Partnerzy serwisu:

Dofinansowanie na połączenie do Balic zatwierdzone

Justyna Urbaniak, Rynek Infrastruktury 02.10.2014 122

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-10-02 13:42:56 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Tak oto pekapiarniana betoniarnia zagospodarowuje nadmiar unijnych środków na modernizację infrastruktury.
2014-10-02 13:56:38 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Omskło mi się przy klikaniu (może akurat w tym momencie kolejne newsy wstawiono). To miało pójść do artykułu o likwidacji Barlinka.
A w temacie: czy do Balic nadal będzie stosowana komercyjna taryfa, wyższa niż w PKP PIC za przejazd takiego samego dystansu w TLK? Czy może sięgną po niedoszły na szczęście POmysł Ruty, aby warszawskie Lotnisko Chopina znalazło się w drugiej strefie biletowej (obowiązującej oczywiście tylko w KM i SKM, w autobusach już nie)? Innymi słowy: jadąc pociągiem Balice Express do któregoś z owych nowych przystanków zapłaci się zgodnie z taryfą Regio, ale niechby tak ktoś chciał pojechać tylko kawałeczek dalej na lotnisko, to mu kapcie spadną. Na tym połączeniu lotniskowym ciąży niefortunna lokalizacja Kraków Business Parku (już za odgałęzieniem balickim), przez co pociągi lotniskowe go omijają. W Warszawie jest pod tym względem lepiej: słoiki jadąc z Tarcho do korpo zapewniają masakryczną frekwę w pociągach lotniskowych aż do Służewca, więc wożenie muchów na ostatnich dwóch kilometrach dało się jakoś przeboleć, nie stosując komercyjnej taryfy.
2014-10-02 17:33:16 Autor: pres
---.31.35.154.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Inwestycje infrastrukturalne w Krakowie będą dostawać dofinansowanie z UE bez problemu. Dlaczego? Bo obiektywne kryteria takie jak natężenie ruchu, przewidywane potoki pasażerskie,czy zanieczyszczenie powietrza wskazują, że powinny być realizowane w pierwszej kolejności. Niestety dzieje się inaczej. Środki z budżetu centralnego na inwestycje omijają Kraków. Choć trzeba docenić nawet te tory do Balic to w porównaniu do środków jakie kierowane są do Wrocławia czy do Trójmiasta (mniejszych ośrodków od Krakowa) to te kilkaset mln. zł jest kwotą wręcz marginalną, a dysproporcje są już na dziś wręcz 5-6 krotne na niekorzyść Krakowa. Jestem w pełni za tym aby inwestować także we wspomniane wcześniej regiony. Ale te propagandowe zachwyty nawet w tym artykule mają wydźwięk żenujący i zaciemniający rzeczywistość. Linia Kraków-Katowice - modernizacja wstrzymana, Wschodnia Obwodnica Krakowa- opóźniona o 7 lat choć 7 lat temu wszystko było przygotowane pod inwestycję z wykupem gruntów włącznie. S7 na północ od Krakowa - od roku 2007 prace projektowe wstrzymane. Odcinek Lubień-Rabka zapewnione finansowanie jeszcze od ministra Nowaka - wciąż bez ogłoszonego przetargu. Od roku 2007 roku w Małopolsce nie wybudowano ani jednej!!!!! obwodnicy z budżetu centralnego (jedyny taki region w Polsce). Na Zakopiance giną co chwila ludzie bo nie można się doprosić o wybudowanie kładki. O takich trasach jak Ska do Nowego Sącza, Beskidzka Droga Integracyjna można było już zapomnieć. Kraków i cały region ma olbrzymi potencjał ale przy tym podejściu obecnej ekipy rządzącej ciężko o optymizm i trudno oprzeć się wrażeniu, że te tory do Balic to papka propagandowa, aby znowu zrobić wodę z mózgu obywatelom
2014-10-07 10:16:23 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Miejmy nadzieję, że ceny za przejazd nie będą jakieś chore, co już raz miało miejsce i ludzie pouciekali na autobusy i taksówki. Rozumiem jednak, że skoro będą tu jeździć Koleje Małopolskie zamiast PR to ceny będą pod kontrolą władz województwa.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony