Partnerzy serwisu:

Dlaczego Feroco zeszło z prac na linii nr 1?

jm, Rynek Kolejowy 04.02.2014 174

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-02-04 10:41:01 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe - nieźli kombinatorzy,
firma złożona z byłych kolejarzy, znana z przewałek,
1200 metrów NG toru w okolicach Trójmiasta robiła 1,5 roku - po to aby ją ostatecznie spieprzyć,
2014-02-04 10:43:34 Autor: jernej
---.free.aero2.net.pl
Czy w Centrum Realizacji Inwestycji jest ktoś w ogóle odpowiedzialny za cokolwiek ?
2014-02-04 11:02:04 Autor: cosmo-pl
---.dynamic.vectranet.pl
Robert Wyszyński - budujmy KDP szybko, szybko, bo kolej upadnie.
2014-02-04 11:25:47 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
To by się zgadzało: największymi wrogami kolei
w Polsce są ...................... kolejarze.

Chcieli podwykonawce w konia zrobić?

Teraz sprawa powinna trafić do sądu.
Sąd powinien wstrzymać prace do czasu
zinwentaryzowania i wyceny przez niezależnych
rzeczoznawców wykonanych prac.
Potem jeszcze proces wielokrotnie przeciągany
przez obie strony (kto wykrwawi się pierwszy).
W efekcie nowy podwykonawca na placu coś
koło 2016 roku, ostateczne rozliczenie prac
(warunkowane zakończeniem sprawy sądowej)
nie wcześniej niż w 2020.
A dziobaki stoją na przybyciu i rdzewieją
pomału pod kolejną warstwą śniegu.
2014-02-04 11:32:59 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
cosmo-pl

Nie wiem czy kpisz, czy o drogę pytasz :-) Ale - jak widać - sprawa jest poważna. NIEDASIZM biurwiczno - resortowo - peelkowy także!

Cytat z arta (bardzo dobrego, nota bene, brawa dla autora!)

"Mimo tego, że PPMT jest spółką – córką PKP PLK podwykonawca skarży się, że zamawiający nie chce z nimi rozmawiać."

***********

Jaka córuś - taki tatuś.
2014-02-04 11:33:28 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
@ GFM

Kupiłem sobie 100-calowy Full HaDe 3-de smardz TV, stoi na razie w oborze,
nie mogę dokończyć remontu chałupy bo brakło kasy którą wydałem na TV,
ale to nic nie szkodzi,
i tak nie mam anteny aby odbierać jakikolwiek program,
po powrocie z knajpy wtykam kawał druta i słucham jak TV trzeszczy ...
2014-02-04 11:34:50 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
@ cosmo-pl

Chciałem ostrzec - nie wywołuj złych mocy - nie zdążyłem ...
2014-02-04 11:39:23 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Cytat 2:


"Mamy dwa cele: uzyskanie przejezdności dla pociągów Pendolino w grudniu 2014 roku, oraz całkowite zakończenie i rozliczenie inwestycji do końca 2015 roku. W tej chwili nie dopuszczamy do wiadomości, że któreś z tych zadań zostanie niezrealizowane – kończy Wojciech Folejewski."

*******

Że co, proszę? PRZEJEZDNOŚĆ Pendolino??? To znaczy z jaką V? 100 km/h czy może 50 km/h? A może "przejezdność" w sensie pojazdów technicznych. A może drezyn? Pośmigało was tam czy co?

Miało być PEŁNE 160 km/h Włochy - Grodzisk do grundia 2014 (bez przelotu na stacji Grodzisk; tam mogła być np. stówa). I z tego będziecie rozliczani. Nie przez panią gigant "sorry, taki mamy klimat" i podobnych ignorantów, tylko przez opinię publiczną, branżę i inne czynniki. Dosyć tego dziadostwa!

Prostej jak drut linii o długości 30 km nie potraficie zrobić w kilka lat. To samo dotyczy "super" resortu. Chyba super dziadostwa i zabiurwienia.
2014-02-04 11:44:01 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
GFM - cytat:

"A dziobaki stoją na przybyciu i rdzewieją
pomału pod kolejną warstwą śniegu. "

Ty też czytasz i oglądasz te brednie z "Super d...er stacji" czy czegoś tam? Żal, chłopie, pomyślunku trochę. Stopień zidiocenia i zabzdurzenia tych "mediów" jest niewyobrażalny. Kiedyś gazetka podwórkowa (powielaczowa/ksero) miał poziom o NIEBO wyższy. Poza tym aluminium (pudło) czy te kompozyty tak szybko nie rdzewieją :-)

Ale jak ktoś nie myśli i wciąga te debilizmy, to chyba ma problem :-)
2014-02-04 11:48:18 Autor: mnb
---.229.155.26.atman.pl
Niejako na marginesie: dlaczego ten Folejewski się tak spina na Pendolino? Z punktu widzenia interesu spółki, którą reprezentuje o wiele istotniejsze są pociągi towarowe, które każdego dnia traci? Patrząc po stawkach to jeden towarowy kosztuje tyle co 3 dziobaki.

No zobaczymy jak pan Folejewski sobie poradzi z realizacją inwestycji. Przypomnijmy: to spad z PL2012, który dotychczas zajmował się apkami na smartfony dla kibiców na Euro:

http://www.rynek-kolejowy.pl/50054/przygotowywal_euro_teraz_przygotuje_inwestycje_na_kolei.htm
2014-02-04 11:51:59 Autor: mnb
---.229.155.26.atman.pl
Aha, podobnie jak RW - brawa dla autora. O to chodzi w dziennikarstwie żeby nieco dotrzeć do info i je odpowiednio przekazać, a nie tylko ctrl c ctrl v z materiałów jednej czy drugiej spółki. Po tym tekście idzie sobie przynajmniej wyrobić zdanie na ten temat. Także brawo jeszcze raz i prosze o więcej takich tekstów!
2014-02-04 12:02:59 Autor: Maurcyc__
---.97.199.25
Oczekuję pełnych obiektywizmu artykułów i wywiadów w naszym dzienniku, tv republika, od rzeczy, w sieci,
tam - jedyne głosy rozsądku ...
2014-02-04 12:18:31 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@Robert Wyszyński

Czemu "ogiery" Pendolino nie mają jeszcze stajni ?????

W przyrodzie jest normalnie bo przed wydaniem potomstwa zwierzęta szykują budują schronienie :-)
2014-02-04 12:40:06 Autor: ceglev
---.internetdsl.tpnet.pl
Pendolina jeszcze ni ma a w Chruszczobrodzie burzą wiadukt i nie będzie objazdu z uwagi na Pendolino, które jeszcze nie kursuje - jak mam dojechać do pracy, pytam się, którędy ?
2014-02-04 12:59:56 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Robert Wyszynski:
"GFM - cytat:

"A dziobaki stoją na przybyciu i rdzewieją
pomału pod kolejną warstwą śniegu. "

Ty też czytasz i oglądasz te brednie z "Super d...er stacji" czy czegoś tam? Żal, chłopie, pomyślunku trochę. Stopień zidiocenia i zabzdurzenia tych "mediów" jest niewyobrażalny. Kiedyś gazetka podwórkowa (powielaczowa/ksero) miał poziom o NIEBO wyższy. Poza tym aluminium (pudło) czy te kompozyty tak szybko nie rdzewieją :-)

Ale jak ktoś nie myśli i wciąga te debilizmy, to chyba ma problem :-)"
Wiesz co? pewnie nie wiesz. Niczego nie muszę powtarzać.
One stoją nie dalej niż 500 metrów od mojego domu.
We środę jechałem SKMką z Olszynki Grochowskiej do Piastowa
i z powrotem. Widać jak na dłoni. Stoją na przybyciu, po dwa (a może nawet trzy)
na jednym torze. Środka nie widać bo inne składy zasłaniają.
Po obu stronach przed składem zaspy.
A termin rdzewieją traktuj nieco szerzej: są wyłączone z eksploatacji.
Za drogo kosztowały żeby stać bezrobotne.
A terminy poszczególnych P są nieubłagane - a to przecież koszty.
2014-02-04 13:01:15 Autor: Siemens
---.dynamic.gprs.plus.pl

Siemens
Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że spółka córka PKP PLK próbowała wydymać podwykonawcę i jego rękoma zarobić krocie. Podwykonawca też źle obliczył swój udział w wykonaniu projektu. Bo nie można liczyć na zysk jedynie ze zleconych prac dodatkowych. Tu okazało się, że ich po prostu nie ma. I zysk szlag trafił.
Co do umów i współpracy.
Typowy Polski p...lnik któremu winna jest rażąco niska cena za wykonanie prac.
2014-02-04 13:26:28 Autor: WICEK
---.devs.futuro.pl
Wic polega na tym, że jak niemal każdy projekt realizowany w PLK, i ten jest fatalnie przygotowany, począwszy od PFU po umowę, która stanowi kuriozum. Wszystkie plagi świata włącznie z cyklistami i pedałami są zrzucone na wykonawcę. A PPMT nauczyło się od PNI unikania współpracy z podwykonawcami. Przecież swojemu właścicielowi nie będą fikać i ciągnie się ten chocholi taniec. A o ofertach konkurencji to niech sobie PLK-owy nowy dyrektor gdzie indziej bajki opowiada. Od początku do końca przyną tego burdelu jest burdel w inwestycjach u zamawiającego.
2014-02-04 13:41:16 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
Telefon z Targowej

- Pawełku, słuchaj - 1. transzę ci przelejemy, potem dasz jakoś radę, coś wymyślisz,
- Jasne dam rade - jak zwykle ...
2014-02-04 14:07:35 Autor: Błażej
---.77.124.104
Pendolino po "jedynce" będzie jeździło? Przecież na południe tylko po CMK miało jeździć. "Jedynką" miało tylko z Włoch przybywać (i przybywa). A'propos- wtorek ktoś którego dnia lutego i w jakich godzinach będzie jechał kolejny skład do Grochowa w aktualnym miesiącu?
2014-02-04 14:18:30 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
Data jazdy - 31 luty br.
2014-02-04 14:45:16 Autor: Kolejarz realista
---.244.150.202
Nie budujmy KDP.
PLK S.A. w tym składzie decydentów sobie nie poradzi i przetrwoni kasę podatników oraz unijne. Amatorszczyzna !.
Linia nr 1 nie wychodzi, E30 nie wychodzi, E65 nie wychodzi , ..?? .nie wychodzi...... Wyjdzicie Panowie z PKP PLK S.A. i wtedy będzie wszystko wychodzić.
2014-02-04 15:06:08 Autor: okokc
---.opera-mini.net
Nie ma kto wsiąść tego towarzystwa. z Targowej za mordę?
2014-02-04 16:26:16 Autor: alfred
---.net02-g2.isko.net.pl
CMK zaczyna się w Grodzisku Maz. i od Warszawy jedzie się tam linią 1.
2014-02-04 17:13:14 Autor: 333
---.205.134.223.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
My chcemy w Łodzi to rdzewiejące pendolino opisane powyżej zamiast zabranych ED 74 - no dobra bez jaj ale śmiech na sali jest, 6 lat temu łódzkie słoiki narzekały że fotele w ED74 niewygodne, od pięciu lat mają ponownie zasyfiałe niedogrzane z kiblami z dziurą z których wali się na tory składy wagonowe i nie narzekają. Ciekawe czy w Krakowie , Katowicach Gdańsku tak samo myślą i zażądają składów wagonowych z przedziałami - już czuję ten sukces z pendolino.
2014-02-04 17:26:34 Autor: payder
---.dynamic.chello.pl
Ostatnio przejechałem trasę Kraków - Warszawa pociągiem IR, wytrasowanym na 120km/h, który jechał 11 (jedenaście) minut dłużej, niż wytrasowany na 160km/h i zatrzymujący się na tych samych stacjach TLK
Ile czasu oszczędności da Pendolino? 5 min? ile to mln/min??? Za cenę tzw. "prestiżu".

Ten prestiż widać przede wszystkim na polskich wiochach - chałupa się wali, ale BMW pod domem musi stać...
2014-02-04 17:32:44 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post Robert Wyszynski:
"Cytat 2:


"Mamy dwa cele: uzyskanie przejezdności dla pociągów Pendolino w grudniu 2014 roku, oraz całkowite zakończenie i rozliczenie inwestycji do końca 2015 roku. W tej chwili nie dopuszczamy do wiadomości, że któreś z tych zadań zostanie niezrealizowane – kończy Wojciech Folejewski."

*******

Że co, proszę? PRZEJEZDNOŚĆ Pendolino??? To znaczy z jaką V? 100 km/h czy może 50 km/h? A może "przejezdność" w sensie pojazdów technicznych. A może drezyn? Pośmigało was tam czy co?

Miało być PEŁNE 160 km/h Włochy - Grodzisk do grundia 2014 (bez przelotu na stacji Grodzisk; tam mogła być np. stówa). I z tego będziecie rozliczani. Nie przez panią gigant "sorry, taki mamy klimat" i podobnych ignorantów, tylko przez opinię publiczną, branżę i inne czynniki. Dosyć tego dziadostwa!

Prostej jak drut linii o długości 30 km nie potraficie zrobić w kilka lat. To samo dotyczy "super" resortu. Chyba super dziadostwa i zabiurwienia."
No właśnie, a jaką przejezdność chodzi. Bo jak mniej niż v160 to nie ma o czym gadać.
2014-02-04 17:38:12 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Cała ta sytuacja na "Wiedence" pokazuje jak fatalnie działa PLK. Ciekawe czy Ci sami "spece" są odpowiedzialni za pomysł i wstępne SW "Protezy Łowickiej"?

Wygląda na to, że zatka się i linia nr 1 "Wiedenka" z powodu w/w skandalicznych opóźnień i pomysłu w/w protezy od Jaktorowa, zagęszczającej ruch, jak i linia nr 3, czyli magistrala E/CE-20 w powodu korytarza dla towarów od 15.11.2015. Jednym słowem: trzeba zacząć budować pierwszy odcinek KDP "Y" z Warszawy do Skierniewic.

Tylko nie przez PLK! Choćby przez Marsjan...
2014-02-04 18:08:22 Autor: cosmo-pl
---.dynamic.vectranet.pl
@Robert Wyszyński

Kpię. Tak to właśnie Twoja wizja KDP by powstawała w realu, gdyby rząd się zdecydował na jej wprowadzenie w życie. Kawał prostych torów, spółka zależna od zlecającego, torowisko istniejące do poprawki jedynie (grunty gotowe, obiektów inżynieryjnych nie ma) i co? Jajco, 2 lata spóźnienia i końca nie widać. Błędy, złe, niezgodne z prawem dokumenty przetargowe i co najlepsze - brak odpowiedzialnego. Myślisz, że ktokolwiek rozsądny z rządzących dałby PKP parę miliardów na budowę KDP? Przecież oni nic by nie zbudowali, potraciliby dofinansowania, a odium spadłoby na rząd, że jest nieudolny i nie wykorzystuje pieniędzy z Unii. Chcesz realnej poprawy, zacznij pisać o realnych problemach, a nie tworzysz wizje i bajki lepsze od tych jakie pisał Chryzostom-Pasek.
2014-02-04 18:41:55 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
KaDePe wybudują nam Chińczycy,
mają wprawę, robią to szybko, tanio, jak większość swych wyrobów,

PLK podpisze kontrakt,
przyjedzie ich milion wraz z rodzinami,
może coś jeszcze wybudują?
a może się rozmnożą ...

będziem mieli KaDePe - Picolino pojedzie 293 km/h,
po chińskich torach z chińskiej stali,
ku świetlanej przyszłości i szczęściu Galaktycznych ...
2014-02-04 23:22:30 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post GFM:
"Wiesz co? pewnie nie wiesz. Niczego nie muszę powtarzać.
One stoją nie dalej niż 500 metrów od mojego domu.
We środę jechałem SKMką z Olszynki Grochowskiej do Piastowa
i z powrotem. Widać jak na dłoni. Stoją na przybyciu, po dwa (a może nawet trzy)
na jednym torze. Środka nie widać bo inne składy zasłaniają.
Po obu stronach przed składem zaspy.
A termin rdzewieją traktuj nieco szerzej: są wyłączone z eksploatacji.
Za drogo kosztowały żeby stać bezrobotne.
A terminy poszczególnych P są nieubłagane - a to przecież koszty."
Po pierwsze nie ma jeszcze papierka (świadectwo dopuszczenia) od UTK, więc jak mają jeździć?
Po drugie - składy na przełomie lutego i marca mają zostać wprowadzone do centrum serwisowego na Grochowie.
2014-02-05 08:38:19 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
NIGDZIE na świecie wszystkie pociągi nie stają pod dachem, czyli "w garażu". Ani w Japonii, ani we Francji, ani gdziekolwiek - bo to zwyczajnie niemożliwe. A szopa nie jest dla "garażowania", tylko serwisu, przeglądów i napraw. Stąd w "szopie" mieści sie zazwyczaj 1/5 składów. Albo mniej.

Pociągi - z NATURY swej - jeżdżą lub stoją na wolnej przestrzeni i do tego właśnie są dostosowane. Stąd NIC dziwnego ze stoją (skoro nie mają papierów) i sople z nich zwisają; w końcu mamy taki klimat :-)

Dla debilnych pseudo mediów to info nie ma znaczenia. Ale jeśli Mikole tego nie rozumieją, to nie wiem kto ma rozumieć.
2014-02-05 09:43:29 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@Robert Wyszyński

Owszem niema kraju że wszystkie pociągi pod dachem.
Dlaczego polskie gospodarzenie ma tak ułomne skutki ?????.

Można było na okres testu zakupić tylko 4 składy pendolino a później wraz z budową bazy dokupić lub nie. Za gotówkę zakup wygląda inaczej ekonomicznie i logicznie. Te cięcia w PKP INTERCITY na szkodę pasażera to nielogiczne ułomne a wszystko przez pendolino. Tłumaczenie się PKP INTERCITY że ubywa pasażerów niema pokrycia w naturze
2014-02-05 11:29:45 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post amigo.ze.szwecji:
"@Robert Wyszyński

Owszem niema kraju że wszystkie pociągi pod dachem.
Dlaczego polskie gospodarzenie ma tak ułomne skutki ?????.

Można było na okres testu zakupić tylko 4 składy pendolino a później wraz z budową bazy dokupić lub nie. Za gotówkę zakup wygląda inaczej ekonomicznie i logicznie. Te cięcia w PKP INTERCITY na szkodę pasażera to nielogiczne ułomne a wszystko przez pendolino. Tłumaczenie się PKP INTERCITY że ubywa pasażerów niema pokrycia w naturze "
Socjalista ze Szwecji będzie uczył IC jak robić interesy :D
2014-02-05 13:20:43 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@Małopolanin

Określając siebie w pozycji autor musisz być jeszcze małomyślący
2014-02-05 13:47:51 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@Małopolanin
Masz podstawy ku temu żebyś.........:-) poznał się z tym panem z małopolski opisanym w artykule:

krakow.gazeta.pl/ krakow/1,44425,15057212,Tele_Fonika_i_PFRON __Bylo_przywlaszczenie_pieniedzy_.html?pelna=tak
2014-02-06 22:24:12 Autor: Pomysłowy Dobromir
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pawełku,

Dostałeś już tą pierwsza transzę z Targowej ?

PNI z Syndykiem już się szykuje do pracy , warto skorzystać ...
2014-02-07 21:43:29 Autor: Pomysłowy Dobromir
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I jak tam Pawełku ?

Macie już tych zastepczych wykonawców ?
Bedzie to Pendolino na czas?

Idź do Folejewskiego , on się zna , on rozkmini ten problem !
a jak nie to Don Wasyl też Ci pomoże swoimi pomysłami ,
najlepiej sie zna jak zaasfaltować te polskie koleje ...

Powodzenia krwiopijcy !
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony