Dolnośląski marszałek dorzuci więcej pieniędzy do modernizacji linii 285
Michał Szymajda ⚫ 30.08.2018 ⚫
4,8k

Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Prace na odcinku linii kolejowej 285 z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę będą wymagały dodatkowych środków finansowych. Urząd marszałkowski zdecydował się podnieść budżet, aby można było zacząć prace w 2019 roku.
O tym, że dolnośląski samorząd dołoży dodatkowe pieniądze do modernizacji linii 285, poinformował członek zarządu województwa Jerzy Michalak.
– Dokładamy PKP PLK dodatkowe 14 mln zł na rewitalizację linii kolejowej 285 do Sobótki i Świdnicy, tak żeby móc zrealizować tę inwestycję. Jedną z kluczowych dla południowej części aglomeracji – poinformował.
Obecnie kończą się prace przy studium wykonalności dla tej, mającej przejąć część ruchu samochodowego na południe od Wrocławia, linii kolejowej. Nie ma jeszcze przetargu na wykonanie projektu i budowy. Ten PKP PLK zapowiada na ostatni kwartał 2018. Skąd więc wiadomo, że będzie potrzeba więcej pieniędzy?
– Zwiększona wartość inwestycji wynika ze zwiększonego zakresu prac, a te prognozuje PKP PLK na podstawie własnej wiedzy. Zwrócono się do nas z wnioskiem o zwiększenie finansowania już kilka miesięcy temu – odpowiada Michalak. Tym samym urząd marszałkowski dorzuci do inwestycji łącznie 57,6 mln zł, zaś 128 mln zł dołoży Unia Europejska w ramach RPO.
Na razie nie ma rozstrzygnięcia w przetargu na rewitalizację następnego odcinka linii 285 od Świdnicy do Jedliny-Zdrój (otwarcie ofert miało miejsce w maju). Wszystkie oferty w tym przetargu przekroczyły budżet zaplanowany przez PKP PLK.
– Dokładamy PKP PLK dodatkowe 14 mln zł na rewitalizację linii kolejowej 285 do Sobótki i Świdnicy, tak żeby móc zrealizować tę inwestycję. Jedną z kluczowych dla południowej części aglomeracji – poinformował.
Obecnie kończą się prace przy studium wykonalności dla tej, mającej przejąć część ruchu samochodowego na południe od Wrocławia, linii kolejowej. Nie ma jeszcze przetargu na wykonanie projektu i budowy. Ten PKP PLK zapowiada na ostatni kwartał 2018. Skąd więc wiadomo, że będzie potrzeba więcej pieniędzy?
– Zwiększona wartość inwestycji wynika ze zwiększonego zakresu prac, a te prognozuje PKP PLK na podstawie własnej wiedzy. Zwrócono się do nas z wnioskiem o zwiększenie finansowania już kilka miesięcy temu – odpowiada Michalak. Tym samym urząd marszałkowski dorzuci do inwestycji łącznie 57,6 mln zł, zaś 128 mln zł dołoży Unia Europejska w ramach RPO.
Na razie nie ma rozstrzygnięcia w przetargu na rewitalizację następnego odcinka linii 285 od Świdnicy do Jedliny-Zdrój (otwarcie ofert miało miejsce w maju). Wszystkie oferty w tym przetargu przekroczyły budżet zaplanowany przez PKP PLK.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |