Partnerzy serwisu:

Dobry rok Bieszczadzkiej Kolei Leśnej

jar, Rynek Kolejowy 18.01.2012 94

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-01-18 08:19:34 Autor: Maciek
---.50.108.98
Dociągnięcie kolejki do Nowego Łupkowa i skomunikowanie jej z szynobusami PR pozwoliłoby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.
2012-01-18 08:23:31 Autor: marjan
---.xdsl.centertel.pl
Tyle że szynobusy w 2011r z Zagórza do Łupkowa nie kursowały, więc co z czym chcesz komunikować?????
2012-01-18 08:43:44 Autor: Maciek
---.50.108.98
@marjan

A to ciekawe, bo takim jechałem. Zresztą nie tylko ja.
2012-01-18 09:22:04 Autor: Krzysztof Kuś
---.147.84.216.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Maciek - ależ oczywiście. Tylko w Polsce, nie wiem dlaczego, integracja różnych środków transportu jest czymś praktycznie niemożliwym (z małymi wyjątkami). Nie da się autobusów zintegrować z koleją, nie da się kolei normalnotorowej zintegrować taryfowo i rozkładowo z koleją wąskotorową. Nie da się zbudować wspólnej oferty. Nie da się robić czegoś razem. Każdy woli swoją własną piaskownicę, swoje oddzielne bilety, dublowanie kursów, konkurowanie na tych samych trasach, zamiast racjonalnej i logicznej współpracy - a potem jest płacz, że nie ma pasażerów.
2012-01-18 10:00:35 Autor: Piotr_Chylinski
---.rev.snt.net.pl
Panowie Przedmówcy, z tą integracją to chyba jednak bujanie w obłokach.

W ubiegłym roku byłem na kolejce dwukrotnie i stwierdziłem następujące fakty:
- większość pasażerów przyjeżdża własnym samochodem całą rodziną do Majdanu, żeby przejechać się kolejką w tę i spowrotem,
- część pasażerów jest dowożona na stację autokarem,
- nieliczni pasażerowie wsiadają na stacjach pośrednich, bliskich ich miejsca zakwaterowania,
- niemal wszyscy pasażerowie wracają kursem powrotnym
- na te dwa kursy, w środku lata, nie zaobserwowałem ANI JEDNEJ osoby z plecakiem, która jazdę kolejką traktowałaby jako turystyczny transport z A do B, a nie atrakcję.

Zatem - obawiam się, że nie za bardzo byłoby dla kogo integrować. Turyści jeżdżą samochodami.
2012-01-18 10:08:20 Autor: Krzysztof Kuś
---.147.84.216.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
No i właśnie o to chodzi Panie Piotrze, by to zmienić. :)
2012-01-18 14:27:57 Autor: Jedyny taki.
---.opera-mini.net
\\\"Turyści jeżdżą samochodami\\\".

To prawda. W Afryce.
2012-01-18 15:24:44 Autor: Piotr_Chylinski
---.rev.snt.net.pl
Ĺťeby zmienić przyzwyczajenia wakacyjne Polaków, to najpierw trzeba by było \"odczarować\" kolej w społecznym postrzeganiu. Mała kolejka wąskotorowa tego nie wykona samodzielnie, nawet robiąc skomunikowanie z tymi szynobusami w Łupkowie.
Ludzie z dziećmi jeżdżą na wakacje samochodami, czy tego chcemy, czy nie, i nawet cena paliwa dwa razy większa niż 10 lat temu tego nie zmieni - po prostu w tym roku pojadą bliżej od miejsca zamieszkania.

Co oczywiście nie zmienia faktu, że bardzo się cieszę z sukcesu BKL i życzę, aby czynny parowóz przyciągnął drugie tyle turystów.
2012-01-18 20:04:49 Autor: Kamil
---.play-internet.pl
Piotr Chylinski:
Zeby wygrac na loterii trzeba co najmniej ... kupic los.
Nie bedzie ani jednego turysty ,,z plecakiem\'\' w bieszczadzkiej kolejce waskotorowej, jesli nie bedzie styku z siecia innej komunkacji, chocby z jakims autobusem skadkolwiek, np. z Sanoka.

Proponuje, aby Pan zapoznal sie z funkcjonowaniem kolejki waskotorowej Zittau - Bertsdorf - Oybin; Jonsdorf. Nie wyobrazam soebie, o ile spadalby frekwencja w tej kolejce gdyby nie bylo polacznia z siecia normalnotorowa w Zittau. Podobnie, jak wygladalaby frekwacja w kolejce z Osobłogi, jakby kursy nie docieraly do Trzemesznej.

Ubogi rozklad jazdy na trasie Zagórz - Łupków, bardzo dlugi czas pieszego przejscia z Nowego Lupkowa do Balnicy, brak ogólnodostepnej infornacji na temat jakiejkolwiek komunikacjia autobusowej czy minibusowej miedzy Nowym Łupkowej i Balnica - to sprawia, ze podróznych z plecakami w tej kolejce moze byc bardzo mało, gdyz juz w domum, w miescie, na etapie planowania wyprawy w góry wychodzi na to, ze jak ktos ma tylko kilka dni urlopu, to nie da rady CZASOWO polaczyc dojazu pociagiem, przejazdu waskotorówka i zwiedzania Bieszczad.
2012-01-18 22:21:06 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Dokładnie!

Kolejka w Zittau (całoroczna PAROWA! z rozkładowym RÓWNOLEGŁYM startem DWÓCH parowych pociągów z Bertsdorf co 2 godziny) jest dobrym przykładem, gdzie turyści przyjeżdżają pociągami - w tym z Czech - widziałem na własne oczy. Autami też, ale to chyba mniejszość.

Co do Tremesnej, to tam jest różnie - i tak, i siak (akurat miałem okazję dojechać... autobusem, bo tak to wymyślił organizator imprezy w pobliskich Racławicach Śląskich).
2012-01-19 11:26:32 Autor: Sitar4
---.opera-mini.net
Może powinni zacząć od turystów dojeżdżających rowerami. Przewidzieć w jednym wagonie miejsce do przewozu rowerów, zareklamować na stronie www i turyści w lato się znajdą. Sam bym z takiej możliwości skorzystał. Przejechał się kolejka i kontynuował turystykę rowerowa z końcowej stacji.
2012-01-21 20:20:15 Autor: Kamil
---.play-internet.pl
Sitar4:
polaczenie rowerowe do tez dobry pomysl.

Piotr Chylinski: pomyslów na skomunikowanie pociagu waskotorowego z normalnotorowym jest wiele.

Najbardziej oczywisty, jak jest np. w Zytawie (Zittau) lub w Trzemesnej, lub w slowackich Tatrach, gdzie pociag waskotorowy zaczyna bieg na stacji normalnotorowej, do tego RJ jest dostepny w hafasie, stad mozna od razu sprawdzic polaczenie chocby i np. z Berlina do Oybin, lub z Czeskiego Cieszyna do Osobłogi, lub z Bratyslawy do Starego Smokowca.

Inna mozliwosc to skomunikowany autobus z Nowego Łupkowa do wąskotorówki, moze samorząd zachecic??

Innaczej mozna dopisac do RJ pociag z Nowego Łupkowa, ale uwaga, ze polaczenie jest uruchamiane tylko po wczesniejszym potwierdzeniu przejazdu.

No i jeszcze na stronie bieszczadzkiej waskotorówki jest cos napisane o mozliwosci przewozu pasazerów drezyna.

I jeszcze małe pytanko: czy szlak Nowy Łupków - Balnica jest przejezdny? Czy byl jakis szczególny powód, ze na zachód od Balinicy nie byl prowadzony ruch planowych pociągów w 2011 roku??

Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony