Dłuższe perony w Nowym Dworze Mazowieckim i nowy peron w Bogaczewie
Michał Szymajda ⚫ 07.06.2017 ⚫
2,4k

zdjęcie ilustracyjneFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Przebudowane w ramach modernizacji magistrali E65 perony w Nowym Dworze Mazowieckim są za krótkie – orzekły PKP PLK i planują wydłużenie miejsc oczekiwania podróżnych. Prace związane z przebudową infrastruktury dla pasażerów planuje się także w niewielkim podelbląskim Bogaczewie.
Stacja Nowy Dwór Mazowiecki otrzymała nowe perony w roku 2008, w związku z jednym z pierwszych etapów przebudowy magistrali kolejowej pomiędzy Warszawą a Gdańskiem. Niestety, dzisiejsza długość peronów (200 metrów) sprawia, że zatrzymania na stacji dłuższych pociągów TLK są trudne – ponieważ część wagonów pozostaje poza stacją. Dlatego PKP PLK właśnie rozpisały przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej wydłużenia peronów i częściowej przebudowy stacji. W zależności od wariantu wybranego przez PKP PLK – po wykonaniu prac perony mają mieć albo 300, albo 400 metrów.
Wiaty będą podobne do istniejących
Dokumentacja projektowa swoim zakresem powinna obejmować wydłużenie istniejących peronów w takiej samej technologii, w jakiej zbudowano je blisko 10 lat temu, dostosowanie peronów do nowych wymagań oznakowania, nawierzchni i małej infrastruktury, budowę nowych wiat peronowych w technologii identycznej jak istniejące, przebudowę sieci trakcyjnej i przesunięcie rozjazdów.
Cena stanowi jedynek kryterium udzielenia zamówienia. Termin otwarcia ofert w przetargu na projekt ustalono na 14 czerwca.
Prace w Bogaczewie
PKP PLK zdecydowały się także na ogłoszenie przetargu w formule „projektuj i buduj” dla stacji Bogaczewo, na linii 204 Malbork – Braniewo. Peron ma być gruntownie przebudowany i podwyższony, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi TSI. W dzień powszedni zatrzymuje się tu 7 par pociągów, kursujących pomiędzy Elblągiem a Olsztynem. Kryterium wyboru oferty jest wyłącznie cena. Prace przy przebudowie mają się zakończyć do 30 listopada 2017 r., tak, aby pociągi w rozkładzie jazdy 2017/2018 zatrzymywały się już przy nowej infrastrukturze.
Wiaty będą podobne do istniejących
Dokumentacja projektowa swoim zakresem powinna obejmować wydłużenie istniejących peronów w takiej samej technologii, w jakiej zbudowano je blisko 10 lat temu, dostosowanie peronów do nowych wymagań oznakowania, nawierzchni i małej infrastruktury, budowę nowych wiat peronowych w technologii identycznej jak istniejące, przebudowę sieci trakcyjnej i przesunięcie rozjazdów.
Cena stanowi jedynek kryterium udzielenia zamówienia. Termin otwarcia ofert w przetargu na projekt ustalono na 14 czerwca.
Prace w Bogaczewie
PKP PLK zdecydowały się także na ogłoszenie przetargu w formule „projektuj i buduj” dla stacji Bogaczewo, na linii 204 Malbork – Braniewo. Peron ma być gruntownie przebudowany i podwyższony, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi TSI. W dzień powszedni zatrzymuje się tu 7 par pociągów, kursujących pomiędzy Elblągiem a Olsztynem. Kryterium wyboru oferty jest wyłącznie cena. Prace przy przebudowie mają się zakończyć do 30 listopada 2017 r., tak, aby pociągi w rozkładzie jazdy 2017/2018 zatrzymywały się już przy nowej infrastrukturze.
Komentarze:
Inwestycje liniowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |