Partnerzy serwisu:

Dolnośląskie: KD przejmą od PR prawie całą obsługę trasy Wrocław – Szklarska Poręba

Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 20.11.2014 244

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-11-20 14:34:37 Autor: walbol
---.tktelekom.pl
Merytorycznie analiza trochę kuleje. PR obsłuży 4 pary (a nie 3) pociągów na linii 274. Oprócz wymienionego REGIO Daisy Wrocław - Jelenia Góra, Kamieńczyka i IR Mamry, pojedzie tam również codzienna popołudniowa Szklarka z Poznania do Jeleniej Góry. Poza tym, obecnie do Szklarskiej Poręby ostatni pociąg w dobie to nie Kamieńczyk po 10 rano - później odjeżdża jeszcze Łomnica (przed godziną 13tą), a w piątki Mamry ok. 17tej. Codziennie o 15tej jest codzienne połączenie, jednak z przesiadką w Jeleniej Górze.
2014-11-20 14:39:42 Autor: Heniek
---.pwr.edu.pl
Likwidacja bezpośredniego pociągu z Łodzi do Jeleniej Góry nie jest mankamentem, tylko bardzo dobrą wiadomością z punktu widzenia codziennego użytkownika. Nie dosyć, że się spóźnia prawie codziennie, to jeszcze PR Łódź wystawia na niego chyba najgorsze swoje pociągi. W każdym razie jeśli coś się dzieje na trasie Wrocław-Jelenia z taborem, to pierwsze trzeba sprawdzić, czy nie jest to przypadkiem pociąg łódzki. Jeśli tak, to wszystko jasne... Szkoda jeszcze, że zostaje ten Mamry, bo to jest jeszcze bardziej beznadziejny przypadek. Jeżeli PR-y chcą tworzyć jakieś bezpośrednie pociągi jadące z Jeleniej gdzieś dalej w Polskę niż do Wrocławia, to niech to będą dodatkowe pociągi w rozkładzie, a nie wpisane w takt pociągów regio, bo po prostu przez notoryczne opóźnienia rozwala się rozkład coraz lepiej funkcjonującej komunikacji na linii wałbrzyskiej. Wzrost liczby pasażerów w ostatnich trzech latach jest ogromny. Takie zgrzyty jak pociąg z Olsztyna opóźniony 45 minut, podczas gdy w rozkładzie następny jest za 50 minut, są zupełnie niepotrzebne.
2014-11-20 14:44:32 Autor: jjk
---.free.aero2.net.pl
Oczywiście KD nie były zadowolone z linii Wrocław - Jelcz Laskowice , to spychologia do PR , coś mnie się wydaje że co niektóre kolejki są uprzywilejowane . A miała być konkurencja i równe zasady traktowania .
2014-11-20 14:45:31 Autor: walbol
---.tktelekom.pl
Heniek: Mamry pojadą właśnie poza osobowymi, jako IR w całej relacji. W dodatku w ograniczonych terminach (codziennie w sezonie, poza tym w piątki i soboty).
2014-11-20 17:23:23 Autor: Piotr G.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Coś KD strasznie kombinują z tymi pociągami do Lwówka. W połowie grudnia pewnie okaże się, że komunikacji zastępczej nie będzie w ogóle, pozostanie tylko ten dziwaczny pociąg-widmo w weekendy z Wrocka nie wiadomo dla kogo. Poza tym potwierdzają się wcześniejsze opinie, że celem nowego prezesa KD jest to żeby każdy pociąg rozpoczynał bieg we Wrocławiu. I tak mamy poronione relacje typu Wrocław - Jelenia Góra przez Lwówek, Wrocław - Gryfów Śląski (przez Zgorzelec) czy Wrocław - Dzierżoniów. A szynobusy oczywiście zamiast obsługiwać linie spalinowe jadą 90% trasy pod drutem.

Rozwalono bezpośrednią relację Jelenia Góra - Zgorzelec (do której pasażerowie już się przyzwyczaili) by zamiast tego puścić pociąg bezpośredni z Gryfowa do Wrocławia... przez Zgorzelec. I to na SA. Yeeeah! Dzięki temu zafundowano pasażerom dodatkową atrakcją w postaci tłoczenia się jak sardynki w puszce w małym szynobusie już od Bolesławca, tak jakby z Gryfowa nie mógł jechać któryś Impuls albo kibel PR prosto przez Gierałtów na Węgliniec. No ale wiadomo, że Impulsów KD brakuje, PR-ów nie wpuszczą na swoją prestyżową linię, więc macie to co macie. Czyli bzdurne relacje. Brawa dla KD, myślałem, że nowy prezes doprowadzi ten burdel do porządku a okazuje się, że on ma bardziej namotane we łbie niż wcześniej Ładniakowa.
2014-11-20 17:41:01 Autor: adas
---.dynamic.chello.pl
Bardzo dobrze, KD powinna przejac wiecej polaczen do PR lubuskie. Aby wiecej takich decyzji UM w LUBUSKIM. chociaz z tego co wiem to "kolej" w UM Lubuskie powinno sie UM LGBT Lubuskie :)
2014-11-20 18:20:44 Autor: et21
---.jeleniagora.vectranet.pl
@Heniek

Ale rozumiem że jeździsz Szklarką i Mamrami? Bo ja akurat jeżdżę i niespecjalnie podzielam te Twoje rewelacje. Fakt, kibel na Szklarce nie jest specjalnie wygodny, ale raczej się nie psuje. A w Mamrach masz zdeklasowane jedynki i Malborasy. Możesz doprecyzować o co Ci chodzi?
2014-11-20 18:40:36 Autor: et21
---.jeleniagora.vectranet.pl
Cd.

Do JG akurat masz Mamry wpisane w takt dwugodzinny: 15.10, 16.49 (Mamry), 18.58 (Szklarka), 21.17 (Kunegunda). Akurat opóźnienia Mamrów to najczęściej prezent od PLK, a poza tym są ludzie którzy jadą ,,z Polski''. Tylko nie mów, że od tego mają TLK... A jeżeli jesteś wałbrzychocentryczny, to ciesz się że masz takt godzinny.
2014-11-20 18:51:42 Autor: lausitzer
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Spóźnienia to dopiero się zaczną jak pojawią się na linii jeleniogórskiej takie cyrki z Impulsami jak na zgorzeleckiej. Notoryczne spóźnienia, odwołania pociągów, nabite składy - to jest już praktycznie norma w Impulsach KD. PR-y jeżdżą dużo solidniej. Poza tym mieszkańcy KD dziękują za rozwalenie połączeń z Lubania do Zgorzelca! Mnóstwo ludzi dojeżdża do Zgorzelca do pracy (w tym w soboty i niedziele), teraz w weekendy pierwszy pociąg będzie przyjeżdżał nie o w pół do ósmej, tylko dwie godziny później. Czyli na ósmą nie będzie żadnego dojazdu koleją! Kto wpadł na ten głupi pomysł? Trzeba będzie znowu przesiąść się na busy, na biletach miesięcznych zarobią busiarze a KD zostaną tylko odpryski.
2014-11-20 20:02:53 Autor: SA
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Komunikacji zastępczej do Lwówka pewnie ostatecznie nie zrobią a pociąg zlikwidują przy najbliższej okazji. Biorąc pod uwagę jego godziny jazdy i relację, nie wróżę wysokiej frekwencji. Ale pewnie o to chodziło. Klasyczne metody wygaszania popytu. Mieszkańcy buntują się przeciwko uwaleniu linii, to puszcza się jakiś ochłap w takich godzinach, żeby nikomu nie pasował, a potem już z czystym sumieniem można zaorać linię do końca. Całe KD, czyli kolejowy beton wciąż ma się dobrze.
2014-11-20 21:51:31 Autor: zet
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pan prezes zapewne uważa, że tylko Wrocław potrafi wygenerować dużą frekwencję. A takie mu postawiono zadanie, żeby podnieść rentowność pociągów i spółki. To ja rzucam jeszcze taki pomysł: pociągi Jawor - Wrocław (może jeździć przez Legnicę albo przez Jaworzynę - to już nie ma większego znaczenia). Podsudecką się zaora i wtedy już właściwie chyba wszystkie pociągi będą zaczynać bieg we Wrocławiu.

Kolej aglomeracyjna w wykonaniu Rachwalskiego. Dutkiewicz będzie przeszczęśliwy!
2014-11-20 22:12:44 Autor: Ryszard
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ciekawe dlaczego pierwsze pociągi wyjeżdżające rano z Jeleniej Góry do Wrocławia i ostatnie wracające wieczorem z Wrocławia będzie obsługiwać PR (czyli stare kible), podczas gdy z Wrocławia rano będą jechać do Jeleniej i wracać wieczorem nowe Impulsy. Czyli w praktyce na tej linii nie wiele się zmieni bo na tych połączeniach, gdzie są największe potoki pasażerskie (rano do Wrocławia z Jeleniej Góry i Wałbrzycha i wieczorem powrót) dalej będą jeździć stare kible. Raczej w ten sposób pasażerów nie przyciągnie się do kolei. Wygląda na to, że KD to taka kolejka tylko dla mieszkańców Wrocławia. Pasażerowie jak zobaczą jaki tabor na nich czeka wrócą z powrotem do busów. PKS Jelenia Góra już zaciera ręce. Nikt normalny nie będzie tłukł się starym, telepiącym kiblem do Wrocławia, podczas gdy PKS puszcza na tę trasę wygodne, klimatyzowane wysokopodłogowe autokary,na dodatek za niższą cenę.
2014-11-21 00:35:48 Autor: KD
---.dynamic.gprs.plus.pl
Dlaczego tylko 1 para na Lwówku i tylko w weekend? Bo PLK obniżyła prędkość do 20km/h.
Dlaczego wszystkie pociągi do Wrocławia? Bo tam ludzie chcą jeździć, a dotacja maleje. Tyle o tym.
2014-11-21 01:53:45 Autor: Adam W.
---.free.aero2.net.pl
@KD

Takiej bezmyślnej argumentacji dawno nie czytałem. Mam nadzieję, że nie pisze to osoba odpowiedzialna za transport w KD. Zróbcie może tylko pociągi z Wrocławia do Legnicy na tych swoich śmiesznych szynobusikach i w ogóle nie będziecie musieli martwić się o dotacje. Ludzie ściśnięci na glonojada jeszcze dadzą wam zarobić. Czy KD wiedzą na czym polega ich misja społeczna? Prędkość też jak widać jest tylko wymówką bo jakoś KD nie przeszkadza ona puszczać pociągi do Lwówka z Wrocławia, ale z Jeleniej Góry już tak.

Ludzie chcą jeździć nie tylko do Wrocławia ale też do wielu innych miejsc. To KD przez wiele lat zniechęcały pasażerów do pozostałych kierunków poza Wrocławiem (permanentną KKA, jak w przypadku lwóweckiej czy notorycznym odwoływaniem pociągów, jak na podsudeckiej). Za to Wrocław jest POprawnie POlityczny - media nie sięgające nosem dalej niż poza Wrocław zaraz pochwalą, jaką cudowną mamy kolej w wykonaniu KD.

Panie prezesie Rachwalski - skoro nie potrafi pan wykorzystać dotacji we właściwy sposób to może czas odejść ze swojego stanowiska. Już za prezes Ładniak kolej w KD lepiej wyglądała niż u Pana !
2014-11-21 02:32:33 Autor: dolnoślązak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja coś czuję, że te szynobusy jeżdżą dlatego do Zgorzelca, Dzierżoniowa czy po innych zelektryfikowanych liniach, bo... jest ich nadmiar. Tzn. KD. podjęły już decyzzję o wycofywaniu się lub ograniczaniu pracy przewozowej na spalinowych,mniej frekwencyjnych trasach i gdzieś one muszą jeździć żeby nie stały po krzakach. Jeśli tak jest, to brak pociągu do lwówka już w tym rozkładzie nie wynikał z braaku szynobusów tylko taka była świadoma strategia KD. Jakby nie patrzeć,gumobus jest tańszy niż szynobus.

Dotacja maleje, więc ludzie tłoczą się w małych szynobusikach na głównych trasach zamiast przestronnych jednostkach elektrycznych i pozory są zachowane, że mamy kolej regionalną. Tylko jaką?
2014-11-21 10:57:14 Autor: WROCŁAW
---.emea.ibm.com
Nie lepiej byłoby puścić IMPULSA przyspieszonego w relacjach Wrocław - Gryfów Śląski przez Legnicę, Bolesławiec, Węglinieć, Gierałtów Wykroty, Lubań?
Wówczas czas podróży wyniósłby max 2:20h i stał się konkurencyjny względem autobusów, co przyczyniłoby się do zwiększenia pasażerów na rzecz KD.
Kto normalny przy zmysłach zafunduje sobie podróż krajoznawczą po Dolnym Śląskim w małym szynobusie by dopełzać się do Wrocławia?
2014-11-21 13:21:08 Autor: jacekk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Impulsów brakuje to KD puszczają szynobusy. Skoro jedzie szynobus to puszczają przez Zgorzelec a nie Gierałtów Wykroty (bo tam jest kawałek bezdrucia więc jest uzasadnienie dla małego szynobusa). Żeby mimo to czas jazdy był atrakcyjny to pomiędzy Lubaniem i Węglińcem szynobus staje tylko na najważniejszych stacjach. Ot, taka "logika" wg KD ...
2014-11-21 22:15:46 Autor: Synth
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja z tego nic nie rozumiem. Ale namieszali.
Czyli co? 6 par połączeń JG ze Zgorzelem w tym 2 z przesiadką w Gryfowie?
To od JG pociąg dojedzie do Gryfowa i kończy, a ludki idą na pociąg do Wroca przez Zgorzelec szynobusem ???
Troche dziwnie. Jak tak koniecznie KD chciało ożywić stacje w Gryfowie to wystarczyło impulsa z Wroca do Lubania przedłużyć do Gryfowa i już.
A tak co to będzie? Burdello bum bum.

Przecież już były bezpośrednie pociągi ze Zgorzelca i JG do Wrocka na szynobusie.
I co nikt z tych fachowców nie pamięta co się działo? Ludzi było tak dużo że w Bolesławcu pojazd przypominał pociąg z Bombaju. W drugą stronę było to samo. A na week endy nawet dwa szynobusy nie starczały. Studenci siedzieli na podłodze a kierownik nie mógł sprzedawać biletów. Ale jak widać KD nie chce pieniędzy tylko woli jak pasażerowie jeżdżą na gape. Wtedy właśnie szynobusy dostały najbardziej w tyte.
Poza tym chciałbym przypomnieć że szynobusy nie są do jeżdżenia po magistralach, i przy takim natłoku nie dają rady osiągnąć prędkości rozkładowej czyli 120km/h, gdyż jest im za ciężko. Będą opóźnienia.
Do tego dochodzą bardzo duże przebiegi pojazdów. Proponuję działowi technicznemu przyglądnąć się przebiegom. Gdzie się nie spojrzy to na każdej SA134 z pierwszej serii dostaw jest ponad 800 - 900 tys km.
Silniki już długo nie pociągną. Będzie to samo co ze 132.
Życze KD jak najlepiej ale ostrzegam że będą kłopoty.
2014-11-21 23:46:07 Autor: SR
---.as13285.net
Wroclaw do Dzierzoniowa to 4 polaczenia bezposrednie oraz 2 z przesiadka w Jaworzynie Sl. bardzo dobrze skomunikowane 10 oraz 5 min. W sumie Swidnica i Dzierzoniow to 6 polaczen:) Nie patrzylem tylko jak to wyglada z Dzierzoniowa do Wrocka, ale i tak jest OK.
2014-11-22 10:52:17 Autor: kolejTAR
---.42.87.250
ŻÓŁTA STONKA atakuje dochodowe trasy a wycofuje się z linii do których została stworzona czyli Jelenia-Lwówek-Zebrzydowa!!!! Żółta stonka chciałaby jeżdzić w lubuskim ale w dolnośląskim jej brakuje pociągów, do Goerlitz nie wjedzie tylko trzeba zapieprzać z buta (kuriozum na skalę Europy!) kto to widział ?!
2014-11-22 17:16:23 Autor: @Synth
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ten pociąg z Gryfowa do Jeleniej Góry też pojedzie na szynobusie. Tak jakby nie mógł na EZT (linia w całości zelektryfikowana). Absurd goni absurd. Ten pociąg powinni przedłużyć w drugą stronę (z Jeleniej Góry dalej do Wrocławia), to przecież tak nie może być że jakiś pociąg nie kończy biegu we Wrocławiu! ;)
2014-11-28 00:53:34 Autor: mx
---.dynamic.vectranet.pl
no to ja gratuluje eletryfikacji na zgrzelcu. bo o czyms takim nie slyszalem
Newag
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony