Partnerzy serwisu:

Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]

Jakub Madrjas 20.02.2019 111

arrow
arrow
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
Fot. Ireneusz Wiśniewski
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
PKP PLK podpisała umowę na finansowany przez resort obrony remont linii nr 410. Ma to potrwać aż do 2026 roku, co jest swoistym rekordem kontraktów na polskiej sieci kolejowej. Według PLK na długi termin wpływa trwająca dwie dekady degradacji linii, którą częściowo trzeba zbudować od nowa - co dobrze widać na zdjęciach.
Podczas podpisania umowy na remont 55-kilometrowego odcinka linii 410 za 135 mln złotych powtórzono informację, którą można było wysnuć już z przetargu - termin wykonania prac jest niezwykle odległy, bo sięga 2026 roku. PKP PLK nie jest w stanie konkretnie wyjaśnić, dlaczego prace mają trwać aż tak długo - dwu lub nawet trzykrotnie dłużej niż duże kontrakty na modernizację dwutorowych linii magistralnych z instalacją nowoczesnych systemów sterowania. Rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec wyjaśnia jedynie, że od ponad 20 lat linia kolejowa 410 między Grotnikami Drawskimi a Drawnem jest nieczynna. - Z tego względu zakres prac obejmuje zarówno uzupełnianie jak i kompleksową modernizację - wyjaśnia.

Rzeczywiście ze zdjęć, które dostaliśmy od naszego Czytelnika jasno wynika, że linia kolejowa jest zupełnie zdegradowana, są miejsca w którym w torowisku są już drzewa. Prezentowane powyżej zdjęcia zimowe prezentują odcinek Mirosławiec - Stara Korytnica - Biały Zdrój Północ. Jak pisze Czytelnik, jest to najbardziej zaniedbany odcinek. Miejscami brak jest szyn, nie brakuje za to dorodnych już drzew.

Pomiędzy Mirosławcem a Kaliszem Pom dwa przejazdy kolejowe zostały zalane asfaltem. Jeden zadeklarowała się naprawić firma Eurovia gdy go niszczyła, o czym pisaliśmy w 2011 roku. Z kolei zdjęcia wykonane jesienią prezentują odcinek Biały Zdrój Północ - Kalisz Pomorski. Linia jest zarośnięta, brak szyn w kilku miejscach, w jednym miejscu tor jest podmyty.

PKP PLK nie podaje harmonogramu prac. Nie ma też informacji, czy ruch na linii zostanie przywrócony dopiero w 2026 roku, czy też będzie to możliwe wcześniej. Jak informuje Mirosław Siemieniec, zgodnie z podpisaną umową wykonawca przygotuje szczegółowy zakres robót. - Będzie w nim wykaz prac w poszczególnych latach - podaje rzecznik.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony