Partnerzy serwisu:

Dolnośląskie kupi 11 nowych elektrycznych pociągów

Michał Szymajda 14.06.2016 240

Dolnośląskie kupi 11 nowych elektrycznych pociągów
Dolny Śląsk chce kupić aż 11 nowych eztFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Województwo dolnośląskie chce kupić aż 11 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Takie pojazdy do tej pory zamawiały jedynie Koleje Mazowieckie. Informację na ten temat podano na konferencji prasowej zorganizowanej na dworcu Wrocław Główny.
Wstępnie ustalono, że pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, wygodne fotele z dostępem do gniazd zasilania 230 V, automaty biletowe, Wi-Fi i dwie toalety, z których jedna będzie przystosowana do obsługi osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Pociągi mają być wyposażone w monitoring oraz w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej aktualizowane dynamicznie, w tym systemy informujące o możliwych przesiadkach zarówno do innych pociągów regionalnych oraz międzywojewódzkich, jak i o możliwości dojazdu z dworca w określone miejsce z wykorzystaniem komunikacji miejskiej, przynajmniej w stolicy województwa. W pojeździe ma znaleźć się od 220 do 260 miejsc siedzących (ogółem ma być ich do około 520). Mają być fabrycznie przygotowane do rozwijania prędkości 160 km/h. Wysokość podłogi określono na 760 mm ponad główką szyny. 

Gdzie pojadą?

Urząd marszałkowski poinformował, że pociągi będą kursować na następujących trasach: Oleśnica – Wrocław – Kłodzko – Międzylesie (Lichkov), Wrocław – Węgliniec, Legnica – Lubin – Głogów (po zmodernizowaniu linii 289 przez PLK), Wrocław – Rawicz, Wrocław – Jelcz Laskowice. Możliwe, że pojazdy pojawią się także na innych zmodernizowanych i zelektryfikowanych liniach kolejowych w województwie dolnośląskim. Województwo szacuje, że koszt zakupu nowoczesnych pociągów wyniesie około 209 mln zł netto. Dostawy pierwszych nowych pojazdów powinny nastąpić pod koniec 2017 roku, przetarg rozpisany zostanie jeszcze w tym roku. Nowy tabor zakupiony będzie w ramach realizacji projektu „Poprawa jakości usług regionalnego publicznego transportu zbiorowego Województwa Dolnośląskiego realizowana poprzez zakup jedenastu nowych, pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych” w ramach Działania nr 5.2. w Priorytecie nr 5. Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

5-członowe ezt są konieczne

Do tej pory nowe 5-członowe ezt kupiły w Polsce jedynie Koleje Mazowieckie. 12 takich pociągów dostarczył przewoźnikowi Newag i od roku kursują one na linii Warszawa – Skierniewice. Prawdopodobnie wszystkie pociągi, które zamówi Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego trafią w ręce Kolei Dolnośląskich.

– Doświadczenie pokazuje, że trzeba zamawiać pociągi 5-członowe, bowiem wprowadzenie nowego taboru prowadzi do znacznego wzrostu zainteresowania ofertą kolei. Pamiętajmy, że 4-członowe nowoczesne pojazdy odpowiadają pojemnością 3-członowym EN57, które chcemy powoli żegnać. Potrzebujemy już pojazdów większych – powiedział Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony