Partnerzy serwisu:

Ruszą prace przygotowawcze przed rewitalizacją linii do Świeradowa [oferty]

Michał Szymajda 04.02.2021 8,3k

Ruszą prace przygotowawcze przed rewitalizacją linii do Świeradowa [oferty]
Zdjęcie ilustracyjneFot. DSDiK
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei rozpisała przetarg, w którym poszukuje chętnego do przygotowania linii 317 i 336 do planowanej tu modernizacji. Właśnie poznaliśmy oferty, które złożyło w konkursie ofert aż 16, głównie niewielkich i lokalnych, firm z Dolnego Śląska.
DSDiK chciałby uporządkować teren linii kolejowej 317 w relacji Gryfów Śląski – Mirsk (8 kilometrów) i 336 w relacji Mirsk – Świeradów-Zdrój (również 8 kilometrów). Na obu liniach kolejowych ruch pasażerski skończył się w ostatnich tygodniach 1995 r. i od tego czasu nie był prowadzony. Tory kolejowe w wielu miejscach zostały rozkradzione, a tam, gdzie są, nie gwarantują żadnego bezpieczeństwa w przyszłym ruchu. W wielu miejscach rosną drzewa.

Właśnie pozostałości po linii w postaci torów, podkładów, łubków i śrub mają być usunięte, podobnie jak drzewa – samosiejki. Szyny mają pozostać jedynie na przejazdach kolejowych i na mostach. Ponadto należy ściąć wierzchnią warstwę tłucznia, pospółki i klińca na całej długości szlaku na głębokość 20 centymetrów od górnej części podkładów. Materiał należy wywieść i zutylizować zgodnie z obowiązującymi przepisami. W ten sposób linia będzie przygotowana do ułożenia nowego torowiska.

[aktualizacja]

Kryterium wyboru oferty to w 60% cena, a w 40% czas realizacji. Maksymalny czas, w jakim należy wykonać prace to 4 miesiące. Otwarcie ofert w przetargu odbyło się w końcu stycznia. Wpłynęło łącznie 16 propozycji, 7 mieści się w budżecie województwa określonym na 2 mln złotych brutto. Najtaniej, za 1,2 mln złotych brutto, prace chce zrealizować spółka Bakamax z Opatowa. Podobnie jak inni, chce je wykonać w trzy miesiące.

Obie linie kolejowe województwo dolnośląskie przejęło w połowie 2020 roku. Dla linii gotowe jest studium wykonalności. Po pracach porządkowych przyjdzie czas na projekt i naprawę linii.

Szacowany przez województwo koszt rewitalizacji tej linii to około 50 mln zł. Po zakończeniu wszystkich prac i oddaniu linii do użytku trasę od stacji Gryfów Śląski do Świeradowa-Zdroju będzie można pokonać w niespełna 20 minut. Kiedy to się stanie? Na razie nie wiadomo.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony