tej funkcji. Bilet dalej był dostępny poprzez system e-ic, z którego można go pobrać w formacie pdf, ale mało kto ma ze sobą w podróży komputer, z którego kupował bilet. Nie wiedząc o tym, że usługa nie działa nie było powodu do pobierania biletu "na wszelki wypadek". – Wykryta nieprawidłowość w działaniu internetowego systemu sprzedaży została usunięta 9 lipca – zapewnił "Rynek Kolejowy" Piotr Mazur z zespołu prasowego PKP Intercity.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony